تئاترگردی هفتگی: از کولاک «اعتراف» تا «پاتوغ اسماعیل آقا»

تئاترگردی هفتگی: از کولاک «اعتراف» تا «پاتوغ اسماعیل آقا»

اوضاع استیج های تئاتر پایتخت همچون سالن های کنسرت، داغ داغ است و مشتاقان دنیای هنرهای نمایشی در تهران، در روزهای گرم تابستان امسال، روزگار پر رونقی را برای اقتصاد این هنر رقم زده اند. شهاب حسینی این روزها با همکاری استاد علی نصیریان، با تئاتر اعتراف، کولاکی در سالن اصلی تئاتر شهر راه انداخته است و یکی از پر مخاطب ترین برنامه های چند وقت اخیر را اجرا می کند.

tttt
اعتراف شهاب حسینی یکی از پر تماشاترین تئاترهای تیر ماه ۹۶ تهران است

برای آگاهی از برنامه های تئاتر شهری، گزارش امروز سرویس هنری روزیاتو شما را با ۳۰ برنامه دنیای صحنه آشنا می کند که در کنار گالری گردی و موزه گردی، بخشی از ظرفیت های گردشگری شهری تهران است.

با تئاتر گردی امروز ما همراه باشید.

چمدان و سگ ملوس

te1

از روز یکشنبه تا جمعه ۳۰ تیر ماه، نمایش چمدان و سگ ملموس در سالن سایه تئاتر شهر روی صحنه می رود. این تئاتر که هر شب ساعت ۱۹ اجرا می شود، ۴۰ دقیقه به طول می انجامد و قیمت بلیط آن نیز ۲۰ هزار تومان خواهد بود. این نمایش برگرفته از اثر: آلبرت بیگ جانی است که توسط امین میرزاباقری اجرا می شود. این نمایش روایت گر زنی روس و مردی ایتالیائی در کافه ایستگاه قطارپاریس آشنا می شوند. به رغم تفاوت زبان و حوادث ناخوشایندی که اتفاق میافتد به همدیگر دل میبندند …

عوامل این مجموعه عبارتند از: عروسک گردانان: محمدرضا مالکی، فهیمه عابدینی طراح صوت وموسیقی: مانی منادی زاده عروسک سازان: آنی عیسی قلیان، مینا اصلانی طراح لباس: مقدی شامیریان مدیر تولید: مهرنوش حسینی دستیار کارگردان: امین میرزاباقری.

این تئاتر به جشنواره های اسکندریه، مصر، ایتالیا، گرجستان، صربستان و کیف اوکراین نیز دعوت شده است.

  • آدرس: تقاطع خیابان انقلاب و ولی‌عصر، مجموعه فرهنگی و هنری تئاترشهر
  • تلفن: ۶۶۴۶۰۵۹۲

گریه ها و خنده های بی دلیل یک زن

te2

موسسه فرهنگی هنری همای سعادت تهران، از یکشنبه ۱۱ تیر تا ۳۰ تیر ماه، نمایش گریه ها و خنده های بی دلیل یک زن را هر شب ساعت ۱۹ به مدت ۶۰ دقیقه روی صحنه می برد. بهای بلیط نیز ۲۰ هزار تومان اعلام شده است. حسینعلی بینوایی و فاطمه سرلک، نویسنده و بازیگر این برنامه هستند.

داستان تئاتر بر این روایت است که زنی در یک دادگاه خیالی، یا آسایشگاه روانی، گذشته زندگی پر فراز و نشیب خود را مرور می کند و به دنبال راه هایی برای فرار از کابوس ها و توهمات همیشگی است.

  • نشانی: شهر زیبا، خیابان آیت الله کاشانی، زیر پل شهید باکری، جنب بانک پارسیان، پلاک ۲۶۱، طبقه چهار، واحد۵
  • تلفن: ۴۴۳۵۳۰۵۰

ما هیچ ما نگاه

te3

در تئاتر آفتاب تهران، از شنبه ۱۰ تیر لغایت ۱۴ تیر ماه، هر شب ساعت ۱۹:۴۵ دقیقه، نمایش ما هیچ ما نگاه به مدت ۷۰ دقیقه با بهای بلیط ۴۰ هزار تومان روی صحنه می رود. ساموئل بکت، نویسنده اثر است و منصور علیمددی آن را کارگردانی می کند.

بازیگران: (به ترتیب حروف الفبا) هدیه بهادری، احمد بهاروند، آرتا جوادی اقدم، ریحانه جمشیدیان، بشری خادملو، ملیکا رشیدزاده، هخا زیبایی، سارا زینالی، امیر سلمانی، سحر شکوهی، رادین فخاریه، آیدا کایینی، مهسا لطیفی، مطهره مشهدی، گلناز مظهری، الدوز نژادی

این نمایش مانند دیگر آثار کارگردان عنصر تاتر فیزیکال را همراه دارد نمایشی متشکل از بخشهایی از پنج نمایش نامه: صدای پا، آمد و رفت، آخرین نوار کراپ، آخر بازی و چهار ساموئل بکت و فلسفه دراماتیزه وی است.

  •  سبک: فیزیکال
  • آدرس: تهران خیابان آفریقا، قبل از چهارراه جهان کودک، ابتدای کوچه کمان، پلاک ۲۶
  • تلفن: ۸۸۶۵۳۰۱۱

پاتوغ اسماعیل آقا

te4

فرهنگسرای گلستان تهران تا ۱۷ تیر ماه، نمایشنامه خوانی پاتوغ اسماعیل آقا را هر شب ساعت ۱۹ به مدت ۷۰ دقیقه روی صحنه می برد. بهای بلیط این نمایش نیز ۱۰ هزار تومان اعلام شده است. حمید امجد و عسل غروی، نویسنده و کارگردان اثر هستند. کیوان  ظهرابی، عسل غروی و حمید کنی در کنار محمد جلوه دار و حدیثه حیدری، از جمله بازیگران این نمایشنامه خوانی اعلام شده اند.

  • نشانی: نارمک- پایین تر از میدان هلال احمر – خیابان گلستان – جنب پارک فدک
  • تلفن:‌۷۷۸۴۱۳۷۶

نمایش هرمز

خانه نمایش داد تا دوشنبه بیست و ششم تیر ماه سال جاری هر روز ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه به مدت ۲۰ دقیقه،‌ نمایش هرمز را به کارگردانی سورنا زاهدی روی صحنه می برد.

نشانی: میدان فاطمی، ابتدای شهید گمنام، خیابان جهانمهر- شماره ۲۶ خانه نمایش داد

نمایش جنگ یخ

te5

تماشاخانه پرویز پرستویی در موسسه فرهنگی هنری گندم تهران، هر شب ساعت ۲۰، به مدت ۶۰ دقیقه، نمایش جنگ یخ به کارگردانی تیام بیژنی را روی صحنه  می برد. بهای بلیط این اجرا نیز ۲۰ هزار تومان اعلام شده است. سعیده رودبارکی و محسن عزیز، بازیگران اثر هستند.

در خلاصه اثر آمده است: گاهی اونقدر مهمه که براش می میریم، و‌ گاهی اونقدر بی اهمیته که می کشیمش. کاش کشتنش مجازات داشت…

  • آدرس: خیابان انقلاب، ابتدای خیابان نجات الهی (ویلا)، کوچه مراغه، پلاک ۲، طبقه ۳، موسسه فرهنگی و هنری گندم
  • تلفن: ۸۸۸۰۸۰۱۷

نمایش مردگی بدون زندگی

te6

تماشاخانه سه نقطه در سالن خسروشکیبایی، هر شب ساعت ۲۰، نمایش مردگی بدون زندگی را به مدت ۵۰ دقیقه روی صحنه می برد. این اثر توسط امیر شفیعی نوشته شده و هدی اساسی آن را کارگردانی می کند. ساغر سحر خیزان، پوریا غنی طبع و هوشنگ ثاقبی نیز عوامل اجرا هستند.

بهای بلیط نیز ۱۵ هزار تومان اعلام شده است.

  • نشانی: میدان ولی عصر، بلوار کشاورز، بعد از خیابان فلسطین خ کبکانیان، نبش کوچه مرتضی زاده، پلاک ۱۰ و ۱۲
  • تلفن: ۸۸۹۵۲۴۴۰

نمایش بیست و یک

پردیس تئاتر شهرزاده در سالن شماره سه، از ۸ تیر ماه تا لغایت بیست و سوم تیر ماه، هر شب ساعت ۲۰، تئاتر بیست و یک را به مدت نیم ساعت روی صحنه می برد. بلیط تئاتر نیز ۲۰ هزار تومان اعلام شده است. بهار مالکی، نویسنده و کارگردان این اثر است. در خلاصه داستان آمده است: هر جوجه برای آزاد شدن از تخم، باید بیست و یک روز در ان تنها بماند . این یک قانون بدهی است.

نشانی: خیابان نوفل لوشاتو- تقاطع خیابان رازی

نمایش نمیدونم فردا چی میشه

te7

تماشاخانه استاد جمشید مشایخی از سه شنیه ۳۰ خرداد تا ۱۶ تیر ماه، نمایش نمیدونم فردا چی میشه را هر شب ساعت ۲۰:۴۵ روی صحنه می برد. بهای بلیط نیز ۲۰ هزار تومان اعلام شده است. این اجرا، اثری از تنسی ویلیامز است که سعید شیشه گر آن را کارگردانی می کند. مریم طاهری بن چناری،‌ مهرشاد شهسوار حقیقی از جمله بازیگران نمایش هستند.

در خلاصه داستان آمده است: قطعیت در دگرگونی است؛ زندگی پدیده ای دگرگون شونده است و از تکرار گریزان. پس تنها؛ کسانی نفس نمی کشند که تغییر نمی کنند. کوشش ما نیز، برای جریان نفسی تازه؛ در ریه های آجری دیوارهای لرزانی است که همیشه در تکرارند.

ما شما رو دعوت می کنیم برای حضور در صحنه و هم بازی شدن؛ ولی در نهایت تصمیم اصلی این سرنوشت را شما خواهید گرفت . تکرار یا تغییر؟

  • نشانی: خ انقلاب، ضلع شمال غرب چهارراه ولیعصر، جنب داروخانه، پلاک ۱۴۷۸
  • تلفن: ۶۶۹۷۹۴۶۸، ۶۶۹۷۹۴۷۵

نمایش سو تفاهم

te8

نخستین تئاتر غیر فارسی زبان تهران، تئاتر سو تفاهم است که به زبان فرانسوی اجرا می شود و تا جمعه ۱۶ تیر روی صحنه خواهد رفت. این اجرا، برگرفته از اثری از آلبر کامو فرانسوی است که توسط جواد مولانیا کارگردانی شده است و هر روز ساعت ۱۸:۳۰ به مدت ۵۰ دقیقه روی استیج می رود. هزینه بلیط نیز ۳۰ هزار تومان اعلام شده است.

نازنین خلیلیان، تیفن دالمس،‌ مهرناز فراهانی و محمد ذبحی، بازیگران اثر هستند. در خلاصه داستان آمده است: : «در مسافرخانه ای دوردست مردی به بهانه ی دیدن خواهر و مادرش پس از سال ها به مسافرخانه وارد می شود. خانواده اش او را نمی شناسند … و فاجعه در زندگی ما بسیار نزدیک است.»

  •  نشانی: خیابان فلسطین، پایین تر از خیابان انقلاب، پلاک ۲۹۲
  • تلفن: ۶۶۱۷۶۸۲۵، ۶۶۱۷۶۸۱۲

نمایش وقایع اتفاقیه مفقود الپدر

te9

این نمایش، هر شب ساعت ۲۱:۳۰ به مدت ۶۰ دقیقه در سالن جمشید مشایخی پردیس تئاتر تهران روی صحنه می رود. حسین آشوری و مریم جلیلی، نویسنده و کارگردانی اثر را بر عهده دارند که با بلیط ۱۵ هزار تومانی اجرا می شود.

در خلاصه داستان آمده است: در بحبوحه مبارزات مشروطه خواهی مردم نرگسی خدمتکار خان زندگی عشق و عمر خود را صرف بزرگ کردن پسر خان می کند …

  •  نشانی: بزرگراه امام علی، اتوبان شهید محلاتی شرق، خیابان شهید شاه‌آبادی جنوبی، بعد از میدان مالک اشتر، خیابان بقایی، جنب فرهنگسرای خاوران
  • تلفن: ۰۲۱۳۳۰۳۴۱۹۸ – ۰۲۱۳۳۰۳۴۲۱۰

به روایت دخترها

te10

شنبه ۱۰ تیر ماه، ساعت ۲۱، تئاتر باران تهران نمایش به روایت دخترها را روی صحنه می برد. علیرضا حمیدین، کارگردان اثر است و آزاده سیفی، منیر بیطاری، ساغر فریدی، آرمان کنگاوری و بهروز جعفری، بازیگران آن هستند.

  • نشانی: خیابان فلسطین، پایین تر از خیابان انقلاب، پلاک ۲۹۲
  • تلفن: ۶۶۱۷۶۸۲۵، ۶۶۱۷۶۸۱۲

دزد قصه ها

te11

نمایش شاد و موزیکال دزد قصه ها، هر شب ساعت ۱۸:۳۰ در فرهنگسرای فردوس تهران به مدت ۴۵ دقیقه روی صحنه می رود و برای کودکان تهرانی، انتخاب خوبی خواهد بود. عباس قاصد زاده،‌ نویسنده و کارگردان اثر است. در خلاصه داستان آمده است که باران دختر روستایی است که به دنبال گم شدن کتاب قدیمی قصه ها، سفر پر ماجرایی را در جنگل و قصه های قدیمی چون کدو قلقله زن و شنگول و منگول،‌ مبارک و طیاره خانم آغاز می کند.

  • نشانی: بلوار فردوس، بعد از چهار راه شهید سلیمی جهرمی
  • تلفن: ۴۴۰۸۱۰۲۸

مده آ، فصل دوم

te12

سالن چهارسو در تئاتر شهر تهران از سه شنبه ۶ تیر لغایت جمعه ۳۰ تیر ماه، نمایش مده آ، فصل دوم را هر شب ساعت ۲۰ به مدت ۷۵ دقیقه روی صحنه می برد. بهای بلیط نیز بیست و پنج هزار تومان اعلام شده است. مهدی شفیعی زرگر،‌ نویسنده اثر اعلام شده است. میلاد نیک آبادی،‌ طراح و کارگردان اثر است.

بازیگران: (به ترتیب حروف الفبا) مهتاب پرنیان، ساغر تاجیک، مهدی حسینی نیا، حمید رضا محمدی، مهرنوش معصومی، بیتا معیریان، مجید نوروزی، پریسا هاشم پور

در خلاصه داستان آمده است: جیسون با توطئه‌ی کرئون و پیشکارش توما، مده‌آ را ترک کرده و در صدد ازدواج با دختر کرئون است. مده‌آ، از دادن بچه‌ها به جیسون امتناع می‌کند و در اندیشه‌ی انتقام است.

  • سبک: اجتماعی –تراژدی
  • نشانی: تقاطع خیابان انقلاب و ولی‌عصر، مجموعه فرهنگی و هنری تئاترشهر
  • تلفن: ۶۶۴۶۰۵۹۲-۴

صبحانه در غروب

te13

سالن قشقایی تئاتر شهر تهران از دوشنبه ۵ تیر لغایت چهارشنبه ۲۸ تیر ماه، هر شب ساعت ۲۱:۱۵ دقیقه به مدت ۷۰ دقیقه، نمایش صبحانه در غروب را به نویسندگی و کاگردانی گلچهر دامغانی روی صحنه می برد. بلیط نمایش نیز ۲۵ هزار  تومان اعلام شده است.

مجتبی پیرزاده،‌ علیرضا ثانی فر و شمسی صادقی در کنار سلمان عمری و حسین فرض زاد، عوامل اجرا هستند. منوچهر شجاعی نیز طراح صحنه و نورپردازی اعلام شده است. در خلاصه داستان آمده است: دو سرباز و یک افسر، روزی از روزهای سال ۷۵، منزل مادر… اتفاقی که هر سه مرد را به هم پیوند داده و باید گفته شود… و عشقی دور که ندا می دهد.  از همراه داشتن کودکان زیر ۱۵ سال خودداری نمایید.

  •  نشانی: تقاطع خیابان انقلاب و ولی‌عصر، مجموعه فرهنگی و هنری تئاترشهر
  •  تلفن: ۶۶۴۶۰۵۹۲

شنیدن

te14

تئاتر مستقل تهران تا جمعه ۱۶ تیر ماه، نمایش شنیدن را هر شب ساعت ۲۱ به مدت ۶۰ دقیقه با بهای بلیط ۳۵ هزار تومان به کارگردانی و نویسندگی امیر رضا کوهستانی روی صحنه می برد. الهام کردا، مهین صدری،‌ مونا احمدی و آیناز آذرهوش، عوامل اجرا هستند.

این نمایش از جمله اجراهای تهران هست که در ۱۰ کشور جهان نیز روی استیج رفته است. در خلاصه داستان آمده است: کسی در خوابگاه دخترانه، صدای خنده پسری را می شنود. این موضوع دهان به دهان می چرخد تا به گوش کمیته انضباطی دانشگاه می رسد. پیش از آنکه به کمیته احضار بشود، باید راه چاره ای پیدا کند.

  • سبک:‌ اجتماعی و رئال
  • نشانی: تهران- ضلع شرقی چهار راه ولیعصر- خیابان رازی – نبش کوی زند وکیل شماره ۵۰
  • تلفن: ۶۶۹۷۹۷۴۱

مطرب

پردیس تهران در سالن داود رشیدی، هر روز ساعت ۱۹:۳۰ به مدت ۵۰ دقیقه، تا جمعه شش مرداد ماه سال جاری، نمایش مطرب را روی صحنه می برد که بهای بلیط آن ۱۵ هزار  تومان است. بهزاد فراهانی، نویسندگی و کارگردانی اثر را بر عهده داشته است.

te15

بازیگران: (بر اساس ورود به صحنه) شقایق فراهانی، سانیا سالاری، وحید دهشکار، مسعود رحیم پور، فهیمه رحیم نیا، ابوالفضل شاه کرم، حمید صفایی، علی طاهری، نگین ابدالی، زهرا روشن ضمیر، علی بی غم، بهزاد فراهانی، مهسا اقبالی، سیاوش خادم حسینی، حسن یارلو، انسی رمضانی، حمید یعقوبیان، ملیکا رضی، محمد آقا محمدی و عبداِله احسانی

دیگر عوامل این اجرای پر ستاره عبارتند از: دستیار کارگردان و برنامه ریز: فخری سلیمی موسیقی: اشکان ماهری، بهنوش کاظمی، تارا رودگریان طراح صحنه: محسن میرزاخانی سرپرست ساخت دکور: محسن میرزاخانی ساخت دکور: محسن میرزاخانی، دانیال چاوشی، علیرضا خسروی، عباس احمدوند طراح لباس: مقدی شامیریان دستیاران لباس: عسل صابر وحید، دینا یوسف پور، دوخت لباس حسین پناهی طراح گریم: بهاره اسدی

استاد بهزاد فراهانی درباره این اجرای جدید تهران می گوید:

نزدیک به سی سال مسئولیت کارهای مردم به مدیریت هایی سپرده شد، که نه تجربه‌ی آن کار راداشتند نه دانش مدیریت زمانه را آموخته بودند. این قصه شیرازه‌ی این نمایش است. که با موسیقی شاد و دلنواز با زبان طنز و شعر فولکلوریک عجین است. شادمانی بر آمده از هنر ملی و طنز و شوخی، بنیاد این نمایش است و چه خوش که قصه پنهان بماند تا دیدن رخ در رخ آن.

  • نشانی: بزرگراه امام علی، اتوبان شهید محلاتی شرق، خیابان شهید شاه‌آبادی جنوبی، بعد از میدان مالک اشتر، خیابان بقایی، جنب فرهنگسرای خاوران
  •  تلفن: ۰۲۱۳۳۰۳۴۱۹۸ – ۰۲۱۳۳۰۳۴۲۱۰

همشهری

سالن کوچک تالار مولوی تهران،‌ نمایش همشهری را از دوشنبه ۲۹ خرداد تا سه شنبه ۲۰ تیر ماه هر شب ساعت ۱۸ به مدت ۷۵ دقیقه روی صحنه می برد. بهای بلیط ۲۵ هزار تومان است. مازیار ملکی، نویسندگی و کارگردانی اثر را بر عهده دارد.

te16

بازیگران: سید پویا بیکی، صداها: فرانک کلانتر، حمید نقره دوست، مسعود رهنما، علی فرجام فر، علی رضا کربلایی، سعیده آجرلی، فریده سپاه منصور، بهنام شرفی، وحید نفر

سایر عوامل عبارتند از: دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: مسعود جورسرا منشی صحنه: مهلا معصومی نژاد طراح لباس: آلما گشتاسپ طراح گریم: نسیم بیک زاده طراح پوستر و بروشور: علی اکبری سرپرست دکور و ساخت آکساسوار: مصطفی سالم دستیار لباس: ناهید آقایی تدوین و ترکیب صدا: مسعود جورسرا

در خلاصه داستان آمده است: فرشاد از پیدا کردن شغلی مناسب ناامید شده و بحران اقتصادی تا حدی بر او مسلط گشته که او را ناچار می‌کند حتی به رابطه‌ای عاشقانه که روزی رؤیاهای زیبایی برایش می‌دید پایان دهد، اما در نقطه‌ی پایان کیمیا نامزد او راهی نرفته را پیش پای فرشاد می‌گذارد، از او می‌خواهد یک آگهی به‌خصوص در روزنامه همشهری منتشر کند…

  •  سبک:کمدی – اجتماعی
  • نشانی: خیابان انقلاب، ابتدای خیابان شانزده آذر، شماره شانزده، جنب کلینیک دانشگاه تهران، سالن اصلی باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران
  • تلفن: ۶۶۴۱۹۸۵۰

روال عادی

te17

نمایش روال عادی در سالن استاد سمندریان تا جمعه ۳۰ تیر ماه هر شب ساعت ۲۱ روی صحنه می رود. بهای بلیط این اجرا نیز ۳۵ هزار تومان اعلام شده است. ژان کلود کری یر، نویسنده اثر است. محمد رضا خاکی و مسعود دلخواه، کارگردان و بازیگر این نمایش هستند.

  • نشانی: خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، ضلع جنوبی باغ هنر، جنب خانه هنرمندان، تماشاخانه ایران‌شهر
  • تلفن: ۸۸۸۱۴۱۱۵_۸۸۸۱۴۱۱۶

بایگانی برای یک مساله شخصی

te18

نمایش بایگانی برای یک مساله شخصی تا دوشنبه بیست و ششم تیر ماه سال جاری هر شب ساعت ۲۰ در عمارت روبرو روی صحنه می رود. قیمت بلیط اجرا نیز ۲۰ هزار تومان خواهد بود. سعید هاشم زاده، نویسنده و کارگردان اثر است. علیرضا نجفی، ریحانه فراهانی و مریم قاسمی، بازیگران این اجرا خواهند بود.

  • نشانی: تهران، خیابان انقلاب (شرق به غرب)، قبل از چهارراه ولیعصر، بن‌بست کیانپور، پلاک ۷
  • تلفن: ۶۶۴۰۴۲۳

نمایش پالت

te19

سالن استاد ناظر زاده کرمانی در سالن ایرانشهر، هر شب ساعت ۲۱:۳۰، نمایش پالت را با بهای بلیط سی و پنج هزار تومان روی صحنه می برد. محمد حاتمی، نویسنده و کارگردان اثر است.

بازیگران: (به ترتیب حروف الفبا) سوسن پرور، یزدان جیریایی، مهران رنج بر، بهنام شرفی، سمیرا کریمی، محمد نادری، محمد حاتمی

سایر عوامل عبارتند از:  امیر حسین پور عظیمی مدیر تولید: ایمان یزدی طراح صحنه‌و‌نور: محمد حاتمی طراح لباس: هلیا شکری دستیاران لباس: فرزانه میرزا بابایی، سارا احمدی یاسمن لطفی ساخت‌دکور: علی شایانفر کارگردان ویدئویی و ساخت تیزر: نیما قپانوری دستیار کارگردان و برنامه ریز: دیاکو خاکی منشی صحنه: شمیس پور شاه رضایی مدیر صحنه: مهران انامی

  • نشانی: خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، ضلع جنوبی باغ هنر، جنب خانه هنرمندان، تماشاخانه ایران‌شهر
  •  تلفن: ۸۸۸۱۴۱۱۵_۸۸۸۱۴۱۱۶

نمایش +۱۸

نمایش مثبت ۱۸، از ۴ شنبه هفتم تیر ماه لغایت جمعه بیست و سه تیر ماه سال جاری هر شب ساعت ۲۰:۱۵ دقیقه با بهای بلیط ۲۰ هزار تومانی روی صحنه می رود. آیدیدن آقازاده، نویسندگی اثر را بر عهده دارد. تیما قاسمیان،‌ کارگردان است. محمد رضا صفوی، مریم طاهری، بهزاد اطاعتی، سارا شاهد و تیما قاسمیان، بازیگران اثر هستند.

در خلاصه داستان آمده است: داستان از این قرار است که هریک از شخصیت ها هدفی را پیش خواهند برد و پایانی که نه تنها شما، بلکه بعد از هر اجرا خود ما را هم غافلگیر می کند…

  • نشانی: میدان فاطمی، ابتدای شهید گمنام، خیابان جهانمهر، پلاک ۲۶، خانه نمایش دا
  • تلفن: ۸۸۰۱۶۰۷۴

نمایش مکعب

te20

خانه نمایش تهران، از ۴ شنبه هفتم تیر ماه لغایت سه شنبه سیزدهم تیر ماه، نمایش مکعب را هر شب ساعت ۲۰ به نویسندگی سبا سلیمانی و کارگردانی علی سلیمانی سرنسری روی صحنه می برد. بلیط این رویداد، ۱۵ هزار تومان است. عوامل عبارتند از:‌ طراح لباس و گریم و صحنه: سهیلا جوادی طراح پوستر و بروشور: نیما عاشوری، میلاد بقائی طراحی و ساخت تیزر: فرجاد جولانی دستیار صحنه و عکاس: محمد عبدی

  • نشانی: میدان فردوسی- خیابان موسوی- کوی محمد آقا – اداره تئاتر
  • تلفن: ۸۸۵۹۴۲۸۲

تماشاچی محکوم به اعدام

مجموعه تئاتر پایتخت از دوشنبه ۱۲ تیر لغایت ۵ شنبه ۱۲ مرداد ماه، هر شب ساعت ۲۱، نمایش تماشاچی محکوم به اعدام را روی صحنه می برد. قیمت بلیط نیز ۲۵ هزار تومان اعلام شده است. ماتئی ویسنی یک و مقداد اسلامی، نویسنده و کارگردان اثر هستند. برخی از عوامل این اثر عبارتند از:

کارگردان: بهنام تشکر طراح صحنه: سعید یزدانی دستیار کارگردان و برنامه ریز: حسین جزایزی طراح حرکت: ساعده لرستانی انتخاب موسیقی: سروش صادقی منشی صحنه: سپینود وفامنش طراح لباس: ساعده لرستانی طراح پوستر: شایان کیانی

  • نشانی: میدان فلسطین، خیابان طالقانی، بین خیابان سرپرست و فریمان، پلاک ۵۴٢
  • تلفن: ۶۶۴۰۴۱۳۱، ۶۶۴۷۵۰۱۱

نوای اسرار آمیز

te21

از یکشنبه ۱۱ تیر تا شنبه ۳۱ تیر ماه، هر روز ساعت ۱۹، نمایش نوای اسرار آمیز به نویسندگی اریک امانوئل اشمیت و به کارگردانی ساقی عطایی، روی صحنه می رود. هومن کیایی و وحید آقا پور، بازیگران این اثر هستند. این نمایش،‌ نگاه متفاوت دو مرد به مقوله عشق را بیان می کند.

  • نشانی: میدان فلسطین- بین خیابان سرپرست و فریمان- شماره ۵۴۲
  • تلفن: ۶۶۴۰۴۱۳۱

بنگاه تئاترال

تماشاخانه سنگلج تهران، از دوشنبه ۵ تیر ماه، یکی از پر ستاره ترین نمایش های پایتخت را روی صحنه برده است و تا ۵ شنبه ۵ مرداد ماه ادامه خواهد داشت. این برنامه هر شب ساعت ۲۱ اجرا می شود و حدود ۱۰۰ دقیقه به طول خواهید انجامید. تئاتر در ژانر کمدی و انتقادی ارائه می شود.

te22

نویسنده اثر استاد علی نصیریان و کارگردان اثر نیز استاد هادی مرزبان است.

بازیگران این اثر پر ستاره عبارت است از:  ایرج راد، سعید امیر سلیمانی، فرزانه کابلی، امین زندگانی، میر طاهر مظلومی، محمود بصیری، داود فتحعلی بیگی، علی فتحعلی، سامان تیرانداز، آیه قبادیان، مجید غفاری، فائقه شلال وند، باقر مرادی، حاتم میرزایی، فواد منیرزاده، محمد کمانی، پریسا ذوالفقاری، شاهین علیپور، نوشین نامی، سجاد احمدنیا، ثمینه حسینی، الهه نورمحمدیان، مسعود مرادیان، علی یارلو، کامران طاهری، سید شهاب حسینی، محمدامین پازوکی، کیمیا نوری، فائزه راد، سایه شیرزاد، الهه اخوان، محمد محمدی‌نیا، پرستو فوقی، رویا علیزاده، شقایق جلینی، غزاله آبی، نگار مقدسی، نوشین اسدزاده.

دیگر عوامل عبارتند از: خواننده: محمد حشمتی آهنگساز: علی المعی نوازنده تار: مجتبی جعفری نوازنده ترومپت: عباس حیدری دستیاران کارگردان: مهری آسایش، مجید غفاری طراح حرکت: فرزانه کابلی طراح صحنه: رضا مهدیزاده طراح لباس: صدف شجاعی

  • نشانی: پایین تر از میدان حسن آباد، ضلع جنوبی پارک شهر، خیابان بهشت، تماشاخانه سنگلج
  • تلفن: ۵۵۶۳۰۸۷۱، ۵۵۶۲۵۴۴۴

حسن بدری، برنده خوشبخت یک عدد مزدا ۳

te23

نمایش حسن بدری، از ۵ شنبه ۸ تیر ماه تا جمعه ۲۳ تیر ماه هر شب ساعت ۲۰:۳۰ با بهای بلیط ۲۰ هزار تومان به مدت ۷۰ دقیقه روی صحنه می رود. هامون قاپچی، نویسنده و کارگردان اثر است و محسن خوینی ها، ماهان خورشیدی و آبتین یاری بازیگران اجرا هستند.

دیگر عوامل اثر عبارتند از: مدیر تولید: آرش تیرانداز دستیار کارگردان: تینا اعلایی طراح صدا: مارال حسین زاده موسیقی: وحید صالحی طراح پوستر: پندار نبی پور عکاس: ماندانا منصوری مشاور رسانه ای: البرز زاهدی ویدیو: میثاق بحر العلومیان

در خلاصه داستان آمده است: حسن و مهدی دو کارگر تولیدی لباس هستند. در این تولیدی مارک های قلابی به شلوار ها زده می شود. اما حسن با صاحبکار دچار مشکل می شود.

  • نشانی: میدان هفت تیر، جنب مجتمع یاس، کوچه آذری، پلاک ۲۵
  •  تلفن: ۸۸۳۱۹۲۷۰

نمایش آسایشگاه

تماشاخانه پالیز تهران در سالن شماره ۲ تا ۴ شنبه چهاردهم تیر ماه سال جاری، نمایش آسایشگاه را هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۷۰ دقیقه روی صحنه می برد. بهای بلیط نیز ۳۰ هزار تومان اعلام شده است. هارولد پینتر، نویسنده اثر است و محمد رضا زیکساری، کارگردانی آن را بر عهده داشته است. بازیگران این مجموعه: محسن نوری، مهرداد مصطفوی، پرهام بدالهی، سمانه اسماعیلی، علی پوریا قاسمی، سروش شاکر، محمد حسین زیکساری است.

طراح صحنه: غزال مجتهدی، طراح گریم، مونا جعفری، طراح نور: علی کوزه گر و طراح موسیقی، رامین نو دقهان است.

در خلاصه اثر می خوانیم: رییس آسایشگاه از معاونش در خصوص بیمار ۶۴۵۷ توضیح می خواهد، این در حالی است که این بیمار مرده است…

  • سبک: گروتسک
  • نشانی: تهران، خیابان کریمخان، خیابان عضدی جنوبی (آبان)، خیابان سپند، پلاک ۶۹
  •  تلفن: ۸۶۰۳۷۵۱۰

نمایش مفیستو

سالن اصلی تالار مولوی، از ۵ شنبه هشتم تیر ماه لغایت جمعه ۱۳ مرداد ماه، هر شب ساعت ۱۹:۳۰، به مدت ۲ ساعت، نمایش مفیستو را با بهای ۳۰ هزار تومان روی صحنه می برد. آرین منوشکین نویسنده اثر است. دکتر مسعود دولتخواه نیز کارگردانی آن را بر عهده داشته است.

 

te25

بازیگران این اثر عبارتند از: مرتضی اسماعیل‌کاشی، محمدرضا علی‌اکبری، پریسا رضایی، ژیلا آل رشاد، پوریا سلطان‌زاده، امیرحسین سرداریان، هادی آقا بزرگی، افسون دلخواه، فطیما یثربی، محبوبه تفضلی، راحیل روحانی زاده، فرزانه زینتی، معصومه بیگی، محمد مهدی شاهی، عبدالرضا نصاری، ایران مسعودی، محمد صادقی، مصطفی مقیمی، مرتضی کوهی، سمانه آقازمانی، فرزین حاجیلو، محمد علی شهیدی، رضا موسوی، منا رستگار، امیرحسین قنبری، مهرنوش حاجی‌خانی، احسان کاکاوند، فرهاد حاجیلو، حسین یوسفی، میلاد افواج.

مدت زمان این نمایش با آنتراکت ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه است.

در خلاصه اثر آمده است:‌: نمایش “مفیستو” اقتباس تئاتری از یکی از مهمترین رمان های قرن بیستم با همین عنوان است. کلاوس مان، رمان “مفیستو” را در سال ۱۹۳۶و درست پیش از جنگ‌جهانی دوم در آمستردام منتشر کرد. این رمان با الهام از داستان دکتر فاستوس و مفیستوفلس (شیطان در افسانه‌های آلمانی) و در اعتراض به سیاست‌های فرهنگی حزب نازی در آلمان نوشته شده است.

کلاوس مان در این کتاب ماجرای یک بازیگر تئاتر را روایت می‌کند که برای پیشرفت شغلی‌اش با شیطان یا همان دولت نازی‌ها پیمان می‌بندد و در نتیجه باعث از دست دادن دوستان انقلابی و همکاران هنرمندش می شود. در واقع شاید “مفیستو” واقعی‌ترین و هشدار دهنده ترین کتابی باشد که در نقد وضعیت جامعه‌ی فرهنگی آلمان، در دوران حکومت نازی‌ها نگاشته شده است.

“نمایش مفیستو” اقتباس تئاتری آرین منوشکین از این رمان است که توسط ناصر حسینی‌مهر ترجمه شده است. نشانی: خیابان انقلاب، ابتدای خیابان شانزده آذر، شماره شانزده، جنب کلینیک دانشگاه تهران، سالن اصلی باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران

تلفن: ۶۶۴۱۹۸۵۰

نمایش ۷ روز از تیر ۶۰

te26

سالن سایه در تئاتر شهر تهران، از ۴ شنبه ۷ تیر لغایت حمعه ۲۳ تیر ماه، نمایش هفت روز از تیر شصت را روی صحنه می برد که هر شب ساعت ۲۰:۳۰ اجرا می شود. بهای بلیط نیز ۲۰ هزار تومان اعلام شده است. کامران شهلایی و محمد لارتی، نویسنده و کارگردان اثر هستند.

رامین سیار دشتی، فرزین محدث، مژگان خالقی، فرهاد تفرشی،‌احمد جعفری و هدیه رضایی،‌ بازیگران اثر هستند.

  • نشانی: تقاطع خیابان انقلاب و ولی‌عصر، مجموعه فرهنگی و هنری تئاترشهر
  • تلفن: ۶۶۴۶۰۵۹۲

اجراهای دیگر تهران

به طرز غریبی: تئاتر شهر از بیست و نهم خرداد ماه لغایت ۱۶ تیر، هر روز ساعت ۱۸، تئاتر به طرز غریبی را روی صحنه می برد. هزینه بلیط نیز ۱۵ هزار تومان اعلام شده است.

هملت: نمایش هملت، به نویسندگی و کارگردانی کیومرث مرادی، در سالن شماره یک پردیس تئاتر شهرزاد از بیست و هشتم خرداد ماه لغایت سی و یکم تیر ماه هر شب ساعت ۲۱ روی صحنه می رود. هزینه بلیط نیز بین ۱۵ هزار تومان تا ۳۰ هزار تومان اعلام شده است.

زرتشت: نمایشنامه خوانی زرتشت، به کارگردانی پریسا محمدی، هر روز ساعت ۱۸:۳۰ در تئاتر باران روی صحنه می رود و قیمت بلیط نیز ۲۰ هزار تومان اعلام شده است.

غرب مغموم: نمایش غرب مغموم، به کارگرددانی علی پیله ور و نویسندگی مارتین مک دونا، هر شب ساعت ۲۰ در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران تهران روی صحنه می رود و بهای بلیط نیز ۲۰ هزار تومان اعلام شده است.

من ازت خوشم میاد: نمایش من ازت خوشم میاد که کاری از گروه تئاتر هدایت است، به کارگردانی حمید رضا طوبابی و نویسندگی لادن عندلیبی از ۱۱ تیر لغایت ۱۶ مرداد هر شب ساعت ۲۱:۳۰ در تئاتر المپیک روی صحنه می رود. هزینه بلیط نیز ۲۵ هزار تومان اعلام شده است.

نمایش داستان های خرس های پاندا: نمایش داستان خرس های پاندار به کارگردانی شیوا اردویی و نویسندگی وینسی یک، هر شب ساعت ۲۰ از ۱۶ تیر لغایت ۱۶ مرداد ماه با بلیط  ۳۰ هزار تومانی روی صحنه می رود.

ماجرای مترانپاژ: ماجرای مترانپاژ به کارگردانی محمد حسین معجونی در سالن شماره ۱ تماشاخانه پالیز تهران از ۱۸ خرداد تا ۱ مرداد روی صحنه است و هزینه بلیط نیز ۳۰ هزار تومان اعلام شده است.

همسر چینی: نمایش همسر چینی به کارگردان مرجان قمری، در خانه نمایش در اداره تئاتر تهران از ۸ تا ۲۸ تیر ماه روی صحنه می رود و بهای بلیط نیز ۱۵ هزار تومان اعلام شده است.

شاخ نبات: اپرا- تئاتر شاخ نبات به نویسندگی و کارگردانی مهدی شمایی، هر روز ساعت ۱۸:۳۰ از بیست و نهم خرداد ماه لغایت بیست و نهم تیر ماه سال جاری روی صحنه می رود. قیمت بلیط نیز بین ۲۵ هزار تومان تا ۵۵ هزار تومان است.

بهمن کوچیک: نمایش بهمن کوچیک هر روز ساعت ۲۱ از ۷ تیر لغایت ۷ مرداد ماه در پردیس شهرزاد به کارگردانی مهرداد نائل روی صحنه می رود و بهای بلیط نیز ۳۰ هزار تومان اعلام شده است.

سزارین: نمایش سزارین، به نویسندگی و کارگردانی هومن بنایی در مجموعه تئاتر پایتخت از ۵ تا ۲۰ تیر ماه روی صحنه می رود و هزینه بلیط نیز ۲۰ هزار تومان است.

خواب طولانی انار آباد: آلما گشتاسب، کارگردانی خواب طولانی انار آباد را بر عهده دارد که هر روز ساعت ۱۹ در خانه هنرمندان تهران تا ۱۹ تیر ماه روی صحنه می رود و قیمت بلیط آن نیز ۲۰ هزار تومان اعلام شده است.

آنا کارنینا: نمایش آنا کارنینا، به نویسندگی و کارگردانی آرش عباسی، در سالن استاد ناظر زاده کرمانی ایرانشهر تا بیست و هشتم تیر  ماه سال جاری هر روز ساعت ۱۹ روی صحنه می رود و قیمت بلیط نیز ۳۰ هزار تومان است.

ماه پیشونی: پردیس تئاتر شهر در سالن شماره ۳، از ۱۱ تا ۳۱ تیر ماه، نمایش ماه پیشونی را با قیمت بلیط ۲۰ هزار تومان عرضه می کند.

سیستم گرون هل: تماشاخانه پالیز تهران در سالن شماره ۲، نمایش سیستم گرون هلم را از ۸ تیر تا ۸ مرداد روی صحنه می برد و قیمت بلیط نیز ۳۵ هزار تومان اعلام شده است.

نمایش آندورا: افشین زمانی با اقتباس اثری از ماکس فریش، در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران، نمایش اندورا را هر شب ساعت ۲۰ با قیمت بلیط ۲۰ هزار تومانی روی صحنه می برد.

بوف نه چندان کور: محمد علی سجادی، در سالن ایرانشهر ، تا ۳۰ تیر ماه، هر روز ساعت ۱۹، نمایش بوف نه چندان کور را روی صحنه می برد که هزینه بلیط آن نیز ۳۰ هزار تومان اعلام شده است.

معلم: خانه هنر ایرانی هر روز ساعت ۱۹:۳۰، نمایش معلم را تا ۳۱ تیر ماه روی صحنه می برد که قیمت بلیط نیز ۲۰ هزار تومان اعلام شده است.

نمایش در میان ابرها: امیر رضا کوهستانی،‌ نویسنده و کارگردان نمایش در میان ابر ها است که در تئاتر مستقل تهران تا ۱۶ تیر  ماه هر روز ساعت ۱۹ روی صحنه می رود و قیمت بلیط نیز ۳۵ هزار تومان خواهد بود.

ذهن برفکی: محمد حسین حسینی‌، نویسنده و کارگردان نمایش ذهن برفکی است که در تئاتر باران اجرا می شود و تا ۲۲ تیر ماه، روی صحنه می رود و قیمت بلیط نیز ۲۵ هزار تومان خواهد بود.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود