۱۰ اتفاق عجیبی که در طول پرواز با هواپیما در بدن انسان روی می دهند

۱۰ اتفاق عجیبی که در طول پرواز با هواپیما در بدن انسان روی می دهند

فصل تابستان از راه رسیده و بسیاری از ما برای سفرهای دور و نزدیک برنامه ریزی های خود را آغاز کرده ایم. فارغ از سفرهای زمینی با خودروی شخصی، اتوبوس یا قطار، برخی مقاصد دور را فقط می توان با هواپیما رفت. بنابراین، بد نیست با برخی رویدادهای عجیبی که بدن انسان در طول سفرهای هوایی با آن ها مواجه می شود، آشنا شوید.

به طور مثال، آیا می دانستید وقتی درون هواپیما هستید، پاهایتان ورم می کند؟ یا مثلا ذائقه غذایی شما تغییر می کند؟

برای دانستن این تغییرات عجیب و جالب در ادامه با روزیاتو همراه باشید.

پاها ورم می کنند

1

در هواپیما، مسافرین مجبور به جمع کردن پاهای خود هستند و امکان دراز کردن آن ها وجود ندارد. در نتیجه، به خاطر کم تحرکی، جریان خون در پاها بسیار کند شده و در نتیجه موجب متورم شدن یا حتی در مواردی موجب ایجاد لخته می شود.

برای پیشگیری از این امر لازم است پاهایتان را حرکت داده یا در صورت امکان آن ها را کمی دراز کنید.

ذائقه غذایی تغییر می کند

2

دانشمندان کشف کرده اند که مناطقی در مغز که مسوول اولویت های چشایی و ذائقه انسان هستند در طول پرواز تغییر می کنند. این تغییر کاملا محسوس است به طوری که حتی افرادی که عاشق غذاهای شیرین و شکلات هستند هم شاید مثلا هوس آب گوجه فرنگی پیدا کنند.

دهان بد بو می شود

3

کم آبی باعث می شود تا بزاق کمتری ترشح شود، این امر نیز موجب رشد هر چه بیشتر باکتری ها شده و در نهایت به ایجاد بوی بد در دهان منجر می گردد. برای پیشگیری از این امر می توانید پیش از پرواز غذاهای سالم و آب دار میل کرده یا آدامس های نعنافلفلی بجوید.

مشکلات پوستی پدیدار می شوند

کم آبی در طول پرواز همچنین به پوست نیز آسیب وارد نموده و موجب ایجاد اکنه یا چروک می شود. هوای خشک داخل کابین هواپیما باعث کم شدن خاصیت محافظتی پوست می شود که در نهایت به مشکلات پوستی منجر می گردد.

برای پیشگیری از این امر کافی است کرم های مرطوب کننده با خود همراه داشته باشید.

دچار سرگیجه می شوید

ممکن است در طول پرواز دچار سرگیجه، تهوع و حتی استفراغ شوید زیرا تصویر ایستایی که می بینید، با حس حرکتی که دارید همخوانی ندارد و بدن به موجب آن دچار استرس می شود. برای از بین بردن چنین نشانه هایی بهتر است صندلی کنار پنجره و کنار بال های هواپیما را خریداری کنید.

دستشوئی رفتن برایتان سخت خواهد بود

6

کم تحرکی همچنین به ایجاد نفخ و یبوست نیز منجر می شود. ساعات طولانی نشستن روی صندلی موجب کم شدن متابولیسم بدن می شود. همچنین تغییر فشار جوی نیز باعث می شود تا گازها، الگوی رفتاری خود را تغییر دهند.

برای پیشگیری از این امر، کالری مصرفی خود را پیش از پرواز به حداقل برسانید و در صورت امکان، پاهای خود را کشیده و حرکت دهید.

قدرت شنیداری شما کاهش می یابد

7

تغییر فشار هوا در طول پرواز می تواند باعث شود تا گوش ها هوا گرفته و در نتیجه به درد گوش یا آسیب رسیدن به شنوایی شما منجر گردد.

برای پیشگیری از این امر کافی است آدامس یا آب نبات بجوید زیرا ایجاد بزاق و بلعیدن موجب خروج مقداری از هوا می شود.

دچار دندان دردهای ناگهانی می شوید

8

بسیاری از مسافران هوایی در طول پرواز، درد دندان را تجربه می کنند. دلیل آن هم به تغییر فشار محیطی که در آن حضور دارند، مربوط می گردد: هوا به درون مجراهای ریز لثه و دندان نفوذ کرده و از داخل به دندان ها فشار می آورد.

برای پیشگیری از چنین دردی، خوب است پیش از پرواز نزد دندانپزشک بروید تا دندان هایتان را معاینه کند.

باکتری های خطرناک مصرف می کنید

9

سعی کنید در طول پرواز فقط آب معدنی بنوشید و از تماس غذا یا خوراکی های خود با میز یا صندلی های هواپیما پیشگیری کنید.

عصبی می شوید

10

حتی کسانی که از ارتفاع نمی ترسند نیز در طول پرواز عصبی و بی حوصله می شوند. دلیل آن نیز این است که شما روی امنیت خود هیچ گونه کنترلی ندارید و این امر باعث ایجاد اضطراب می شود.

به منظور پیشگیری از این امر می توانید موسیقی گوش داده یا کتاب های جالب مطالعه کنید.

۲ نظر

ورود

  • حمیدرضا خرداد ۱۸, ۱۳۹۶

    سلام خیلی ممنون
    واقعا به قدرت خدای عزیز و مهربان پی میبریم

    • حمیدرضا خرداد ۱۸, ۱۳۹۶

      ببخشید متن بالا برای یک صفحه دیگه بود که اشتباها اینجا نوشتم