ویدئوی دلهره آوری از پرواز در ارتفاع چند متری از سطح زمین [تماشا کنید]

ویدئوی دلهره آوری از پرواز در ارتفاع چند متری از سطح زمین [تماشا کنید]

هواپیما همان طور که از نامش پیداست باید بر فراز آسمان و در ارتفاع بالا پرواز نماید و هدف از ساختش هم همین بوده است. اما گاهی این هدف دستخوش تغییراتی می شود و خلبان مجبور است برخلاف روال همیشگی، در نزدیک ترین فاصله از زمین در هوا حرکت نماید. این امر در ارتش بسیار رایج است و به طور اختصاری به این کار، NOE گفته می شود.

NOE واژه اختصاری عبارت انگلیسی با مفهوم «خوابیده روی زمین» است و به نوعی پرواز در ارتفاع بسیار کم اطلاق می شود که بیشتر جت های ارتشی به منظور پنهان ماندن از دیدرس رادارهای دشمن و حملات هوایی، آن را انجام می دهند.

در چنین پروازهایی، از ویژگی های جغرافیایی منطقه موردنظر برای پرواز در آن ها، نه بر فراز آن ها، بهره گرفته می شود. به موجب چنین کاری، رادارهای دشمن توان تشخیص هواپیما را نخواهند داشت و در نتیجه، سلامت جت و خلبان تا حد زیادی تضمین می گردد.

اما چنین پروازی به مهارت بسیار بالا نیاز دارد که هر خلبانی از عهده آن بر نمی آید. از این رو، یک خلبان بسیار شجاع و ماهر برای نمایش توانایی خود در کنترل جت در کوتاه ترین ارتفاع ممکن، از پرواز خود به روش NOE فیلم برداری و آن را در شبکه Linkerius یوتوب به اشتراک گذاشته که بسیار دیدنی است.

از شما دعوت می کنیم در زیر این ویدئوی جالب را مشاهده کنید.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود