طلبه آملی از بخشیده شدن مهناز افشار و پس گرفتن شکایت خود می‌گوید

طلبه آملی از بخشیده شدن مهناز افشار و پس گرفتن شکایت خود می‌گوید

سید غفار دریاباری طلبه آملی که سال گذشته به خاطر یک پست توئیتری از مهناز افشار شکایت کرده بود اعلام کرده است که این بازیگر سرشناس را بخشیده و شکایت خود را پس می گیرد. وی در سخنانی در این باره چنین گفته است: «این خانم بازیگر فروردین ماه امسال در صفحه شخصی خود بابت انتشار متن بسیار زننده که در مورد زنان ایرانی نوشته شده بود از من عذر خواهی کرد و با توجه به نگرانی مادر مهناز افشار، از پیگیری شکایت خود صرف نظر کردم».

شکایت طلبه آملی از مهناز افشار

مهناز افشار اردیبهشت ماه سال گذشته با انتشار توئیتی از یک حساب جعلی با نام سید مصطفی حجازی که در آن از تصویر یک روحانی استفاده شده بود به درخواست این حساب جعلی برای ازدواج موقت زنان ایرانی با نیروهای حشدالشعبی عراق واکنش تندی نشان داده بود. این ماجرا واکنش های زیادی را در برداشته اما بعد از چند روز مشخص شد که این حساب توئیتری جعلی بوده و عکس استفاده شده برای پروفایل این حساب متعلق به دریاباری بوده است.

شکایت طلبه آملی از مهناز افشار

در ادامه این طلبه مازندرانی به جرم نشر اکاذیب و انتشار تصویر وی بدون کسب اجازه از این بازیگر به دادسرای فرهنگ و رسانه شکایت کرده که پرونده ای هنوز باز به شمار می آید. با این وجود دریاباری اعلام کرده مهناز افشار که چند ماهی است در خارج از ایران زندگی می کند را بخشیده و قصدی برای پیگیری بیشتر شکایت خود ندارد.

شکایت طلبه آملی از مهناز افشار

وی در مورد تصمیم خود برای بخشش مهناز افشار چنین گفته است: «عفو و بخشش در تاریخ مذهبی و سیاسی کشورمان سابقه دیرینه دارد و جزیی از آموزه‌های نشدینی ما و یکی از جلوه‌های آموزنده زندگی امامان بزرگوارمان است.احادیثی که در این خصوص وجود دارد نیز اثبات‌کننده جایگاه والای بخشش در زندگی است، حضرت علی(ع) می‌فرمایند: اگر کسی از تو معذرت خواست عذر او را بپذیر تا شفاعت شفیعان در فردا نصیبت شود».

شکایت طلبه آملی از مهناز افشار

این طلبه مازندرانی همچنین با اشاره به اقامت افشار در خارج از کشور و احتمال ارتباط این موضوع با شکایت خود چنین گفت: «اگر یکی از دلایل برگشت نکردن مهناز افشار به ایران شکایت من از او و ترس از مجازات‌های قانونی است با توجه به علاقه مندی طرفدارانش خانم افشار را بخشیدم تا در صورت تمایل به بازگشت به ایران دغدغه قضایی در این پرونده نداشته باشد. به زودی به همراه وکیل خود با حضور در دادگاه به صورت رسمی از شکایت خود صرف نظر می‌کنم».

شکایت طلبه آملی از مهناز افشار

دریاباری ادعا کرد که پس از ماجرای آن پست جعلی دیگر فعالیتی در فضای مجازی نداشته و به ادعای وکیلش دلیل این امر هجمه ها و تهدید و توهین ها در فضای مجازی نسبت به او بوده است. مهناز افشار در این پرونده به تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب متهم شده و برخی او را ماجرای حمله به طلبه ای در همدان مقصر می دانند. علاوه بر این، این بازیگر سرشناس در ماجرای حمایتش از معترضان به حجاب اجباری و انتقاد از این موضوع دارای پرونده ای دیگر با اتهام تشویق به فساد و فحشا نیز هست.

بیشتر بخوانید: ۱۴ دی ماه، آخرین فرصت مهناز افشار برای بازگشت به ایران

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • محسن اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۰

    خب من حالا از این برادر طلبه می پرسم من شیعه عثنی عشری هستم آیا خودت حاضری دخترت صیغه من شود ، یک دوست کرد سنی زمان سربازی داشتم که علاقه به گفتگو کردن درباره اعتقادات با هم داشتیم خواستم در باره صیغه گفتگو کنم که بر آشفت وحاضر به گفتگو نشد در حالی که من فقط می خواستم گفتگوکنم وقصدم طرفداری از صیغه نبود بعدها به او حق می دادم و من مخالف ضیغه یا متعه هستم چون زمینه سوء استفاده از زنان را فراهم می کند ولی ایکاش ما مسلمانان به جای تعصب ورزیدن توان گفتگوی بدون تعصب و منطقی را باهم داشتیم