چرا ژاپنی ها هندوانه ها را به شکل مکعب پرورش داده و عرضه می کنند؟

چرا ژاپنی ها هندوانه ها را به شکل مکعب پرورش داده و عرضه می کنند؟

بدون شک در ایران هندوانه مربعی شکل ندیده اید اما احتمالا در دنیای مجازی تصاویر آن ها را مشاهده کرده اید و می دانید که در کشور ژاپن پرورش داده می شوند.

مردم سرزمین آفتاب به مدت ۴۵ سال است که هندوانه را به شکل مکعب مربع پرورش می دهند. اما امسال به دلیل وضعیت خوب آب و هوا، کشاورزان توانستند حدود ۲۶۰ عدد هندوانه مربعی را پرورش داده و روانه بازار میوه کنند.

اما سوال اینجاست که چرا مردم ژاپن به پرورش هندوانه به شکل مربع این قدر اصرار دارند؟ به این خاطر که هندوانه های گرد را نمی توان به راحتی روی زمین یا درون یخچال گذاشت و برش دادن آن ها نیز دشوار است و مهارت نیاز دارد. اما وقتی این میوه تابستانی و خوش طعم، شکل مربعی داشته باشد، شما قادر هستید آن ها را روی هم چیده و به راحت ترین روش ممکن، آن را برش دهید.

همچنین، گفته می شود هندوانه یکی از هدایایی است که مردم سرزمین آفتاب به یکدیگر تقدیم می کنند. بنابراین، مدل های مربعی گزینه های بهتری برای چنین مقصودی به شمار می روند.

روش پرورش هندوانه به روش مکعب مربع بسیار ساده است؛ کشاورزان، هندوانه را از درون باکس های مربعی قرار می دهند تا در زمان رشد به شکل قالب جعبه حالت گرفته و در اندازه موردنظر رشدشان متوقف شود.

در آخر بد نیست اشاره کنیم که در سال ۲۰۱۳ میلادی، یک فروشگاه در شهر مسکو در کشور روسیه، هر عدد از این هندوانه ها را با قیمت هایی بین ۷۰۰ تا ۸۶۰ دلار به فروش می رساند. یعنی قیمتی حدود ۳۰۰ برابر بیشتر از هندوانه های معمولی.

منبع: mnn
دیجیاتو
بدون نظر

ورود