خوراکی هایی که بهترین گزینه ها برای قبل و بعد از ورزش کردن به شمار می آیند

خوراکی هایی که بهترین گزینه ها برای قبل و بعد از ورزش کردن به شمار می آیند

به بسیاری از افرادی که ورزش می کنند توصیه می شود که این کار را با شکم خالی انجام ندهند و بعد از پایان تمرین های شان نیز از میان وعده های سالم برای بر طرف کردن گرسنگی شان استفاده کنند.

در ادامه این نوشته و برای آنکه بهتر دریابید چه خوراکی هایی می توانند برای تان بهترین گزینه ها برای قبل و بعد از ورزش کردن باشند مواردی را بر خواهیم شمرد.

با گنجاندن آنها در میان وعده های تان خواهید توانست انرژی لازم برای انجام فعالیت های ورزشی را داشته و احساس گرسنگی خود را نیز کنترل کنید.

قبل از ورزش: موز

1

صبح ها که به باشگاه می روید به اندازه کافی موز در دسترس خود داشته باشید. از آنجایی که میوه ها به راحتی هضم می شوند موز می تواند نمونه مناسبی به شمار آید چرا که پتاسیم موجود در آن به عملکرد بهتر ماهیچه ها کمک می کند.

قبل از ورزش: بلغور جو و آجیل

2

میل کردن یک کاسه جوی دو سر به دلیل میزان فراوان فیبری که در آن وجود دارد، به تدریج کربوهیدرات را در جریان خون آزاد می کند بنابراین خواهید توانست انرژی لازم برای بدن را بدست آورید.

قبل از ورزش: ماست و گرانولا

3

قبل از اینکه به پیاده روی های طولانی بروید یا ورزش کنید، با مصرف ترکیباتی چون ماست پرچرب، گرانولای کم شیرین و میوه های تازه می توانید مقدار کافی پروتئین را برای خود فراهم آورید.

قبل از ورزش: ژامبون بوقلمون

00

بهتر است دو ساعت قبل از شروع تمرین های تان ترکیبی از کربوهیدرات، چربی و پروتئین را مصرف کنید. یک تکه نان کامل گندم، به همراه ژامبون بوقلمون و سبزیجاتی چون آواکادو می تواند بسیار مقوی و کامل باشد.

قبل از ورزش: سُس سیب

4

درست نیم ساعت قبل از اینکه در باشگاه شروع به عرق ریختن کنید، سُس سیب می تواند گزینه مناسبی باشد چرا که مقادیر کافی فیبر در آن وجود دارد و قند مورد نیاز خون را نیز تامین می کند و در زمان انجام تمرین ها نیز دلتان ضعف نمی رود.

قبل از ورزش: میوه و آجیل

5

میوه های خشک شده از جمله بهترین کربوهیدرات هایی هستند که در کنار بادام زمینی، پسته و بادام به آسانی هضم شده و انرژی لازم برای بدن را فراهم می آوردند. با این ترکیب می توانید فیبر و پروتئین کافی را دریافت کنید.

بعد از ورزش: غلات

5

ترکیب یک کاسه غلات با شیر می تواند گزینه بسیار مناسبی برای رفع گرسنگی بعد از انجام تمرینات ورزشی باشد. در چنین مواردی حتی نوعی از آن که دارای شکر نیز است برای ایجاد تعادل در قند خون می تواند مناسب باشد. همچنین ترکیب مفیدی برای ادامه تمرین و عضله سازی نیز است.

بعد از ورزش: نان شیرینی حلقوی

6

نان شیرینی حلقوی ای که محتوی سبوس کامل باشد می تواند گزینه مناسبی برای بعد از انجام تمرین های ورزشی باشد. عضلات تان قادر خواهند بود که کربوهیدرات لازم، کره بادام زمینی و مربا یعنی ترکیبی از پروتئین و قند را از طریق این شیرینی ها بدست آورد.

بعد از ورزش: پنیر کوتاژ

7

این ترکیب از نظر دارا بودن پروتئین غنی و کربوهیدرات کمی دارد. برای کاهش وزن و ساخت عضله موثر است. همچنین زمانی که تمرین های ورزشی خود را به پایان رسانده اید و بسیار هم گرسنه هستید می تواند مانع از پرخوری تان شود.

بعد از ورزش: حمص (خوراک خاورمیانه‌ای)

8

حتی بعد از به پایان رساندن تمرین های ورزشی نیز بدن تان به انرژی نیازمند است. در ظرف محتوی ۲ قاشق غذاخوری حمص، هویج کوچکی را فرو برده و میل کنید. با این کار پروتئین و انرژی کافی را دریافت خواهید کرد.

بعد از ورزش: لوبیا سبز

9

برای آنکه بتوانید میزان لازم فیبر و پروتئین را دریافت کنید از لوبیای سبز بخارپز شده استفاده کنید که اندکی هم چربی دارد. لوبیای سبز نوعی اسید چرب دارد که سبب کاهش میزان کلسترول خون می شود.

بعد از ورزش: سیب و کره بادام زمینی

10

برای آنکه بتوانید یک چربی مفید و خوب را به بدن وارد کنید می تواند روی تکه های سیب کره بادام زمینی مالیده و میل کنید. اسیدهای چرب تک اشباع شده برای سوزاندن چربی و ساخت عضله به بدن کمک می کنند و به سرعت انرژی از دست رفته را به شما باز می گردانند.

بعد از ورزش: شیر شکلات

11

نوع برخورد شما با بدن بعد از انجام فعالیت های ورزشی می تواند بسیار مفید باشد. با ترکیب شیر نیم چرب و شکلات می توانید پروتئین و کربوهیدرات را به بدن رسانده، از پرخوری جلوگیری به عمل آورده و به رضایت بدن خود را نیز فراهم آورید.

منبع: thisisinsider
بدون نظر

ورود