نگاهی نزدیک به کشتی جنگی «یو اس اس کیارسارژ» نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا

نگاهی نزدیک به کشتی جنگی «یو اس اس کیارسارژ» نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا

در تاریخ نیروی دریایی ایالات متحده تنها ۴ کشتی نام «کیارسارژ» (Kearsarge) را بر خود داشته اند. اولین این کشتی ها که از دوران جنگ داخلی آمریکا به جای مانده بود توانست کشتی «سی اس اس آلاباما» را در سال ۱۸۶۴ در ساحل فرانسه غرق کند. دومین کشتی یک کشتی جنگی بود که همراه با ناوگان بزرگ دریایی تئودور روزولت به سراسر جهان سفر می کرد. سومین آن ها نیز یک ناو هواپیمابر بود که فضانوردانی که در طی پروژه ی موسوم به «پروژه ی  مرکیوری» (Project Mercury)، اولین برنامه ی پرواز انسان به فضا در آیالات متحده، در آب افتاده بودند را نجات داد.

جدیدترین نمونه از کشتی جنگی «یو اس اس کیارسارژ» یک ناو هواپیمابر دو منظوره است که در سواحل نیویورک سیتی پهلو گرفته و اهمیت زیادی برای ناوگان «Fleet Week» دارد. ستوان جَی جی کریستین سدارسکی، از افسران عرشه ی کشتی کیارسارژ در این باره می گوید:” ما یک ماموریت بسیار ویژه داریم که با دیگر ناوگان های دریایی کمی متفاوت است. در برخی از موارد ما به سمت سواحل شلیک می کنیم و در کل به طور دائم پهلو گرفته و نیروهای ویژه ی دریایی را از ساحل منتقل می کنیم”.

Kearsarge-w700

این کشتی بزرگ همچنین تسهیلات درمانی بسیار خاص و گسترده ای دارد که می تواند سربازان زخمی و بازماندگان حوادث طبیعی را نیز در خود جای داده و مداوا کند. توانایی این کشتی در جای دادن ۶۰۰ مجروح آن را به دومین کشتی دارای بیمارستان سیار با قابلیت درمانی بالا در نیروی دریایی ایالات متحده تبدیل کرده است.

کشتی دو منظوره ی کیارسارژ در آگوست سال ۲۰۱۰ به کمک سیل زدگان پاکستانی شتافت و ۶ ماه بعد برای پشتیبانی از نیروهای آمریکایی در لیبی به این منطقه اعزام شد. در ادامه ی این مطلب می خواهیم شما را به درون این کشتی بزرگ ببریم تا از نزدیک با تجهیزات و پیچیدگی های آن آشنا شوید.

the-kearsarge-stretches-844-feet-from-bow-to-stern-with-a-27-foot-draft-fully-loaded-it-displaces-44000-tons-and-can-push-through-the-water-at-over-24-knots-w700
طول این کشتی از دماغه تا ته آن ۲۷۸ متر است و می تواند بیش از ۴۴.۰۰۰ تن را در خود جای داده و با سرعت ۲۴ گره دریایی در ساعت حرکت کند.
deck-edge-elevators-like-the-one-seen-here-lift-the-kearsarges-contingent-of-aircraft-to-the-flight-deck-where-three-cargo-elevators-lift-supplies-to-meet-them-w700
در لبه ی پشتی این کشتی بالابرهایی برای انتقال هواپیماها یا تجهیزات به بالای عرشه تعبیه شده است.
the-ship-rises-186-feet-from-waterline-to-top-of-mast-it-sails-with-over-1100-officers-and-crew-and-can-carry-about-2000-marines-and-their-gear-w700
از خط آب تا انتهای دکل این کشتی ۵۷ متر فاصله دارد و بیش از ۱.۱۰۰ افسر و خدمه در این کشتی فعالیت دارند و کشتی کیارسارژ توانایی حمل بیش از ۲.۰۰۰ سرباز نیروی دریایی همراه با وسایلشان را نیز دارد.
some-of-the-kearsarges-officers-and-crew-greeted-fleet-week-visitors-at-the-ships-well-deck-entrance-showing-off-some-of-the-gear-they-sail-with-w700
در این تصویر می توانید افسران شاغل در این کشتی را ببینید که از بازدیدکنندگان استقبال کرده و جاهای مختلف کشتی خود را به آن ها نشان می دهند.
eter
این کشتی در داخل عرشه ی خود توانایی حمل چندین خودرو هاموی و دیگر کامیون های نظامی نیم تنی را دارد.
the-lower-section-of-the-well-deck-seen-here-loaded-with-amphibious-vehicles-and-a-landing-craft-air-cushion-can-be-ballasted-with-up-to-10-feet-of-water-allowing-landing-craft-to-enter-and-exit-w700
همچنین در قسمت زیرین عرشه خودروهای دو منظوره ی خشکی آبی متعددی دیده می شود که با حفظ تعادل به خودروها اجازه می دهد به راحتی وارد کشتی شده یا از آن خارج شوند.
the-29-ton-aavp7a1-an-amphibious-assault-vehicle-can-haul-21-combat-equipped-marines-at-a-cruising-speed-of-6-mph-in-water-or-20-to-30-mph-on-land-w700
خودروی تهاجمی دو منظوره و خاکی آبی «AAVP7A1» با ۲۹ تن وزن که می تواند ۲۱ سرباز دریایی مجهز را با سرعت ۱۰.۵ کیلومتر در ساعت در آب و ۳۲ تا ۴۸ کیلومتر در خشکی منتقل کند.
ds-w700
این خودرو دارای یک برجک متحرک بوده که با استفاده از یک توپ خودکار ۵۰ میلی متری مجهز شده است.
assault-craft-unit-4-one-of-the-landing-craft-air-cushions-that-the-kearsarge-can-carry-transports-personnel-equipment-and-weapons-from-ship-to-shore-w700
واحد ۴ یکی از مناطق این کشتی است که از طریق در خروجی و ضربه گیر خاص آن، تجهیزات و نیروها و البته سلاح های سنگین نیز می توانند به ساحل منتقل شوند.
sdfsdfsd-w700
این خودروی سبک زرهی می تواند ۱۶ موشک تاو با خود حمل کند که برای منهدم کردن تانک ها و خودروهای زرهی دشمن به کار می روند. این خودرو سرعتی بالغ بر ۱۰.۵ کیلومتر در ساعت در آب و تقریباً ۱۱۶ کیلومتر در ساعت در خشکی دارد.
the-kearsarges-rear-well-deck-through-which-personnel-and-vehicles-enter-and-exit-w700
دریچه عقب کشتی که از طریق آن تجهیزات و نیروها وارد کشتی می شوند.
above-the-well-deck-is-the-kearsarges-hanger-bay-where-aircraft-are-stored-and-maintenance-is-done-it-is-also-used-by-the-crew-for-ceremonies-and-gatherings--and-when-needed-calisthenics-w700
در زیر عرشه ی اصلی کشتی کیارسارژ منطقه ای برای نگهداری و تعمیر جنگنده ها وجود دارد. همچنین از این مکان فراخ برای برگزاری مراسمات و مهمانی های پرسنل و در برخی موارد نیز برای ورزش کردن استفاده می شود.
w34523-w700
بر اساس برگه ی راهنمایی که در عرشه ی این کشتی وجود داشت، کشتی کیارسارژ می تواند ۶ جت جنگی از نوع «Sea Harrier» و ۱۰ وسیله ی ترابری از نوع «Osprey»، ۴ فروند هلی کوپتر «Super Stallion» و همچنین ۴ هلی کوپتر تهاجمی کبرا، ۳ هلی کوپتر از نوع «Huey » و ۳ هلی کوپتر از نوع «Sea Knight» را در خود جای دهد.
a-ch-53e-super-stallion-helicopter-on-the-kearsarges-flight-deck-near-the-stern-w700
یک هلی کوپتر از نوع «CH-53E Super Stallion» بر روی عرشه ی کشتی کیارسارژ در قسمت عقب کشتی
the-super-stallion-can-carry-20-to-30-personnel-w700
این هلی کوپتر می تواند ۰ تا ۳۰ نفر را با خود حمل کند.
the-super-stallions-interior-w700
نمای داخلی هلی کوپتر «Super Stallion»
this-huey-is-outfitted-with-rocket-pods-on-either-side-w700
هلی کوپتر مدل «Huey» بر روی عرشه ی کشتی کیارسارژ
an-mv-22-osprey-tilt-rotor-aircraft-parked-on-the-kearsarges-bow-w700
یک وسیله ی ترابری هوایی از نوع «MV-22 Osprey» که بر روی عرشه ی کشتی کیارسارژ قرار دارد.
the-osprey-seen-from-the-side-w700
نمای کناری از وسیله ی ترابری هوایی «Osprey»
the-ospreys-rear-bay-door-w700
درب پشتی وسیله ی ترابری هوایی «Osprey»
the-ospreys-interior-which-is-capable-of-holding-24-tightly-packed-passengers-w700
نمایی از داخل وسیله ی ترابری هوایی «Osprey» که می تواند ۲۴ مسافر را در خود جای دهد.
the-kearsarges-command-tower-looms-over-the-flight-deck-w700
برج فرماندهی کشتی جنگی کیارسارژ که در وسط عرشه قرار دارد.
123
در قسمت جلوی عرشه ی کشتی کیارسارژ دو سیستم دفاعی تعبیه شده است: یک سیستم لانچر موشک انداز سطح به هوا موسوم به «Rolling Air Frame» که ۲۱ موشک با سرعت ۳.۲۵ مایل دریایی در خود دارد. در پشت این سیستم نیز لانچر ضد موشک و ضد هواپیمای با برد پایین موسوم به «NATO Sea Sparrow» قرار دارد که ۸ موشک با سرعت ۹ مایل دریایی در خود جای داده است.
345-w700
واحد دفاعی استوانه ای که در تصویر می بینید سیستم پدافندی نزدیک یا «CIWS» نام دارد که گلوله هایی را به صورت رگبار به سمت موشک ها یا هواپیماهایی که به کشتی نزدیک شده باشند شلیک می کند. قدرت آتش این اسلحه ۴.۵۰۰ گلوله در دقیقه است.
a-close-up-of-the-superstructure-shows-its-hodgepodge-of-antennas-signals-lights-and-masts-w700
نمایی نزدیک از آنتن های متعدد، لامپ ها و دکل های این کشتی غول پیکر
the-aft-section-of-the-superstructure-has-another-command-tower-with-requisite-masts-and-signals-w700
در قسمت عقب کشتی نیز یک برج فرماندهی دیگر وجود دارد.
the-uss-kearsarges-superstructure-seen-from-amidships-w700
نمایی از وسط کشتی کیارسارژ

منبع: businessinsider
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود