درس‌هایی در مورد موفقیت که خوب است بدانید

موفقیت یعنی تغییر دادن نگاه خود به دنیا و رویدادها

درس‌هایی در مورد موفقیت که خوب است بدانید

بسیاری از مردم تصور می‌کنند اگر فردی در مدرسه و دانشگاه خوبی تحصیل نموده، سخت کار کند و در بیشتر مواقع مثبت اندیش باشد، بدن شک انسان موفقی خواهد بود. اما واقعیت این است که شاید این موارد به موفقیت کمک کنند اما لزوما عامل پیروزی نیستند. زندگی بسیار پیچیده‌تر از آن است که به نظر می‌رسد.

رمز پیروزی و خوشبختی در این نیست که حتما شغل یا وضعیت مالی و تحصیلی خوبی داشته باشید. آیا تاکنون به این سوال فکر کرده‌اید که: «سخت‌ترین موضوع در زندگی برای یادگیری و قبول کردن چیست؟» بیشتر ما در پاسخ به مسائل مالی و موقعیت‌های اجتماعی اشاره می‌کنیم اما در ادامه مطلب مواردی را به نقل از محققان این حوزه مطرح نموده‌ایم که بهترین درس‌های زندگی برای رسیدن به موفقیت به شمار می‌روند.

موفقیت یا شکست شما برای دنیا هیچ اهمیتی ندارد

اگر در کاری که انجام می‌دهید، موفق باشید شاید این‌طور به نظر برسد که همه دنیا پشت شماست، اما اگر شکست بخورید، بازهم فکر می‌کنید که دنیا به کامتان نیست و گویا همه‌چیز با شما سر عناد دارد. واقعیت این است که هیچ‌کدام از این خیالات صحت ندارند و شما خودتان مسئول تمامی رویدادهای زندگی خود هستید.

در اغلب مواقع بزرگ‌ترین مشکل زندگی، خود شما هستید

شاید تاکنون خودتان هم متوجه شده باشید که در بسیاری از مشکلاتی که با آن‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کنید، یا قبلا با آن‌ها مواجه شده‌اید، خودتان مقصر اصلی هستید. بسیاری از مسائلی که موجب ناراحتی ما هستند، بازخورد و نتیجه رفتارهای خودمان بوده و دنیا و نیروهای آسمانی دراین‌بین هیچ تقصیری ندارند.

اگر به‌درستی به دنبال کشف دلایل شکست خود باشید، بدن شک در انتها به خود و تصمیمات نادرستی می‌رسید که اتخاذ نموده بودید. در همین زمینه بد نیست به نقل‌قولی از جی.کی.رولینگ (نویسنده مجموعه کتاب‌های هری پاتر) نیز اشاره‌کنیم که پیش از به شهرت رسیدن و میلیونر شدن بیان کرده بود: «نکوهش نمودن پدر و مادر خود برای اینکه شما را به مسیر اشتباهی هدایت کرده و اجازه نداده‌اند راهی که دوست دارید را دنبال کنید نیز تاریخ‌مصرف داشته و روزی منقضی می‌گردد؛ و آن‌وقتی است که دیگر به‌اندازه کافی بزرگ‌شده‌اید تا مسئولیت کارهای خود را به عهده بگیرید.»

شما بدهکار چیزی نیستید

این را به یاد داشته باشید که هیچ انسانی به خودش هیچ‌گونه بدهی ندارد. برای پیشرفت در کار و زندگی هم این یک وظیفه‌ی شخصی است که مسئولیت‌های خود را به بهترین نحو انجام داده و اصول اخلاقی را در رابطه با دیگران رعایت نماید. رفتار مناسب و حرفه‌ای و خوش‌اخلاقی موجب نیکنامی شما می‌شود اما تضمین‌کننده این نیستند که لزوما بازخورد خوبی نیز داشته باشید.

 اقبال نقش مهمی در موفقیت ایفا می‌نماید

اینکه بتوانید کار رویایی خود را به دست بیاورید به این بستگی دارد که در زمان و مکان درست قرار داشته باشید. برای این منظور باید ارتباطات حرفه‌ای خود را بیشتر کرده و مهارت‌هایتان را نیز توسعه دهید. بسیاری از مردم تصورشان این است که شانس در موفقیت افراد تاثیری ندارد. شاید بتوان دلیل این طرز فکر را در این دانست که انسان روی تقدیر و شانس کنترلی ندارد.

همه داشته‌ها در چشم بر هم زدنی از بین می‌رود

وقتی شغل خوب یا پول زیاد دارید، بدون شک باید از آن‌ها استفاده نموده و لذت ببرید. اما این واقعیت را نیز همیشه در ذهن خود لحاظ نمایید که هر آنچه اکنون در اختیار شماست، همیشگی نیستند و ممکن است روزی برحسب‌تصادف آن‌ها را از دست بدهید. به همین دلیل، مهم این است که در زمان حال زندگی کنید و برای داشته‌های خود شکرگزار باشید.

شاید اعمال، گفتار و افکار شما درست باشند اما همچنان موفق نباشید

داشتن مدرک تحصیلی از یکی از بهترین دانشگاه‌ها به این مفهوم نیست که شما انسان موفقی هستید. شاید این مدرک شما را به سمت کسب درآمد بیشتر و زندگی راحت‌تر سوق دهد، اما لزوما به پیروزی صددرصدی نمی‌رساند.

«موفقیت» را برای خود تعریف نمایید

شاید داشتن حقوق بالا و احترام از طرف همکاران برایتان وجهه‌ای از موفقیت محسوب گردد، اما این را به یاد داشته باشید که چنین مواردی ضامن خوشحالی و خوشبختی شما نیستند و نباید تفکرات خود را به آن‌ها محدود نمایید. در همین رابطه، «گری استین» اظهار داشته: «برای بسیاری از مردم سخت است باور کنند که زمانی واقعا خوشبخت خواهند بود که خودشان باشند.»

منبع: businessinsider
بدون نظر

ورود