چگونه در برابر حمله با چاقو از خود دفاع کنیم؟

چگونه در برابر حمله با چاقو از خود دفاع کنیم؟

دو کارشناس خبره حوزه ی امنیت سعی دارند روش های ضروری دفاع شخصی را به بریتانیایی ها آموزش دهند که در هنگام برخورد با حملات تروریستی با سلاح سرد بسیار موثر بوده و می توانند جان افراد را نجات دهند.

مارتین براون ۴۱ ساله، کارشناس امنیت و دفاع سابق در کاخ سفید و مت فیدس که یک متخصص ۴۱ ساله در حوزه ی دفاع شخصی است فیلمی را تهیه کرده اند که به افراد عادی کمک می کند در صورت مواجهه با حملات تروریستی بتوانند از خودشان دفاع کنند. در این ویدیو فیدس یک چاقوی غیرواقعی را در دست گرفته و سعی می کند که با ان به براون ضربه بزند و در این حین براون نحوه ی دفاع از خود و مقابله بامهاجم را اموزش می دهد.

در ماه گذشته بیش از ۳۰ نفر در بریتانیا در اثر حملات تروریستی جان خود را از دست داده اند. در روز ۲۲ ماه می یک بمب ساعتی در کنسرت آریانا گرانده منفجر شد که به کشته شدن ۷ کودک و ۱۵ فرد دیگر منجر گردید.

کمتر از دو هفته بعد، هشت نفر در یک حمله ی تروریستی با چاقو توسط سه بنیادگرای تندرو در روی پل لندن و بازار بورو ( Borough Market) کشته شدند.

براون که اصالتاً بریتانیایی است می گوید که با توجه به این حوادث مهم ترین و اصلی ترین توصیه ی او این است که :” اگر حس کردید اوضاع طبیعی نیست یعنی به احتمال زیاد اوضاع طبیعی نیست. در چنین شرایطی به غریزه ی ذاتی خود اعتماد کرده و هر چه سریع تر محل را ترک نمایید”.

فیدس نیز که مدتی را به عنوان محافظ شخصی مایکل جکسون گذرانده و در این زمینه و بعد از حملات تروریستی پاریس به کیم کارداشیان نیز مشاوره می داده است در این ویدیو با براون همراه شده و تجربیات خود را در اختیار بریتانیایی ها قرار می دهد.

براون می گوید:” در بریتانیا هیچ اسلحه ای قانونی نیست مگر این که مجبور به استفاده از آن برای نجات جانتان باشید. از قانونی به نام مسلح شدن فوری می توان در مواقع خطر استفاده کرد که به ما اجازه می دهد از هر وسیله ی در دسترسی مانند سوییچ ماشین یا نوشیدنی که در دست داریم به عنوان وسیله ی دفاعی برای نجات جانمان استفاده کنیم”.

این قانون می گوید که اگر شما مورد حمله قرار گرفتید و یا در شرایطی قرار داشتید که مجبور شدید از اعمال زور استفاده کنید می توانید خیلی سریع با استفاده از وسایل اطرافتان خود را مسلح نمایید مشروط به این که از آن ها به صورت معقول و به اندازه نیاز استفاده کنید.

براون توصیه می کند که در صورتی که مشاهده کردید شخصی با چاقو به سمت شما می آید می توانید از دسته کلید خود برای ضربه زدن به او استفاده کنید یا اگر نوشیدنی در دست دارید آن را به صورت وی بپاشید.

این متخصص دفاع شخصی ۴۱ ساله می گوید نکته ی مهم در این گونه موارد این خواهد بود که فضا و فرصتی را برای فرار کردن و دور شدن از محل خطر فراهم نمایید. باید حواس مهاجم را پرت کرده و در سریع ترین زمان ممکن فرار کرد. نباید با کسی یا چیزی که می تواند شما را بکشد درگیر شوید.

مطالعات و تجربیات نشان داده است که به دلیل راست دست بودن اکثر مهاجمان، بیشتر ضربات و آسیب ها به طرف چپ بدن وارد می شود. بنابراین مهم ترین کار در صورت حمله ی مهاجم چاقو بدست این است که طرف چپ بدن و به خصوص شاهرگ گردن  و قفسه ی سینه را از ضربات وی حفظ کنیم تا ضربه ی او دستکم باعث خونریزی شدید یا آسیب رسیدن به قلب نشود.

4164400300000578-4600508-Bodyguard_to_the_stars_Matt_Fiddes_pictured_left_worked_with_the-a-15_1497520622229-w700

براون با افراد مشهور زیادی در این زمینه کار کرده و مسئولیت امنیت بازیگران و خواننده های متعددی را بر عهده داشته است. حتی با تیمی از افسران اف بی آی و نیروهای عملیات ویژه ایالات متحده نیز کار کرده و تجربه بالایی در این زمینه دارد. بعد از ۲۸ سال تجربه در این حوزه می گوید مهم تر از هر چیز این است که همیشه هوشیار باشید.

وی در این باره می گوید:”سعی کنید کاری انجام ندهید که حواس اصلی شما را مختل می کنند برای مثال در هنگام راه رفتن با گوشی تلفن خود ور نروید و یا اگر در مکان خلوتی به تنهایی قدم می زنید به موسیقی گوش ندهید”.

مت فیدس نیز که کمربند مشکی در رشته ی رزمی کاراته را دارد در سن ۷ سالگی ورزش رزمی را شروع کرده  می گوید:” سعی کنید از اخبار روز مطلع باشید و از یک متخصص دفاع شخصی بخواهید روش های اصلی دفاع شخصی را به شما آموزش دهد تا برای دفاع از خود و ناکام گذاشتن مهاجمان شانس بالایی داشته باشید. می توانید از ساک، کوله پشتی، لپ تاپ و یا حتی آی پد خود یا هر چیز دیگه ای استفاده کرده و با پرت کردن آن به سمت مهاجم فضا و زمانی را برای فرار برای خود فراهم نمایید”.

وی ادامه می دهد:” کارهای زیادی می توانید در این موارد بکنید اما باید قبل از همه به توصیه های پلیس توجه کرده و از اخبار مربوط به حملات تروریستی اطلاع کافی داشته باشید. بهتر است عضو صفحات اجتماعی پلیس بوده و در این صفحات ثبت نام کنید تا اخبار و هشدارهای پلیس را در سریع ترین زمان ممکن روی تلفن هوشمند خود دریافت نمایید”.

منبع: dailymail
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • حمیدرضا خرداد ۲۹, ۱۳۹۶

    سلام ممنون از اینطور مطالب , بیشتر بذارید

  • فرهاد مهر ۲۳, ۱۳۹۸

    کشتی آزاد بهترین ورزش رزمی دنیاست و اگر با چاقو بهتون حمله کردند راحت می تونید دستش رو بگیرید و زمین بزنینش.

  • سید بهمن ۲۷, ۱۳۹۹

    عالی