با تعدادی از پیشرفته ترین و مخرب ترین سلاح های آلمانی ها در دوران جنگ جهانی دوم آشنا شوید

با تعدادی از پیشرفته ترین و مخرب ترین سلاح های آلمانی ها در دوران جنگ جهانی دوم آشنا شوید

اوایل ماه میلادی حاضر، جهان ۷۲ اُمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم و پیروزی متفقین را جشن گرفت. این جنگ خانمان سوز با کشته و زخمی شدن میلیون ها انسان و آواره شدن میلیون ها نفر دیگر صدمات جبران ناپذیری به بشریت وارد کرد و هنوز بعد از گذشت بیش از ۷۰ سال از پایان آن نیز بحث ها و رازهای بسیاری در مورد آن وجود دارد.

نکته ی بسیار جالب در مورد جنگ جهانی دوم این است که مهندسان نظامی هیتلر به صورت مخفیانه در حال انجام پروژه های نظامی بسیار جاه طلبانه ای بودند که به تولید سریع جنگ افزارهایی منجر می شد که دهه ها از دوره ی خود جلوتر و پیشرفته تر بودند. در سال ۲۰۱۵، مجله ای با عنوان «سلاح های جنگ جهانی دوم» (Weapons of WWII) مطالبی را در مورد سلاح های پیشرفته ی هیتلر و ارتش آلمان با جزییات فراوان فاش کرد.

در ادامه ی این مطلب قصد داریم شما را با برخی از سلاح های مخرب، پیشرفته و البته سری نازی ها در طول جنگ جهانی دوم آشنا کنیم.

۱- بمب افکن پنهانکار موسوم به «بال پرنده» (flying wing)

hitlers-stealth-flying-wing-bomber-w700
بمب افکن «هورتن هو ۲۲۹» (Horten Ho 229 bomber) که به «سلاح سری هیتلر» نیز مشهور است توانایی حمل بیش از یک تن تسلیحات نظامی را داشت و می توانست با سرعت فراتر از ۱۰۰۰ کیلومتر در ساعت در ارتفاع ۴۹.۰۰۰ پایی پرواز کند. این بمب افکن که به دو موتور توربوجت، دو توپ و راکت های R4M مجهز بود اولین هواپیمای پنهانکار جهان به شمار می آمد و اولین بار در سال ۱۹۴۴ به پرواز درآمد.
jpg-w700
در این تصویر بمب افکن هورتن هو ۲۲۹ را بر فراز شهر گوتینگن در آلمان مشاهده می کنید. بر اساس اطلاعات مجله ی یاد شده، هرمان گورینگ که ریاست نیروی هوایی نازی ها موسوم به «لوفت وافه» (Luftwaffe) را در اختیار داشت با اختصاص دادن نیم میلیون مارک به دو برادر به نام های ریمر و والتر هورتن از آن ها خواست که این بمب افکن را بسازند. البته به دلیل مشکلات فراوان این بمب افکن نتوانست مدت زیادی در نبردها حضور داشته باشد. با این وجود مهندسی پیشرفته ی این هواپیمای پیچیده باعث شد که هواپیماهای پنهانکار مدرنی مانند بمب افکن «نورتروپ گرومان بی ۲» (Northrop Gruman B-2 bomber) ساخته شوند.

۲- بمب هدایت شونده فریتز ایکس (Fritz X)

the-fritz-x-radio-guided-bomb-w700
بمب پیشرفته ی «فریتز ایکس» که «پدر بزرگ بمب های هوشمند» نامیده می شود ۱.۵۶۵ کیلوگرم وزن داشت و به یکی گیرنده ی رادیویی مجهز شده بود که با کمک دم پیچیده ی خود با دقت بالایی به سمت هدف هدایت شده و به آن اصابت می کرد. به گفته ی مقامات نیروی هوایی ایالات متحده این بمب می توانست در زرهی به قطر بیش از ۷۰ سانتیمتر نیز نفوذ کرده و امکان شلیک آن از ارتفاع ۲۰.۰۰۰ پایی نیز وجود داشت، که در آن زمان در تیررس تجهیزات ضد هوایی قرار نداشت. تنها یک ماه بعد از ساخت این بمب پیشرفته، نیروهای آلمانی کشتی جنگی ایتالیایی «رم» را در سپتامبر ۱۹۴۳ در ساحل ساردینیا غرق کردند. با این وجود استفاده از این بمب در میدان نبرد محدودیت هایی را به همراه داشت زیرا هواپیماهای آلمانی بسیار کمی در نیروی هوایی این کشور برای حمل چنین بمبی طراحی شده بودند.

۳- مین های متحرک زنجیردار با قابلیت کنترل از راه دور

a-remote-controlled-tracked-mine-w700
مین های متحرک و زنجیردار ارتش آلمان با نام «جالوت» که توسط نیروهای ایالات متحده «لیسه ی آسیابانک» (Doodlebug) نامیده می شدند در واقع تانک های کوچکی بودند که از طریق یک فرمان دستی از راه دور کنترل شده و با استفاده از دو موتور الکتریکی تغذیه می شدند که بعدها این موتورها با موتورهای گازسوز جایگزین گردیدند. این تانک های کوچک طوری طراحی شده بودند که می توانستند بین ۶۰ تا ۱۰۰ کیلوگرم مواد منفجره ی بسیار حساس را به سمت مواضع دفاعی دشمن برده و آن ها را نابود سازند. نازی ها بیش از ۷.۰۰۰ از این تانک های موسوم به «جالوت» ساخته بودند و بدین ترتیب راه را برای سلاح های با قابلیت کنترل رادیویی هموار کردند.

۴- جنگنده ی پیشرفته ی مِسِر اشمیت می ۱۶۳ کومت (Messerschmitt Me 163 Komet)

a-rocket-powered-plane-that-was-nearly-300-mph-quicker-than-the-fastest-aircraft-around-w700
در اواخر دهه ی ۱۹۳۰، آلمانی ها یک جت جنگی به نام «مِسِر اشمیت می ۱۶۳ کومیت» را ساختند که به وسیله ی نیروی راکت هدایت شده و سرعت آن به ۱.۱۰۰ کیلومتر در ساعت می رسید. برای پی بردن به قدرت این جنگنده باید بدانید که جنگنده ی آمریکایی «موستانگ پی-۵۱» (P-51 Mustang) که در آن دوران پیشرفته ترین جنگنده به شمار می آمد تنها ۷۰۰ کیلومتر در ساعت سرعت داشت. در طول جنگ جهانی دوم بیش از ۳۰۰ فروند از جنگنده های کومت ساخته شد که به یک جفت توپ ۳۰ میلی متری مجهز شده بودند. سرعت بالای این جنگنده هم مفید بود و هم نقاط ضعفی داشت. اگر چه سرعت بالای آن مانع از برخورد گلوله های پدافند و هواپیماهای متفقین به آن می شد اما همین سرعت زیاد باعث می گردید که نتوانند هواپیماهای دشمن را به درستی هدف بگیرند.

منبع: businessinsider
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۶ نظر

ورود

  • مصطفی خرداد ۹, ۱۳۹۶

    المانیا در زمان جنگ جهانی دوم در زمان خودش خیلی پیشرفت بودن وقتی سقوط کرد امریکا و روسیه تکنولوژی و پیشرفت نظامی برا خودشون دزدیدن

    • Abolfazl sorkhi خرداد ۳۱, ۱۴۰۲

      آره شوروی حدود۲۲۰۰ و ایالات متحده حدود۱۶۰۰ دانشمند آلمانی رو با خودشون بردن تا سیستم های نبرد فضایی و موشک های بالستیک و همچنین نبرد هسته ای و هوافضا و جنگنده های های فوق پیش‌رفته رو گسترش بدن.

  • حسین عاشق هیتلر دی ۲۱, ۱۴۰۰

    لعنت بر متفقین و مرگ بر روسیه و آمریکا که مانع پیروزی آلمان و نیروهای متحدین شدن لعنت و مرگ بر هرچی یهوده ای کاش آلمان فاتح جنگ میشد و الان دنیا روزگار خیلی خیلی بهتر و بالاتر داشت.درود بر پیشوای افسانه ای جهان آدلف هیتلر و درود بر مهندسان پیشرفته و حرفه ای آلمانی هایل هیتلر درود بر پیشوا هیتلر درود بر آلمان نازی کومت از بقیه شون بهتر بود.

  • صادق اسفند ۲۴, ۱۴۰۱

    آلمان نازی و شوروی کمونیست که دو ابرقدرت قرن بیستم بودند و از آمریکا هم قوی تر بودند فروپاشیدند و نابود گشتند (قابل توجه آن هایی که فکر می‌کنند آمریکا هیچ وقت نابود نخواهد شد)
    هرچند که ۴ بمب اتم هم برای نابودی آمریکا کافی است
    نیویورک
    شیکاگو
    واشنگتن
    لس آنجلس

    • Abolfazl sorkhi خرداد ۳۱, ۱۴۰۲

      صادق جان ابرقدرت آن دوره یکی آلمان نازی بود و دیگری امپراتوری بریتانیا که از لحاظ علمی و ارتش قدرت اصلی بودند و همچنین باید بگم شما نفهمیدی چی میگی اسم چهار تا شهرو که سه تاشون یه ایالت کالیفرنیا رو تشکیل می‌دن گفتی باید بگی: کالیفرنیا،تگزاس،فلوریدا و نیویورک.

    • جاسم فروردین ۹, ۱۴۰۳

      باشه تو خوب.😂😂😂بایدن بگ….رو مواد غذایی تو و امثال تو تاثیر میزاره اما از رو نمیرید .خخخ خخخ‌