اگر تعداد زیادی پشه بدن انسان را نیش بزنند، چه باید کرد؟

اگر تعداد زیادی پشه بدن انسان را نیش بزنند، چه باید کرد؟

تعداد حشرات موذی در فصول گرم سال افزایش پیدا می کند و همان طور که به خوبی مطلع هستید در هنگام شب نیز بر تعدادشان افزوده می شود و در خواب، بیشترین مقدار آسیب های پوستی را به افراد و مخصوصا کودکان که دارای پوست های حساس تری هستند، وارد می آورند.

احتمالا شما نیز با گزیدگی هایی از این قبیل و بر روی پوست خود مواجه شده اید. در فصول گرم سال و در برخی از مناطق تجمع پشه ها افزایش می یابد و گاه رفتن به یک سفر ساحلی می تواند با قرمزی ها و خارش های فراوان حاصل از چنین گزیدگی هایی همراه شده و آخرین تعطیلاتی باشد که به همراه خانواده تان به آن منطقه سفر می کنید.

00

می توان گفت که تقریبا در تمام کشورهای جهان چنین نقاطی وجود دارند. به عنوان مثال مردم آمریکا، شمال کارولینا و مناطق سواحلی آن خصوصا در صبح های خیلی زود را مملو از پشه می دانند.

اگرچه انجام برخی از مراقبت ها از جمله استفاده از «کورتیزون» و یا حمام کردن با بلغور جو می توانند موثر باشد اما در برخی از موارد لازم است اقدامات دیگری نیز انجام دهید. در ادامه راهکارهایی را در اختیارتان قرار خواهیم داد که به مدد آنها خواهید توانست، در وضعیت پشه گزیدگی، بهبود چشگمیری حاصل کنید اما این را به هم خاطر داشته باشید اگر گزیدگی برخی دیگر از نشانه ها از جمله تب و لرز، تهوع و یا خونریزی را به همراه داشته باشد از هر گونه درمان خانگی پرهیز کرده  و به پزشک مراجعه کنید:

کرم های مخصوص حساسیت

می توانید از برخی از آنتی هیستامین ها همچون Benadryl استفاده کنید. با این کار میزان خارش را کاهش خواهید داد. خصوصا اگر با تعداد فراوانی پشه مواجه بودید و در مکان هایی فراوانی از بدن تان جای گزیدگی وجود دارد می تواند بسیار کمک کننده باشد.

 خمیر دندان

خمیر دندان را روی محل گزیدگی قرار دهید و اجازه دهید خشک شود. زمانی که آن را از روی پوست خود پاک می کنید، احتمالا باید خارش کمتری را احساس کنید. می توانید خمیردندان را روی جوش ها نیز اعمال کنید.

گیاه آلوورا

شاید شنیده باشید که آلوورا برای سوختگی گزینه مناسبی باشد اما بهتر است بدانید که برای گزیدگی نیز کاربرد دارد. اعمال اندکی از آن بر روی محل گزش می تواند میزان تورم و خارش را کاهش دهد و روند درمان را نیز تسریع کند. توصیه می شود به جای استفاده از ژل آلوورا از خود گیاه آن استفاده گردد.

نمک

اندکی نمک را در داخل آب به صورت یک مخلوط خمیری شکل در آورده و آن را در قالب لایه های ضخیم بر روی محل گزیدگی قرار دهید. با این کار میزان خارش را کاهش خواهید داد.

منبع: lifehacker
بدون نظر

ورود