موفق بودن را به مغزتان آموزش دهید

ذهن خود را با تکرار دائمی، تربیت کنید

موفق بودن را به مغزتان آموزش دهید

آیا از این افرادی هستید که صبح پس از بیدار شدن از خواب، به کارهای پیش رو فکر می‌کنند و دائم این استرس و نگرانی رادارند که همه مسائل به‌درستی و دقیق پیش برود؟

بدون شک این‌گونه تفکرات بسیار وقت‌گیر، غیرکاربردی و خسته‌کننده هستند و به‌ویژه هنگام صبح و در ابتدای روز باید از آن‌ها پرهیز نمایید. برای اینکه بدانید چطور از هجوم این افکار رها شوید، توصیه می‌کنیم ۴ راهکار زیر را خوانده و به آن‌ها عمل کنید.

قبول کنید که انسان از فکر کردن ناگزیر است

زیاد فکر کردن باعث ازکارافتادن مغز و خلاقیت شما نمی‌شود، بلکه موجب حواس‌پرتی شده و انسان را به سمت تفکرات منفی سوق می‌دهد.

جدال دائمی با مشغله‌های فکری نیز به ایجاد و رشد احساسات منفی منجر شده، ناامیدی می‌آورد و در آخر نیز موجب خستگی بیش‌ازحد روحی می‌شود. بنابراین، این را قبول کنید که فکر کردن امری کاملا طبیعی است و اعتقاد به این مساله نخستین مرحله برای تربیت دوباره ذهن و حواس محسوب می‌گردد. اگر یاد بگیرید که خود را درگیر فکر کردن‌هایتان نکنید، می‌توانید بر شرایط زندگی خود کنترل بهتری داشته باشید.

ذهن خود را با تکرار دائمی، تربیت کنید

عدم تمرکز، نوعی عادت محسوب می‌شود. فارغ از اینکه چه نوع شخصیتی دارید و آیا ذاتا انسان مستعدی هستید یا خیر، باید بدانید که با تکرار پیاپی و صحیح می‌توانید ذهن خود را دوباره از نو تربیت نمایید. هرزمانی که حواستان پرت شد، فقط کافی است یک‌نفس عمیق کشیده و دوباره به موضوعی که از آن منحرف‌شده‌اید، برگردید. نفس عمیق و تمرکز را هرروز تمرین کنید.

با نگرانی‌هایتان کنار بیایید

افکار نگران‌کننده باعث حواس‌پرتی افراد شده و انرژی آن‌ها را تحلیل می‌برد. همچنین، شمارا از زمان حال بیرون کشیده و به آینده پرتاب می‌کند. این در حالی است که تمامی توان و قدرت هر فردی در زمان حال او جاری است. ازاین‌رو، اگر دائم روی اتفاق‌های آینده تمرکز نماید، درواقع زمان و انرژی خود را هدر می‌دهد.

برای پرهیز از چنین مشکلی، هر زمان که نگرانی از آینده به سراغتان آمد از خود بپرسید آیا لازم است الان به آن فکر کنم؟ یا بپرسید که آیا این اتفاق اکنون برای من روی خواهد داد؟ وقتی پاسختان به چنین پرسش‌هایی منفی است، پس بی‌خیال شده و روی زمان حال خود تمرکز کنید.

در طول روز و دایما تمرین کنید که افکاری که به اکنون شما مربوط نیستند را از ذهنتان بیرون بریزید. نگرانی‌های آینده را به همان آینده موکول کنید. با این تمرینات شب‌ها نیز خواب راحت‌تری خواهید داشت.

هرروز سه مرتبه سه نفس عمیق بکشید

نفس عمیق آگاهانه به تمرکز نیاز دارد و ازاین‌رو بهترین روش برای تربیت ذهن برای باقی ماندن در زمان حال محسوب می‌شود. در صورت نیاز، موبایل خود را کوک کنید تا در ساعت‌های ۱۲ ظهر، ۳ و ۷ بعدازظهر این موضوع را به شما یادآوری نماید.

این را به یاد داشته باشید که ذهن شما بهترین دوستتان است با این روش‌ها کنترل حواس خود را به دست بگیرید  و باعث خلاقیت، انرژی و موفقیت بیشتر ذهن خود بشوید.

منبع: pickthebrain
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود