در سومین هفته خرداد ماه، گزارش گالری گردی هفتگی سرویس هنری روزیاتو نگاهی دارد به برنامه نگارخانه های پایتخت تا با دستاوردهای هنرمندان تهرانی در زمینه طراحی، نقاشی، مجسمه سازی، عکاسی و خوشنویسی آشنا شویم.
با گالری گردی امروز ما همراه باشید که پیشنهادهای خوبی برای گردشگران شهری در روزهای پایانی بهار ۹۶ تهران دارد.
نخ ناکوک
نمایشگاه انفرادی نقاشی های زهرا ایمانی، نقاش جوان تهرانی، از ۱۲ خرداد لغایت ۳۱ خرداد ماه سال جاری در نگارخانه آ تهران در معرض نمایش عموم قرار دارد.
گالری اُ با افتخار نخستین نمایشگاه انفرادی زهرا ایمانی (م. ۱۳۶۴ تهران) را با عنوان «نخ ناکوک» برگزار میکند.
«نخهای ناکوک» زهرا ایمانی، هم از یک سو مخاطب خود را به سمتِ درک رابطهای غریبِ میان آگاهی زنانه و طغیان علیه سامان سلطه میکشاند و هم از دیگر سو شکاف عمیق و بحرانی در منطق بازنمایی نقاشی و هنرهای تصویری را فراختر میکند؛ درست مثل خیاط ماهری که بدون قیچی و تیغ و هر ابزاری، تنها از گوشه شکاف کوچکی، تار و پود پارچه را فقط با دست خود پاره میکند… .
او با جسارتی تحسین برانگیز، تجربه آفرینش خود را در معرض همانندی با گونهای از کار دستی قرار میدهد که همیشه در خانه و به دست زنان انجام می شود، بدین سیاق او مخاطب خود را به بازنگری شالوده شکنانه ای در خصوص چیستی هنر و نسبت آن با کار دست و کار زنان در خانه فرا می خواند، چه بسا همین شکاف های حاصل از این کوک زدن های رخنهگر، تار و پود صلب مسلط را متزلزل سازد به سان تنها، فقط یک نتِ ناکوک که سمفونی پرشکوهی را با صوت ناموزون خود رسوا می کند.
- خیابان ویلا (نجاتاللهی)، کوچه خسرو، پلاک ۴۶
- روزهای تعطیل: شنبه ها
- ساعات کار: ۱۲ تا ۲۰
- تلفن: ۰۲۱-۸۸۹۲۲۰۲۸
- پست الکترونیک: info@ogallery.net
اُ گالری به مدیریت ارکیده درودی در پاییز ۱۳۹۳ هجری شمسی خود را در قلب تهران بر روی مخاطبین میی گشاید. گالری بر آن است تا با معرفی آثار هنرمندان جوان و نوپا به بازار عمدهی هنر در سطحی منطقهای و نیز بین المللی، جایگاهی درخور برای آنان یافته و از طریق همکاری نزدیک با صاحب نظران عرصهی هنر، به نمایش آثاری ممتاز بپردازد که بازگو کنندهی فرهنگ و نگرش خالق خود باشند.
نخ ناکوک در خیابان ویلا، کوی خسرو شماره ۴۶ قرار دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر به این درگاه رجوع کنید.
نگارخانه ایده پارسی
نگارخانه ایده پارسی تا ۱۹ خرداد ماه، رویدادی خاص را برای گالری گردها ترتیب داده است.
در این نمایشگاه هنرمندان با گرایش های مختلف هنری به خلق آثاری با مضمون «بعد از آخر الزمانی» پرداخته اند و هر هنرمند از دریچه نگاه و تخیل خود به این موضوع نگاه کرده است. از گرایش های این نمایشگاه می توان به معماری، نقاشی، عکاسی، طراحی صنعتی، طراحی مُد و مجسمه سازی اشاره کرد.
“پست آپوکالیپتیک” بخش اول نمایش آثاریست که برای این نمایشگاه ارسال شده است و با توجه به استقبال هنرمندان از این نمایشگاه بخش های بعدی آن نیز تا پایان تابستان به نمایش درخواهد آمد. پُست آپوکالیپتیک یا همان “بعد از آخر الزمانی” نمایشگاهی پژوهش محور و میان رشته ای ، در حوزه مکاشفه و رمزگشایی اتفاقات بعد از آخر الزمان است.
هنرمندان زیر در برگزاری این رویداد نقش آفرینی کرده اند:
امیر علیمی، میلاد صفابخش، حمید وفایی ملامحمود، امیرحسین جباری، فراز حبیباللهیان، محمد رخصفت، کوشا موسوی، سندس حمیدیان، زهرا محمدی، گلاره ابراهیم قربانی، عبدالرحمن مجرد، فاطمه قلی زاده وزوانی، امیرحسین مولایی زاده،آرش علیمحمدی، حسام الدین گل محمدی، مبینا میرعابدینی، صدرا شریفی، صبا مهدوی، سروش نادری، امیرحسین نقیبی.
- روزهای تعطیل: پنجشنبهها
- ساعات کار: ۱۷ تا ۲۰
- تلفن: ۰۲۱-۲۲۶۱۷۰۹۸
- پست الکترونیک: persianideagallery@gmail.com
ایده پارسی در خیابان شریعتی، خیابان کلاهدوز، نرسیده به سه راه نشاط کوی اله وردی شماره ۲۸ قرار دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه فرمایید.
گالری طراحان آزاد
نگارخانه طراحان آزاد تا بیست و چهارم خرداد ماه، نمایشگاه آنتدوم ۲ را در معرض دید علاقمندان به گالری گردی قرار می دهد. در این نمایشگاه، آثار ستاره شهبازی رونمایی شده است.
در بیانیه نمایشگاه آمده است:
ستاره شهبازی بیشتر با طراحی ها و چیدمان هایش- که اساساً بر پایهی یافته هایِ دیداری ای که توسط هنرمند به صورت دیجیتال دستکاری شده اند- شناخته می شود. اگر چه شکل بدن انسان، اغلب در قالب طراحی از پرتره ها و عکس های قدیمی، همواره عنصر غالب در ترکیب بندی های اوست،.
اما در آخرین اثر این هنرمند، شکل بدن، و به خصوص خود بدن، در مرکز یک تصویر معاصر قرار داده شده است، که اثر را از یک کار عکاسی صرف فراتر می برد. «آنتِدوم» از ناتوانی هنرمند در دست و پنجه نرم کردن با خشونتی که بر بدن وارد میشود، نشأت می گیرد.
این خشونت، نه تنها با تولید تصاویر، بلکه در چرخش آن ها ضبط و مجسم شده است. آنتدوم برگرفته از واژگانی چون زخم، جای زخم، ارتوپدی، استخوان ها و مواد شیمیایی است. آنتِدوم ترجمان هنرمند از بازنمایی خشونت در خوراک های خبریِ زندگی روزانهی ماست.
در این اثر، وی بر توانایی نفوذ پرتو ها به بدن تمرکز می کند؛ هم نفوذ این پرتو ها در پزشکی و هم در استفاده از آنها در اسکنر های بازدید بدنی در پست های بازرسی بدنی مرزها و نیز دیگر اشکال بازرسی . | چــــیدمان مــــــکان محورِ شـــــهبازی از «آنتدوم ۲» بــــــرای گالری طراحان آزاد، شــــــــــامل عناصر دیـــــــــداری و شنیداری ای اســـــت که ناقل حــــس آسیــــــب پذیری در نتیـــــجهی تــــــــغییر مــــــرز ها بیــــــــن بــــــــدن خصــــــوصی و عـــــــمومی است.
- روزهای تعطیل: پنجشنب هها
- ساعات کار: ۱۶ تا ۲۰
- ۰۲۱-۸۸۰۰۸۶۷۶
- ۰۲۱-۸۸۰۲۷۱۸۱
- پست الکترونیک: info@azadartgallery.com
این نگارخانه در خیابان ولیعصر، خیابان فتحی شقاقی، میدان سلماس شماره ۵ قرار دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر به درگاه نگارخانه رجوع کنید.
نگارخانه نگاه
پیله، عنوان نمایشگاه گروهی عکاسان جوان تهرانی است که تا ۳۱ خرداد ماه سال جاری در نگارخانه نگاه، در معرض دید علاقمندان به مستند نگاری قرار گرفته است.
آثاری از: اشکان تیرداد، بابک حقی، علی سلطانی، صمد قربانزاده، مهرداد عمرانی، سام کلانتری، علی یحیایی، سهیلا اسماعیلی، شهرزاد اکرمی، علی خاتم ساز، علیرضا مرزبان در این نمایشگاه عرضه شده است. برای مشاهده آثار به خیابان مطهری، خیابان جم، خیابان غفاری شماره ۶۴ مراجعه کنید.
- روزهای تعطیل: دوشنبهها
- خیابان مطهری، خیابان جم (فجر)،خیابان غفاری،شماره ۶۴
- ساعات کار: ۱۱ تا ۱۹
- تلفن: ۸۸۴۹۳۱۴۱ ۸۸۴۹۳۱۲۹
- پست الکترونیک: info@negahartgallery.com
برای کسب اطلاعات بیشتر به این درگاه رجوع فرمایید.
نگارخانه نک
نمایشگاه انفرادی آثار سپیده مهرگان با عنوان فیدوس از جمعه ۵ خرداد ماه تا ۵ شنبه بیست و ششم خرداد ماه سال جاری در نگارخانه نک تهران در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است. برای مشاهده آثار، به اتوبان مدرس شمالی، خیابان ظفر شرقی، کوی ناجی، خیابان فرزان، خیابان نوربخش، بلوار مینا، میدان نیلوفر کوی سینا شماره ۷ مراجعه فرمایید.
برای کسب اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید که برنامه گالری های نک در ماه های آینده را اطلاع رسانی کرده است.
- بزرگراه مدرس شمال، خیابان ظفر،خیابان تخارستان، انتهای نیل، کوچه سینا، پلاک ۷
- روزهای تعطیل: شنبهها
- ساعات کار: ۱۲ تا ۱۸
- تلفن: ۲۶۴۰۹۵۶۷ ۲۶۴۰۹۵۶۸
- پست الکترونیک: info@knack.ir
نگارخانه محسن
نگارخانه محسن تهران، نمایشگاهی با عنوان “ گوشت- پوست و استخوان” را تا بیست و پنجم خرداد ماه در معرض دید گالری گردهای خردادی قرار داده است.
در بیانیه نمایشگاه آمده است:
«استخوان» مجموعه ای است متشکل از پرتره هایی از افراد و وضعیت شان که در تصاویری از خاک تنیده شده اند آن هم در ابعاد واقعی. این پرتره ها آیندۀ افراد، مرگ، را به نمایش می گذارند؛ رویکردی شبیه رویکرد خیام که با به تصویر کشیدن مرگ در استعارش دائماً لذت های زندگی را یادآور می شود. «استخوان» نسخۀ تکه تکه شده و بافته شدۀ مرگ و زندگی گوستاو کلیمت است. اگر زندگی تار باشد، مرگ پود است.
زندگی و مرگ دو ماهیت جدایی ناپذیرند که هستی را به وجود می آورند. همان طور که دغدغۀ دین ک.لو در آثارش خاطرات جنگ است، تابند هپور نیز با آن مفاهیم فلسفی بنیادینی دست و پنجه نرم می کند که انسان همواره درگیرشان بوده و هست. بر خلاف مجموعه های قبلی که همه از عکس های کوچک تشکیل شده بودند، هنرمند در مجموعۀ جدید «استخوان» با خلق عکسهایی در ابعاد واقعی پا در قلمرو جدیدی گذاشته است.
فقدان برای مردمی که غرق روزمرگی هستند معنای روشنی ندارد. فقدان امری تدریجی است، زیر لایه های مختلفی استتار شده و ما حتی گاهی برای اجتناب از رویارویی تلخ با آن، انگارۀ آن را کاملاً حذف میکنیم. «گوشت» صورت بندی همین فرآیند تجزیه و فروپاشی است.
تصاویر در ماشینی که مدام در حال چرخش است محو می شوند، فرآیندی که در آن شفافیت به ابهام و وجود به فناپذیری بدل می شود. این امر می تواند بازنمایی خاطرات محو شده باشد مثل خاطرات دوستانی که به دلیل مهاجرت از یکدیگر دور شدهاند.
هم چنین دیدن آدم هایی با موی جو گندمی در سن سی سالگی تذکری است به کوتاهی زمان در این دنیا. «پوست» ساختار مدیوم عکاسی را از طریق بازی با نور می شکند تا اندیشه ای را منتقل کند. مانند هنرمندان انگلیسی، برومبرگ و چانارین، که برای نقد عکاسی جنگ از یک رول کاغذ عکاسی و نور در خط مقدم افغانستان استفاده کردند.
تابنده پور، که او نیز دغدغۀ جنگ دارد، از تکنیکی منحصر به فرد برای بیان تأملاتش استفاده کرده است. «پوست» از چند آگراندیسور تشکیل شده که به ماشین هایی متصل هستند. این ماشین ها لنز را جلو و عقب می برند و با نزدیک شدن لنز، پرتره فوکوس می شود اما چند الگوی استتار نظامی که زیر لنز ها نصب شده روی چهرۀ سوژه نمایان می شود.
تعداد محدود تصاویر واضح و روشن که هیچ ابهامی نداشته باشند، عکس های استتار شده که به تدریج ظاهر می شوند و در برابر چشمان ما محو می شوند و در نهایت اشارۀ ضمنی همۀ این ها به مفهوم فقدان تجربه ای منحصر به فرد از عکاسی را پدید می آورد. تجربه ای که گویی عکاسی در آن حضور ندارد.
- نشانی: ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک۴۲
- روزهای تعطیل: پنجشنبهها
- ساعات کار: ۱۷ تا ۲۲
- تلفن: ۰۲۱-۲۲۲۵۵۳۵۴
- پست الکترونیک: info@mohsen.gallery
نگارخانه محسن را اینجا دنبال کنید.
کتابخانه الف
تا ۳۱ خرداد ماه، نمایشگاهی از آثار مهسا الف در نگارخانه محسن (پاسیو) در معرض دید علاقمندان به گالری گردی قرار گرفته است. در بیانیه نمایشگاه آمده است:
عنوان پیشین این اثر «مؤلف کیوریتشده» بوده است که خود امتداد اثری قدیمیتر است از مهسا الف: فقط نویسنده کتابش را خوانده است (۱۳۹۲)؛ کتابی که به شیوهی خانگی نمکسود شده است؛ نه میتوان آن را خواند و نه حتی ورق زد. هنرمند همانطور کتاب را در نمک خوابانده که مواد فاسدشدنی را در نمک میخوابانند.
بلورهای نمک چنان کتاب را پوشاندهاند که حتی عنوان کتاب و نام نویسنده را نمیتوان خواند. اما چرا مینویسم «کیوریت» و از برابرهایی که در فارسی برای آن گذاشتهاند استفاده نمیکنم؟ تمام برابرهایی که برای کلمهی curate گذاشتهاند دلالتهای اصیل آن را زدوده است.
میدانیم که فعل curate و فعل cure همریشهاند. اسم curate از curatus در لاتین میانه میآید و به کسی دلالت میکند که وظیفهدار مراقبت از روح آدمیست (cura animarum) یا به عضوی از جامعهی روحانیون اطلاق میشود که کارش درمان (cure) روح انسانهاست و بنابراین curate کشیش و شبان و پیشواییست با مسئولیت شرعی که گاه ذیل قلمرو یک اسقف و پیرو او کار میکند.
کیور و کیوریت هر دو مشتق از cura لاتیناند: مراقبت، التفات، تیمار و جز آن. curation نیز هم به معالجه اشارت دارد و هم به رسیدگی به گنجینهی کتابخانهها و موزهها. فعل curare نیز معنای مراقبت، رسیدگی و درمان میداده و دست کم از قرن هجدهم فعل to cure به معنای مطلق نمکسود کردن به کار میرود.
هنرمند امروز کتابخانه ای عظیم ساخته که نه تنها بیش از هزار کتابِ نمک سود شده در دریاچهی نمک قم را در خود جای داده، بلکه پذیرای آنهمه مشتقات کلمهی cura نیز هست.
مهسا الف همزمان کیوریتور، سرپرست و وظیفه دار کتابخانه اش است. دلالت های آن دو واژهی اصلی، کیور وکیوریت، آنگاه ارتباط مضاعف می یابند که نقش کیوریتور در معنای بیش و کم امروزی آن سر برمی آورد. تألیف الف که مؤلفان بیشماری را کیوریتکرده خود به دست نگارندهی این متن کیوریت شده است. نقش کیوریتور این میان چندان خواستنی نیست.
گالری محسن در خیابان ظفر قرار دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر به این درگاه رجوع کنید.
نگارخانه دلگشا
رعنا دهقان، این روزها نمایشگاهی به نام تنبیه را در نگارخانه دلگشا تهران در معرض دید علاقمندان به گالری گردی قرار داده است. نمایشگاه خانم دهقان همه روزه از ساعت ۱۲ تا ۲۰ شب پذیرای بازدید عاشقان گردشگری هنری بوده و تا بیست و نهم خرداد ماه دائر است.
- نشانی: تهران. خیابان کریمخان. خیابان ایرانشهر. کوچه مهاجر. پلاک ۳۰
- روزهای تعطیل: شنبهها
- ساعات کار: ۱۲ تا ۲۰
- تلفن: ۸۸۳۰۷۷۸۶
- پست الکترونیک: delgoshagallery@gmail.com
نگارخانه دلگشا در خیابان کریمخان، خیابان ایرانشهر- کوی مهاجر شماره ۳۰ قرار دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر به این نشانی رجوع کنید.
نگارخانه شیرین
نگارخانه شیرین تهران این روزها میزبان نمایش آثار عادل یراقی با عنوان “ نخستین” است که تا ۳۱ خرداد ماه در این نگارخانه در معرض دید علاقمندان قرار دارد.
در بیانیه نمایشگاه آمده است:
صبح زود با دوربین بیرون برو، دست خالی به خانه بر نخواهی گشت. این پیشنهاد دوست و معلمی عزیز بود. دوربینی که این عکس ها را گرفته هدیه اوست و این عکس ها نتیجه ی آن پیشنهاد. عکس ها بخش هایی هستند کادر شده از طبیعت، پیرامون سه موضوع: یگانگی؛ وحدتی عجیب که میان تمام اجزای هستی مشاهده می کنیم. پنجره؛ امکانی برای دیدن جایی ورای جایی که هستیم، پیشنهادی برای ارتباط و دریچه ای رازآلود و برانگیزنده. بازتاب ها و سایه ها؛ امکانی تا جور دیگر ببینیم.
- خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه ی سیزدهم، پلاک۵
- روزهای تعطیل: دوشنبه ها
- ساعات کار: ۱۱ تا ۱۹
- تلفن: ۰۲۱-۸۸۳۴۳۹۶۹ ۰۲۱-۸۸۸۲۸۴۸۹
- پست الکترونیک: info@shiringallery.com
برای آگاهی از جزییات این نمایشگاه به این آدرس رجوع کنید.
نگارخانه هور
نمایشگاه نقاشی حسینعلی ذابحی تا ۹ تیر ماه در گالری هور تهران در معرض دید عاشقان نقاشی گردی در تهران قرار دارد. درباره این نمایشگاه آمده است:
هر آنچه از دل برآید بر دل نشیند مصداق آثار حسینعلی ذابحی است و آنچه موجب جلب بیننده می باشد نیز، همین است: ‘صداقت در کار’ در آثار سه گونه وی، چهره انسان های دردمند یا سرخوش، بخوبی نمایشگر درد و رنج و یا خوشی درونی و انزواشان، از آن انسانی اندیشمند است.
در سوی دیگر منظره ای نشانگر طـوفان هولناک روزگارمان و طبیعت بی جان های سمبولیک با عناصر متفرق که بخاطر فشار شرایط موجود، از یکدیگر فاصله می گیرند. در این آثار ، ضربه قلم های متبحرانه در آمیختن رنگ های شگفت انگیز، نمودار تلاش پیگیر و مداوم هنرمندی است که لحظه به لحظه زندگیش با این هنر شگفت انگیز زیسته و با دم مسیحایی آن نفس تازه کرده است.
- خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی شمالی، کوچه نعیمی، شماره ۱۲
- روزهای تعطیل: شنبهها
- ساعات کار: ۱۵ تا ۲۰
- تلفن: ۰۲۱-۸۸۷۰۶۹۸۴
- پست الکترونیک: mails@hoorartgallery.com
برای کسب اطلاعات بیشتر به این درگاه رجوع کنید.
نگارخانه AG
نگارخانه آ ژ تهران نمایشگاه ایکس زیست را تا ۲ تیر ماه سال جاری در معرض دید علاقمندان به گالری گردی عصرگاهی پایتخت قرار داده است.
گالری ای. جی با افتخار اولین نمایشگاه انفرادی محمد حسن زاده و احمد مرادی را با عنوان «X-زیست» برگزار می کند. این مجموعه با محوریت رسانهی عکاسی از زاویهی تازهای به پدیدهی مهاجرت نگاه میکند و با دقیق شدن در دو روش زمینی و دریایی مهاجرت، از عناصری مانند اشعهی ایکس و همچنین مطالعات علمی روی مرجانهای دریایی برای نمایشی از تلفیق علم و هنر بهره میگیرد.
مجموعهی «X-زیست» در ادامه، بیننده را در مسیری قرار میدهد که سویهی پرسشگری او را در باب مسایل مختلف مرتبط با حوزهی فرهنگ انسانی، سیاسی و اجتماعی فعال میکند. آیا هنر و علم و تکنولوژی میتوانند در قرن بیست و یکم جدا از هم باقی بمانند؟
آیا تمرکز بر دادهها و کشف زیبایی شناسی آن ها می تواند راهی برای پیوند دوبارهی علم و فنآوری و هنر باز کند؟ هنر چگونه می تواند تاثیر رشد علم و تکنولوژی بر زندگی انسان ها و همین طور استفادهی منابع قدرت از این رشد روز افزون را بنمایاند؟ محمد حسن زاده فارغ التحصیل رشتهی هنر های تصویری از دانشکدهی هنر های زیبای دانشگاه تهران و احمد مرادی دانشجوی دکترای انسان شناسی اجتماعی با گرایش رسانه های تصویری در دانشگاه منچستر هستند.
برای کسب اطلاعات بیشتر به این درگاه رجوع کنید.
حکایت شیخ صفی و هر چیز گستردنی
بنیاد لاجوردی تهران، نمایشگاهی با عنوان فوق الذکر را تا ۳۱ خرداد در تهران برپا کرده است.
نمایش “دیگر- دیگر گونگى؛ حکایت شیخ صفى و هر چیز گستردنى” زیر مجموعه ی پروژه ” کیوریتوریال به عبارت دیگر” در بنیاد لاجوردی افتتاح شده است. در این نمایشگاه، “فرش” به عنوان چیزى گستردنى در بررسی رشتهاى از مناسبات اجتماعى و حرفهاى در حوزه هنر نقشی مفهومى ایفا مىکند. این نمایشگاه پژوهش محور، زمینه هاى گوناگونی را در بر میگیرد و نگرشی متفاوت به تلفیق های هنرمندانه، نهادى و سازمند ارایه مىدهد. این رویکرد در دو بخش اصلى – که در ارتباط با یکدیگرند و در گونههاى متفاوت بازنمایى حضور دارند- عملى شده است.
یک بخش شامل برگزیده ای از آثار هنرى که در آنها «فرش» و یا هر شکل/مفهوم گستردنى، به چالش کشیده شده، واسازى شده، یا بهعنوان امکانهاى جایگزین بازتولید شده است؛ بخش دیگر شامل بسترى دیدارى، شنیدارى و نوشتارى که از مادههاى پژوهشى، آرشیوى و مستند ترکیب شده است.
فرهاد احرارنیا بیتا قزل ایاغ ایرین انَستس و رنه گبرى سهند حسامیان ندا رضوى پور سعید روانبخش بویه سادات نیا حسین والامنش کیوریتور، مدرس و طراح برنامه: فرشته موسوی در نمایشگاه به ارائه آثار پرداخته اند.
- نشانی: تهران- خیابان کریمخان، خیابان نجاتالهی(ویلا)،خیابان سپندشرقی، پلاک۲۰، ساختمان ۳۲
- روزهای تعطیل: ندارد
- ساعات کار: ۱۶ تا ۲۰
- تلفن: ۰۲۱-۸۸۹۱۱۶۸۹ ۰۲۱-۸۸۹۱۱۶۹۰
- پست الکترونیک: info@lajevardifoundation.com
برای کسب اطلاعات بیشتر به این نشانی رجوع کنید.
نگارخانه هفت ثمر
جهان از دریچه چشم های دفرمه شده شقایق ماندگار در آثار نمایشگاهش در گالری هفت ثمر «چشم» را به عنوان بن مایه اصلی آثارش در وجهی گسترده میان هر تابلویی نقش زده است.
و در واقع با بر هم زدن و دفرمه کردن این چشمها در میان هر تابلو که به دلیل تفاوت در زمینه اثر هر کدام معنا و مفهوم خاص خود را پیدا کردهاند، تفاوت در نگاه و نگرش به واسطه چشم، که مهم ترین عامل و مبنای به آگاهی درآوردن نشانهها است را به تصویر کشیده است.
او متناسب با سوژه هایی که نشانهای از آنها در آثار وجود دارد (مانند کاراکتر مینیونها) برخورد متفاوتی در رسم خطوط و ایجاد سایهها و حتی رنگ گذاری داشته است.
نگارخانه برج آزادی
برج آزادی تهران، مجموعه ۳۵ تابلو عکس که با سبک فاین آرت و تکنیک آزاد ثبت شدهاند با عنوان«تا پنج خانه آن ور تر» در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار داده است. الهه پور محمدی، بهمن زاهدیان، حمیده ناطقی پور، سحرخلیفه زاده، سپیده نظری و ملیکا جمالی، صاحبان آثار هستند و این نخستین نمایشگاه گروهی آنها است.
نمایشگاه عکس گروهی «تا پنج خانه آن ور تر» از ۱۶ تا ۲۳ خرداد در نگارخانه بوستان برج آزادی برپا میشود. علاقمندان میتوانند همه روزه به جز شنبهها از ساعت ۹ تا ۱۹ از این نمایشگاه بازدید کنند.
برای آگاهی از برنامه های تابستانی مجموعه فرهنگی هنری آزادی تهران به این درگاه رجوع کنید.
چه خبر از خانه هنرمندان ایران؟
خانه هنرمندان ایران در خرداد ماه و تابستان ۹۶، برنامه های متنوعی را برای گالری گردها و علاقمندان به تئاتر و برنامه های هنری تدارک دیده است.
پنجمین دوره نمایشگاه مهمانی هنر با موضوع تصویرسازی داستانهای کهن ایرانی و مذهبی با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انتشارات نظر و انتشارات منادی تربیت جمعه ۱۹ خرداد ساعت ۱۷ در خانه هنرمندان ایران افتتاح میشود. در این نمایشگاه آثار تصویرگران ایرانی از سال ۱۳۴۷ تاکنون به معرض نمایش در خواهد آمد.
هنرمندان زیر در این رویداد شرکت خاواهند کرد:
نیکزاد نجومی / فرشید مثقالی / بهرام خائف / مرتضی اسماعیلی سهی / آلن بایاش / نیره تقوی / بهمن دادخواه / علی اکبر صادقی / نورالدین زرین کلک / بهزاد غریب پور / اکبر نیکان پور / سیروس راد / منوچهر دهقان / پرویز کلانتری / محمد علی کشاورز / راشین خیریه / ابوالفضل همتی آهویی / محمدعلی بنی اسدی / فیروزه گل محمدی / غلامحعلی مکتبی / محمد حسین صلواتیان / مهنوش مشیری / فرشید شفیعی / رضا لواسانی / لیلی درخشانی / کریم نصر / مهکامه شعبانی / فاطمه کاوندی / لیدا طاهری / سحر حقگو / ملیکا سعیدا / سعید رزاقی / اسماعیل چشرخ / سیمین شهروان / پیمان رحیمی زاده / سید حسام الدین طباطبایی / تهمینه خواجوی / سحر خراسانی.
همواره جدید ترین خبرها از فعالیت نگارخانه های تهران را در گزارش گالری گردی هفتگی روزیاتو دنبال کنید.
اثار نگارخانه هور رو خیلی دوست دارم لطفا اگر امکانش هست در نوشته های بعدیتون راهنمایی بفرمایید که در تهران چه نگارخانه هایی از این سبک اثار رو ارایه میکنند.بسیار مطلب جالب و بدیعی بود از انتخاب موضوع و پرداختن به ان تشکر میکنم.