نقاشی های دیدنی و در ابعادی بسیار بزرگ بر روی سیلوهای غلات

نقاشی های دیدنی و در ابعادی بسیار بزرگ بر روی سیلوهای غلات

شهر کوچکی به نام Coonalpyn در استرالیا بیش از ۵۰ سال است که به دلیل وجود مناظر زیبای آن توجه فراوانی را به خود جلب کرده اما هرگز به اندازه اتفاق اخیری که در آن افتاده، این مکان را در مرکز توجه قرار نداده بود.

این اتفاق ورود هنرمندی به نام «وان هلتن» به این شهر بود که با نقاشی های زیبای خود در ارتفاع ۳۰ متری از سیلوهای این منطقه جلوه خاصی به آنها داد.

اکنون او و نقاشی های باشکوه او مرکز توجه بسیاری از بازدیدکنندگان این منطقه به شمار می آید. وی درباره نقاشی های خود می گوید:

“بله ممکن است کشیدن تصاویر بزرگ بر روی ساختمان ها بسیار عجیب به نظر برسد. این سطوح بسیار برایم جالب بودند و بلا استفاده مانده بودند و دوست داشتم نقاشی کردن روی آنها را امتحان کنم.”

نوآوری و بدعتی هنرمندانه

اگرچه این شهر کوچک در فاصله میان شهرهای بزرگی چون ملبورن و آدلاید قرار دارد و منطقه ای زراعی محسوب می شود، با جمعیت تنها ۲۱۵ نفر در سال های اخیر مورد توجه بسیاری قرار گرفته.

یکی از ساکنان این منطقه به نام «برت دوهورست» از ابتدای کار هلتن، مراحل شکل گیری این نقاشی ها را دنبال می کرد. وی یکی از کافه سیلوهای آن منطقه را در بهترین منظره این شهر کوچک در اختیار دارد.

برت در مورد تجربه خود از دیدن مراحل کشیده شدن این نقاشی می گوید:

“من در تمام عمرم شاهد چنین هنری نبودم. خلق چنین آثاری واقعا متفاوت است. اندکی پیش از کشیده شدن چنین نقاشی هایی، تقربیا هیچ کس در این محل توقف نمی کرد اما اکنون بسیاری از مردم برای بازدید از این نقاشی ها به اینجا می آیند. این افراد بیشتر از کشورهایی چون آمریکا به اینجا سفر می کنند.”

پروژه های هنری در اندازه های بزرگ

این نخستین باری نیست که «وان هلتن» به نقاشی در اندازه های بزرگ مبادرت کرده. وی پیش از این و در سال ۲۰۱۵ میلادی، در شهر دیگری به نام «بریم ویکتوریا» نیز مبادرت به انجام چنین کاری کرده بود که توانست انبوهی از گردشگران را راهی این منطقه کند.

وی نه تنها در استرالیا و بر روی سیلوها بلکه در سایر نقاط جهان از جمله آمریکا، مکزیک و اروپا در کشورهایی چون اکراین، لهستان، فنلاند، بلژیک و ایسلند نیز کارهای دیواری در ابعاد بزرگی را تجربه کرده.

وی می گوید: عمدتا بر مکان هایی که چندان مرکز توجه افراد زیادی نیستند تمرکز می کنم. اغلب هم دوست دارم موضوعاتی را که به آنها علاقه دارم از جمله جنگ را کار کنم.”

او در مورد کار کردن در ابعاد بزرگ می گوید: “از آنجایی که این آثار در ابعاد بزرگ قابلیت دیده شدن بیشتری را پیدا می کنند، به این کار علاقه دارم.”

الهام های بومی

وی می گوید: “در ابتدا مکان خاصی را برای نقاشی کردن انتخاب نمی کنم بلکه وارد مکانی می شود و در آن زمانی را با مردم و مناطق مختلف آن بخش سپری می کنم. فرهنگ مردم را با صحبت کردن با آنها درک می کنم و دوربین به دست به این نقطه و آن نقطه می روم. سپس موضوع خودش را به من می نمایاند.”

در منطقه Coonalpyn نیز بچه های مدرسه ای این منطقه نظر او را جلب کردند. اغلب افراد ساکن در منطقه مسن هستند و جمعیت جوان آن کم است.

وی اضافه می کند: “نوستالژی های فراوانی در جهان وجود دارد که با گذر زمان ممکن است به نسل بعدی انتقال پیدا نکند. من می خواهم، مردم به نحوه زندگی نسل بعد از خود نیز توجه داشته باشند.”

سپس اضافه می کند: “در منطقه نام برده شده اکنون امیدی به آینده وجود دارد. بعید است که آنها دوباره به عقب بازگردند. آنها می توانند با نگه داشتن چنین اندیشه های آینده گرایانه ای از تبدیل دوباره محل سکونت خود به شهر ارواح پرهیز کنند. امیداوارم روزی سیلوهای بزرگ تری در این منطقه ساخته شود و من هم برای نقاشی دوباره به این مکان باز گردم.”

در ادامه نقاشی های این هنرمند را با هم مرور می کنیم:

1
«وان هلتن»، نقاش استرالیایی و آخرین پروژه نقاشی دیواری او بر روی یکی از سیلوهای شهر Coonalpyn در جنوب استرالیا
2
نقاشی دیگری از این هنرمند با موضوع «اتحاد» در فلوریدای آمریکا
3
نقاشی دیگری از او در شهر کوچک ویکتوریا در استرالیا که توانست انبوهی از توجهات گردشگران در سال ۲۰۱۵ میلادی را به خود جلب کند.
4
تصویر زنی در لباس سنتی بر روی یکی از ساختمان های شهر کیف در اکراین
5
تصویر یکی از معلمان شهر Avdiyivka در اکراین به نام «ماریانا مارچنکو» بر روی یکی از ساختمان هایی که در سال ۲۰۱۴ میلادی مورد اصابت راکت قرار گرفت.
6
یک نقاشی دیگر از همین هنرمند در داخل راکتور چرنوبیل به مناسبت بزرگداشت ۳۰ امین سالگرد فاجعه چرنوبیل در اکراین.
7
تصویر مردی آمریکایی به نام «اِد» از قبایل «آپاچه» در «فورت اسمیث آرکانراز»
8
این نقاشی بر روی سیلویی در «جکسونفیل» فلوریدا به نام «اتحاد» کشیده شد که برای بزرگداشت یکی از فعالان ناشنوای آمریکایی به نام «کانل» و زنی به نام «سارا» که آمریکایی فلسطینی بودند کشیده شد.
9
در شهر «استرادا» در مکزیک مشکلات زن کشی و خشنونت علیه زنان بر روی این دیوار و توسط «وان هلتن» نقش بسته است.
10
تصویر دختر جوانی به نام «والریا» در شهر «اکاتپک» در مکزیک

منبع: edition.cnn
بدون نظر

ورود