خرید دروازه‌‌بان با یک فنجان قهوه!

ارزانترين نقل و انتقال تاريخ فوتبال

خرید دروازه‌‌بان با یک فنجان قهوه!

نقل و انتقال بازیکنان در دنیای فوتبال این روزها بدل به یک بیزنس دست نیافتنی شده که ارقام نجومی در آن رد و بدل می شود.

بازار نقل‌و‌انتقالات معمولاً زمانی برای تعیین رقم‌های عجیب و غریب برای خرید و فروش بازیکنان، اختصاص حقوق‌های نجومی و جنگ‌های نامعقول میان باشگاه‌های بزرگ اروپا برای خرید بهترین بازیکنان دنیاست. با این وجود در بازار نقل‌و‌انتقالات فوتبال انگلیس جابجایی صورت گرفته که بیشتر از ارزان بودنش، مضحک به نظر می‌رسد.

در این بین اما بعضی باشگاه‌ها هم پیدا می‌شوند که قناعت پیشه می‌کنند و دست روی بازیکنان ارزان‌قیمت می‌گذراند که باشگاه بردفورد در دسته دوم فوتبال انگلیس نمونه بارز آنها بوده است. این باشگاه تصمیم گرفته کولین دویل دروازه‌بان تیم دسته سومی بلکپول را بخرد.

در چنین شرایطی باشگاه خریدار باید مبلغی بابت حق فسخ یا غرامت به باشگاه اولیه بپردازد که بردفورد نیز طبق روال معمول با پرداخت تمام غرامت فسخ قرارداد دویل او را به به خدمت گرفت؛ البته تمام این مبلغ از قیمت یک فنجان قهوه هم کمتر است! غرامت فسخ قرارداد این دروازه‌بان ۳۱ ساله انگلیسی با بلکپول تنها یک پوند بود که بردفورد آن را پرداخت تا به نوعی ارزانترین نقل و انتقال تاریخ را رقم زده باشد!

سقوط بلکبول از دسته دوم فوتبال انگلیس در فصل گذشته، سبب شده این تیم تصمیم به قطع همکاری و فروش تعدادی از بازیکنان خود بگیرد و دروازه‌بان این تیم هم جزو آنها بوده که البته «نارنگی‌‌‌ها» با قراردادن چنین حق فسخی تلاش کردند که این معامله جنبه رسمی پیدا کند و فقط از پرداخت حقوق او خلاص می‌شوند.

 

مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود