کفش های پاشنه بلند در حال ورود به دنیای مد و پوشاک مردانه هستند

کفش های پاشنه بلند در حال ورود به دنیای مد و پوشاک مردانه هستند

برای همه ما پذیرفته است که خانم ها کفش های پاشنه بلند در شکل ها و اندازه های متنوع بپوشند، اما آیا همین مد برای مردان نیز قابل قبول خواهد بود؟ آیا با دیدن مردی که کفش پاشنه دار پوشیده، متعجب نخواهید شد؟

احتمالا پاسختان این است که چنین مدی برای مردان پسندیده نیست و کفش پاشنه بلند، مختص خانم هاست. اما گویا به تازگی، این کفش ها به دنبال راه یافتن به میان مد آقایان هستند. اگر چه هنوز قشر وسیعی از مردم در تمامی جوامع بشری از آن پرهیز می کنند، اما تعدادی از چهره های هنری و حتی سیاسی در ماه های اخیر به پوشیدن بوت های پاشنه بلند اقدام کرده اند.

وقتی یک ستاره هنری، مدی را در پیش می گیرد، طرفداران وی نیز از او تبعیت کرده و راهش را ادامه می دهند. با این حساب باید گفت اگر تعداد هنرمندانی که به پوشیدن این کفش ها اقدام می کنند، بیشتر شود، احتمال اینکه چنین مدی رواج یافته و به سرعت همه گیر شود زیاد است.

البته منظور از کفش های پاشنه بلند، لژهای چندین سانتی متری یا نوک تیز نیست، بلکه پاشنه های نه چندان بلندی که فقط چند سانتی متر قد مردان را بلندتر از آن چه هستند، نمایش می دهند مد نظر است.

11

از جمله هنرمندانی که در ماه های اخیر به پوشیدن کفش پاشنه بلند اقدام کرده اند باید به کانیه وست، هری استایلس و جاستین بیبر اشاره کرد.

مجله مد ووگ در رابطه با بروز دوباره این گرایش نوشته: «مردان در گذشته از کفش های پاشنه بلند استفاده می کردند اما این مد به تدریج از بین رفته و در قرن ۱۸ میلادی به طور کامل منسوخ شد.»

در آخر هم بد نیست اشاره کنیم، مارکو روبیو، سناتور ایالت فلوریدا در سنای ایالات متحده آمریکا از حزب جمهوری خواه که استاد دانشگاه بین‌المللی فلوریدا نیز هست، جزو کسانی است که کفش های پاشنه بلند می پوشد.

1

منبع: independent
دیجیاتو
بدون نظر

ورود