۸ بازیگری که با ایفای چندین نقش متفاوت در یک فیلم همگان را شگفت زده کردند

۸ بازیگری که با ایفای چندین نقش متفاوت در یک فیلم همگان را شگفت زده کردند

بازیگرانی وجود دارند که چنان با استعداد و قوی هستند که می توانند نقش های متفاوتی را در یک فیلم بازی کنند به طوری که هر کدام از این نقش ها شخصیت ها و ظواهر متفاوتی داشته و یا شاید با دیگر نقش ها در تضاد باشند بدین معنی که یک بازیگر در یک فیلم واحد هم نقش یک آدم شرور را بازی کند و هم نقش یک انسان خوب را یا نقش یک زن و یک مرد در یک فیلم. این بازیگران چنان در بازی خود حرفه ای عمل می کنند که شاید اصلا ًمتوجه نشوید یک بازیگر نقش های متفاوتی را بازی می کند و تصور کنید بازیگر متفاوتی هر یک از این نقش ها را ایفا کرده است.

در ادامه ی این مطلب می خواهیم شما را با ۸ بازیگر بااستعدادی آشنا کنیم که در یک فیلم نقش های متفاوتی را برعهده داشته و به خوبی از پسِ ارائه ی نقش های متفاوت برآمده اند.

۱- کیت بلانشت در فیلم «بیانیه»

c1-4-w750

در فیلم «بیانیه» (Manifesto) کیت بلانشت نقش ۱۳ فرد متفاوت را بازی می کند. علاوه بر ۴ شخصیتی که در بالا به آن ها اشاره شده وی نقش معلم، زن خانه دار، زنی بیوه و شش نقش دیگر را نیز ایفا می کند. این مقدار از استعداد باورنکردنی است.

۲- تام هنکس در فیلم «اطلس ابر»

c2-4-w750

شخصیت های رمان دیوید میچل همه حلول یک روح واحد هستند و در فیلم «اطلس ابر» (Cloud Atlas) این موضوع در تبدیل شدن از شخصیتی به شخصیت دیگر نمود پیدا می کند. علاوه بر این ۴ نقش کاملاً متفاوت، تام هنکس دو نقش دیگر را نیز با استادی تمام به نمایش می گذارد: مدیریت هتل و بازیگری که شبیه تیموتی کاوندیش است.

۳- هوگو ویوینگ در فیلم «اطلس ابر»

c3-3-w750

در فیلم «اطلس ابر» هوگو ویوینگ نیز نقش های متفاوتی را با هنرمندی تمام ایفا می کند که همگی آن ها نقش های شرور و منفی هستند.

۴- مایک می یرز در فیلم «آستین پاورز در گلدممبر»

مایک می یرز یک کمدین قهار است. اگر چه منتقدان استقبال سردی از فیلم «آستین پاورز در گلدممبر» (Austin Powers in Goldmember) داشتند اما هنوز بسیاری از دیدن این فیلم لذت می برند. نکته ی ناخوشایند این که از زمان تولید این فیلم تاکنون می یرز برای نقش آفرینی در هیچ فیلم معروفی دعوت نشده است.

۵- چیک مارین در فیلم «از گرگ و میش تا سپیده دم»

c5-4-w750

چیک مارین، کمدین مکزیکی در فیلم کلاسیک «از گرگ و میش تا سپیده دم» (From Dusk Till Dawn) سه نقش متفاوت را چنان با مهارت بازی کرده است که کمتر کسی متوجه شده این سه نقش را یک نفر بر عهده داشته و به یاد ماندنی ترین این شخصیت ها نیز شخصیت چت کثیف بود.

۶- نومی راپاس در فیلم «»هفت خواهر»

c8-4-469x1024-w750

نومی راپاس در فیلم «هفت خواهر» (Seven Sisters) نقش هفت خواهر را در جامعه ی دیکتاتور مآبانه ای ایفا می کند که هر خانواده می تواند تنها یک فرزند داشته باشد. هر یک از این خواهرها تنها هفته ای یک بار خانه را ترک می کند و آن هم روزی که نام خود اوست. کار این بازیگر برای بازی کردن در نقش ۷ خواهر بسیار مشکل به نظر می رسد.

۷- رالف فاینس در فیلم «نور خورشید»

c6-4-w750

در فیلم «نور خورشید» (Sunshine) رالف فاینس نقش سه نسل از خانواده ی سوننشین را بازی می کند متحمل قضاوت ها و حوادث دردناکی می شوند: جنگ جهانی دوم، کمپ های کار اجباری و انقلاب مجارستان در سال ۱۹۵۶.

۸- جیمز مک آووی در فیلم «شکاف»

c7-4-w750

در فیلم «شکاف» (Split) بیش از ۲۳ شخصیت متفاوت در درون کوین کرامب وجود دارد و شخصیت بیست و چهارم نیز در اسرع وقت خود را نشان خواهد داد. تماشاگران تنها ۷ شخصیت را خواهند دید: دنیس، پاتریشیا، هدویگ، بَری،اورول، جید و جانور. هر یک از این شخصیت ها منحصر به فرد بوده و با دیگر شخصیت ها متفاوت است. نقش آفرینی مک آووی در این نقش ها ستودنی بوده و به احتمال فراوان با استقبال منتقدین و تماشاگران مواجه خواهد شد.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • Hamed P.Azad تیر ۸, ۱۳۹۶

    به نظر میرسه شما بازی های خارق العاده Tatiana Maslany رو توی سریال Orphan Black ندیدید که نقش حدوداً ۱۱ یا ۱۲ تا کلون رو بازی می کنه. این بازیگر خارق العادست. بازی اون برای هر کدوم از این کلون ها و مخصوصاً ۵ کلون اصلی به قدری با هم متفاوته که اصلاً حس نمی کنید این ها همه کار یه بازیگر می تونه باشه. بخش های بی نظیرش هم اون سکانس هایی هست که به عنوان یه کلون (در داخل داستان) داره خودش رو به جای یه کلون دیگه جا میزنه. این ها تکرار نشدنی هستند.