لوسید کَچر؛ سربند فوق پیشرفته ای که به شما امکان می دهد خواب هایتان را کنترل کنید

لوسید کَچر؛ سربند فوق پیشرفته ای که به شما امکان می دهد خواب هایتان را کنترل کنید

خواب واضح خوابی است که در آن فرد تا حدودی هوشیار بوده و می داند که در حال خواب دیدن است. این گونه خواب ها اگر چه جادویی و یک تجربه ی فراطبیعی به شمار می آیند اما برای وقوع آن ها نیز یک توضیح علمی وجود دارد. برخی از متخصصان و محققان حوزه ی خواب تصریح کرده اند که می توانید خود را طوری آموزش دهید که خواب های صادقه و واضح ببینید.

تیمی از محققان با هدف میسر ساختن همه ی افراد برای تجربه کردن خواب واضح به آسان ترین روش یک سربند بسیار پیشرفته به نام «LucidCatcher» اختراع کرده اند که با استفاده از سنسورهای بسیار حساس به ردگیری و بررسی امواج مغزی در زمان خواب می پردازد.

3-w700

وقتی که فرد در مرحله ی «REM» (مرحله ای از خواب که با حرکات متوالی چشم همراه است) خواب خود قرار دارند، این دستگاه با استفاده از روش موسوم به «نوروماژولاسیون» (neuromodulation) پالس هایی را از طریق الکترودها به درون مغز افراد می فرستد تا آن ها را بیدار کرده و به آن ها اجازه دهد که خوابشان را به خوبی درک کنند.

به گفته ی سازندگان این سربند، قبل از این که بخوابید باید موضوع خواب خود را تعیین کنید و ذهن شما به کمک این دستگاه تجربه ی واقعیت مجازی درون رویای شما را بازسازی می کند به همان شکلی که اتفاقات روزانه در رویاهای شما انعکاس پیدا می کنند.

lucidcatcher_01-w700

همراه این وسیله یک برنامه ی دیجیتالی نیز ارائه شده که توصیه هایی از استفاده کنندگان این دستگاه در سایر نقاط جهان در آن گنجانده شده است و با استفاده از این برنامه می توانید رویاهای خود را با دیگر استفاده کنندگان به اشتراک بگذارید.

منبع: designtaxi
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • بهمن خرداد ۲۲, ۱۳۹۶

    با سلام میخواستم بپرسم این سر بند را چگونه میشود تهیه کرد و قیمتش چند است؟؟ ممنون از شما