دستگاه‌ های تهویه مطبوع سامسونگ با گازهای دوستدار محیط ‌زیست روانه بازار می شوند

دستگاه‌ های تهویه مطبوع سامسونگ با گازهای دوستدار محیط ‌زیست روانه بازار می شوند

در ابتدای مطلب شاید لازم باشد در مورد گاز فرئون بگوئیم که برای ساخت مواد سردکننده دستگاه های خانگی از آن بهره گرفته می شود. این گاز، آسیب بسیار زیادی به محیط زیست و لایه ازن وارد می‌کند. به همین خاطر، شرکت های دوستدار محیط زیست همانند سامسونگ تصمیم گرفته اند از گاز دیگری موسوم به R410A در محصولات خود بهره بگیرند تا ضمن کاهش مصرف برق، میزان تولید گازهای گلخانه‌ای را به حداقل رسانده و محیط ‌زیست سالم‌تر و پایدارتری ایجاد نمایند.

استفاده از این گاز هزینه های هنگفتی به دنبال دارد اما سامسونگ الکترونیکس تمامی هزینه‌های مالی آن را پذیرفته و از این گاز بی‌خطر در دستگاه‌های خنک‌کننده‌ خود و سیستم‌های تهویه مطبوعش استفاده کرده است.

مطلبی در همین رابطه با عنوان «دستگاه‌های تهویه مطبوع سامسونگ با گازهای دوستدار محیط ‌زیست از لایه ازن محافظت می‌کنند؛ سرمایه‌گذاری سامسونگ برای آینده‌ای ایمن» توسط دفتر روابط عمومی سامسونگ در تهران برای روزیاتو ارسال شده که در ادامه می توانید آن را مطالعه کنید.

HA-AC-Ozone Friendly P1

زندگی در دنیای کنونی به دلیل حضور پیشرفته‌ترین فناوری‌ها و دستگاه‌ها راحت‌تر و آسوده‌تر از همیشه شده است؛ ماشین لباسشویی‌ها، یخچال‌ها و… همگی به نوبه خود مشکلات و سختی‌های زندگی گذشته را به خاطراتی خوش تبدیل کرده‌اند.

اما اگر این دستگاه‌ها به محیط زیست آسیب وارد کنند، نه تنها مشکلات حل نمی‌شود، بلکه مشکلی به مشکلات اضافه می‌شود. اینجاست که سامسونگ با محصولات سبزش وارد می‌شود و درصدد حل معضلات پیش روی زمین و انسان‌ها برمی‌آید.

داستان از جایی بالای جو زمین شروع می‌شود، مکانی که لایه ازن قرار است از ورود نور و اشعه‌های مضر خورشید جلوگیری کند تا خطری از این ناحیه متوجه انسان‌ها و موجودات زنده سیاره زمین نشود.

این لایه مهم و حیاتی چند دهه‌ای است به خطر افتاده و صدمات زیادی را متحمل شده و اتفاقاً متهم اصلی یخچال‌ها، دستگاه‌های تهویه هوا و ابزارهایی مانند اسپری‌ها هستند. این محصولات برای ساخت مواد سردکننده خود مجبورند از گاز هیدرو فلورو کربن‌ها (HCFC) استفاده کنند.

HA-AC-Ozone Friendly P4

گازی که به دلیل نوع ساختار مولکولی آن تا به امروز به عنوان متهم اصلی آسیب‌های لایه ازن شناخته می‌شود. هر چند در کنار این ماده مواردی مانند گازهای گلخانه‌ای، گرم‌ شدن زمین و برخی از مواد شیمیایی نیز در این قضایا بی‌تقصیر نیستند. برخی از انواع گاز فرئون آسیب بسیار زیادی به محیط زیست و لایه ازن وارد می‌کنند، به همین دلیل گاز خنک‌کننده‌ای با نام پیورون (R410A) معرفی و وارد صنعت شد تا طبیعت از بلایی به نام گاز فرئون در امان بماند.

سامسونگ این ‌بار هم با خلاقیت و نوآوری خود، به لطف طراحان و مهندسانش، توانسته یک بار برای همیشه داستان گاز آسیب‌رسان را حل کند و از  R410A در محصولاتش بهره ببرد.  R410A گازی‌ است که هیچ آسیبی به لایه ازن وارد نمی‌کند و از طرف دیگر اجازه می‌دهد دستگاه شما بازده انرژی بالاتری نسبت به مدل‌های متداول R22 داشته باشد. این موضوع ضمن کاهش مصرف برق، میزان تولید گازهای گلخانه‌ای ناشی از نیروگاه‌های برق را به حداقل می‌رساند تا محیط ‌زیست سالم‌تر و پایدارتری داشته باشیم.

HA-AC-Ozone Friendly P2

اما مشکل اصلی این گاز قیمت بالای آن است و این مساله باعث می‌شود صنایع کمتری به استفاده از گاز  R410A در دستگاه‌های خنک‌کننده خود تمایل داشته باشند. در حقیقت این جایگزینی مستلزم تغییرات گسترده در طراحی، مواد اولیه و شیوه ساخت یخچال‌ها و دستگاه‌های تهویه هواست، به همین دلیل اجرای این برنامه نیازمند مدیران و شرکت‌های آینده‌نگری‌ است که تمامی خرج ‌و مخارج این برنامه را به چشم یک سرمایه‌گذاری بلندمدت ببینند.

در این میان سامسونگ الکترونیکس به عنوان شرکتی نه تنها دوستدار بلکه محافظ و مراقب محیط زیست، ضمن پذیرفتن تمامی هزینه‌های مالی، از گاز بی‌خطر  R410A در دستگاه‌های خنک‌کننده‌ خود و سیستم‌های تهویه مطبوع استفاده می‌کند.

HA-AC-Ozone Friendly P3

به‌رغم اینکه تغییرات گسترده در خط تولید محصولات هزینه‌های مالی هنگفت و سنگینی برای سامسونگ در پی داشته، اما این شرکت برای کمک به حفظ هر چه بیشتر و بهتر لایه ازن و حیات در کره زمین، تمامی محصولات سرمازای خود شامل انواع دستگاه‌های تهویه را به نوع بی‌خطر R410A مجهز کرده است.

سامسونگ همواره مشتریان را در رأس اهداف خود قرار می‌دهد و بهترین تجهیزات و دستگاه‌های منطبق با استاندارد‌ها و حتی فراتر از استاندارد را به آنها ارائه می‌کند. استفاده از گاز R410A نیز در همین جهت است، سامسونگ کوشیده محصولی ارائه کند که هم نیازهای کاربر رفع شود و هم به محیط زیست و محل زندگی مشتری آسیبی وارد نکند. در این میان یخچال‌ها و دستگاه‌های تهویه هوای سامسونگ از پیشگامان و نخستین‌های این حوزه به شمار می‌روند.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود