نشانه های هشدار دهنده ای که شما را از وجود «ساس» آگاه می کنند

خانه های میلیون دلاری و وجود ساس در آنها

نشانه های هشدار دهنده ای که شما را از وجود «ساس» آگاه می کنند

«ساس»، نوعی انگل است که در منزل، اقامتگاه های عمومی، هتل ها، سربازخانه ها، بیمارستان ها، آسایشگاه های سالمندان و بسیاری از جاهای دیگر در لابلای درزها، مابین کاغذ دیواری ها، تشک های مبلمان، رختخواب و غیره پنهان می شود.

مکان زندگی این حشره موذی بر روی بدن انسان نیست اما می تواند در مکان هایی نزدیک به نشستن یا خوابیدن او وجود داشته باشد. ساس ها عمدتا هم در شب و نور کم فعال هستند.

آمار نشان می دهد که عفونت های حاصل از «ساس» در آمریکا رو به افزایش است. این آمار می تواند برای تمامی مردم و در سراسر جهان هشدارهایی را به همراه داشته باشد.

اکنون که سفرهای نوروزی نزدیک است و احتمالا بسیاری به مکان های عمومی مراجعه می کنند، بهتر است بهداشت فردی را در مواجهه شدن با مکان های عمومی رعایت کنند. در ادامه به نشانه هایی اشاره خواهد شد که به شما می گویند در معرض این انگل قرار گرفته اید.

موارد را با هم مرور می کنیم:

انتقال از طریق افرادی که قبلا به ساس مبتلا بودند

1

از آنجایی که این انگل مسری است و از خانه ای به خانه دیگر انتقال پیدا می کند و در آپارتمان ها نیز دیده می شوند، می توان گفت که انتقال آن چندان هم دشوار است.

دکتر «ران هریسون» می گوید: “اکنون جمعیت بیشتری در آمریکا در مقایسه با گذشته به این انگل مبتلا هستند. چرا که تقریبا ۱۰ سال پیش تقریبا هیچ موردی از آن مشاهده نمی شد. اگر می دانید که فردی در گذشته به ساس مبتلا بوده مراقبت بیشتری کنید.

وجود مناطق کوچکی روی بدن تان که در آنها احساس خارش می کنید

2

بر اثر گزش نامحسوس این انگل، مناطقی روی بدن تان به خارش می افتد. اگر در چند منطقه خوشه ای شکل بر روی بدن احساس خارش می کنید، اگرچه نشانه قطعی ای نیست ارزش آن را دارد که به بررسی ساس اقدام کنید.

دکتر هریسون می گوید: “بسیاری از افراد ممکن است که ساس داشته باشند اما به دلیل عدم عکس العمل بدن به گزش آن متوجه نشوند.”

روی ملحفه یا روبالشی تان لکه های تیره ای وجود دارد

3

به دلیل آلودگی ساس، لکه های کوچکی ممکن است روی ملحفه یا روبالشی شکل گیرد. اگر چنین لکه هایی را مشاهده کردید بهتر است به بررسی دلیل آن بپردازید.

به طور مداوم در هتل های گوناگون اقامت می کنید

4

یکی از اصلی ترین دلایل انتشار ساس همین هتل ها هستند. زمان ورود به اتاق هتل آن را چک کرده و در هنگام خروج نیز به خوبی لوازم خود را مورد بررسی قرار دهید.

روی رختخواب یا لباس های تان تکه های پوست می بینید

8

تکه های پوست ساس کوچک، قهوه ای و بیضی هستند که دیدن آن روی لباس یا رختخواب تان می تواند نشانه ای از داشتن ساس باشد. اگر چنین تکه پوست هایی را مشاهده کردید امکان دارد ساس داشته باشید.

با مشاهده آن نگران نشوید چرا که حتی در تمیزترین خانه ها هم ممکن است وجود داشته باشد. تنها بدانید که ساس برای زنده ماندن به خوردن خون نیاز دارد. دکتر هریسون می گوید ما مواردی از وجود ساس را در خانه های میلیون دلاری هم مشاهده کرده ایم.

تنها در تخت خواب تان به دنبال ساس می گردید

5

بسیاری از افراد تصور می کنند که ساس ممکن است تنها روی تخت خواب وجود داشته باشد اما این تصور اشتباهی است چرا که می تواند همه جا خانه کند.

در مطالعه ای که در سال ۲۰۱۵ میلادی در مورد ساس انجام پذیرفت نشان داد که ۹۹.۶ درصد از موارد مبتلایان به ساس در طول سال گذشته مورد درمان قرار گرفتند. این موارد به پنج، ده و یا پانزده سال قبل باز می گشتند که برخی هم اصلا از انواع ساس های رختخوابی نبودند.

اگر به دنبال ساس هستید بهتر است تمام مناطق همچون صندلی ها، کاناپه، کشو و سایر نقاط منزل را نیز جستجو کنید و فقط در تخت خود به دنبال آن نباشید.

لکه های قهوه ای متمایل به قرمز که با شستن هم از بین نمی روند

6

چنین لکه هایی که با شستشو هم از بین نمی روند، بر روی رختخواب می تواند نشانه ای از وجود نوعی ساس باشد که در محل خواب شکل می گیرد.

اخیرا مبلمان دست دومی خریده اید و آن را نشسته اید

7

اینکه مبلمان منزل خود را تعویض کنید بسیار خوب است اما احتمال ورود ساس به منزل شما با خرید لوازم دست دوم بیشتر می شود.

پیش از خرید این لوازم آنها را به خوبی مورد بررسی قرار دهید و بعد از خریداری هم آنها به خوبی را بشویید.

منبع: rd
بدون نظر

ورود