کف پای صاف و تمریناتی برای پیشگیری از آسیب به سایر اندام ها

کف پای صاف و تمریناتی برای پیشگیری از آسیب به سایر اندام ها

صافی کف پا یکی از معضلاتی است که به سایر اعضای بدن نیز آسیب هایی را وارد می آورد. این عارضه بر خلاف باور رایج و نادرست بسیاری از افراد به ندرت مادرزادی است و عواملی همچون اضافه وزن، کمبود تحرک بدنی و یا تحرک بیش از اندازه منجر به شکل گیری آن می شود.

درمان و یا بهبود صافی پا کاملا وابسته به توصیه های پزشکی است که تحت مداوای او قرار دارید اما نخستین و مهم ترین قدم در این راه، تشخیص به موقع این عارضه است. با تشخیص به موقع قادر خواهید بود میزان آسیب به سایر اندام های بدن از جمله زانوها و کمر را کاهش دهید.

در ادامه راهکاری را به شما خواهیم آموخت تا با به کار گیری آن، متوجه صاف بودن کف پاهای تان شوید. سپس برخی از تمرین های مناسب برای بهبود صافی کف پا را که بسیار هم ساده هستند را برخواهیم شمرد. با ما همراه باشید:

آزمایشی که با انجام آن به صاف بودن احتمالی کف پای خود پی می برید

qw3
می توانید در خانه و به راحتی این کار را انجام دهید: ۱- کف پای خود را به کرم یا هر ماده دیگری که اثر خود را بر روی کاغذ می گذارد آغشته کنید و سپس روی یک تکه کاغذ بایستید. ۲- اجازه دهید که آن کاغذ کاملا خشک شود. سپس خط مستقیمی از پاشنه تا نوک انگشتان بکشید. خط دوم را همان طور که در تصویر مالاحظه می کنید، در زاویه قائمه به سمت خارجی پاشنه بکشید. ۳- اگر باریک ترین بخش پاشنه، نصف یا بیش از نیمی از آن خط را گرفت، بدانید که کف پای تان صاف است.

تمرین اول

qw2
بهتر است که این تمرین را در هنگام صبح انجام دهید. به مدت ۲۰ تا ۳۰ ثانیه بر روی نوک پا بیاستید. این کار را بین ۵ تا ۱۰ بار تکرار کنید.

تمرین دوم

qw1
این تمرین برای تقویت ماهیچه های قوزک ضعیف پا و رباط هاست. اجسام گردی همچون تیله را روی زمین قرار دهید. با انگشتان پای خود، به آرامی آنها را برداشته و در داخل یک لیوان بیاندازید. با انجام این نرمش، احساس سبکی بیشتری در ناحیه پاها خواهید کرد و وضعیت روحی تان نیز با انجام این کار بهبود پیدا می کند.

منبع:
مطالب مرتبط
۲ نظر

ورود

  • بیتا شهریور ۱۰, ۱۳۹۶

    یکی از دوستام پاش اینجوریه ولی داره درمان میشه

    • زهرا شهریور ۱۰, ۱۳۹۶

      خدا کنه هرچه زود تر درمان شه
      چون خیلی درد داره