۱۰ صحنه غیرمنتظره در سریال «بازی تاج و تخت» که تماشاگران را به شدت متاثر ساخت

۱۰ صحنه غیرمنتظره در سریال «بازی تاج و تخت» که تماشاگران را به شدت متاثر ساخت

در این رسانه بارها و بارها در مورد سریال محبوب و پرطرفدار «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) سخن گفته شده است. در حالی که در هفته ی آینده شاهد پخش اولین قسمت از فصل هفتم این سریال هستیم و تماشاگران و طرفدران آن بی صبرانه منتظر اتفاقات فصل جدید هستند می خواهیم مطلب دیگری در مورد این سریال داشته باشیم. سریال «بازی تاج و تخت» همه چیز برای جلب نظر بیننده دارد از اژدها و شمشیر و پیشگویی گفته تا دسیسه های خاندان سلطنتی و صحنه های نبرد بسیار جذاب اما شاید با قاطعیت بتوان گفت که هر قسمت از این سریال دارای صحنه های احساسی متعددی است که به شدت بیننده را تحت تاثیر قرار می دهد.

تماشاگران این سریال بدون شک در طول تماشای سریال به وضوح غم، ناامیدی، درماندگی و بالاتر از همه ی آن ها خشم را در واکنش به بعضی از صحنه های غیرمترقبه حس خواهند کرد و البته عصبانیت آن ها نیز قابل درک است زیرا در این سریال اتفاقاتی می افتد که تماشاگر نه انتظار آن را داشته و نه خوشایند اوست. در ادامه ی این مطلب قصد داریم ۱۰ صحنه ی سریال که به وضوح تماشاگران را غافلگیر کرده، متاثر ساخته و به خشم می آورد به شما نشان دهیم. با ما همراه باشید.

۱- شب عروسی سانسا استارک با رمزی بولتون

sansa-starks-wedding-night-w700

بگذارید در همین ابتدا با یکی از وحشیانه ترین و متاثر کننده ترین صحنه های سریال شروع کنیم. بدون شک تماشاگران سریال «بازی تاج و تخت» از دیدن رفتار ناشایست و بسیار خشن رمزی بولتون با نوعروسش، سانسا استارک بسیار خشمگین و متاثر شده بودند. تا زمانی که این صحنه در سریال رخ داد بسیاری از تماشاگران از تغییرات شخصیت سانسا استارک در فیلم نسبت به آن چه که در کتاب آمده بود خرسند و راضی بودند زیرا ترسیم جدید از شخصیت سانسا به آن عمق و اهمیت بیشتری در سیر داستان داده بود.

اما در اپیزود موسوم به «تعظیم نکرده، خم نشده، خرد نشده» (Unbowed, Unbent, Unbroken) در فصل پنجم تماشاگران بار دیگر با همان شخصیتی از سانسا آشنا می شوند که در تمامی بخش های کتاب مانند یک کیسه بوکس از این طرف به آن طرف پرتاب می شد  هر کسی هر جور که دلش می خواست از او سوء استفاده کرده و او را آزار می داد.

۲- مرگ جان اسنو

jon-snows-death

همه می دانیم که جان اسنو یکی از معدود شخصیت های کاملاً مثبت و دوست داشتنی سریال «بازی تاج و تخت» و شاید تنها قهرمان داستان است بنابراین وقتی که او در اپیزود «مهربانی مادر» (Mother’s Mercy) توسط نیروهای خودش به قتل رسید طبیعی بود که تماشاگران دچار خشم و ناراحتی شدیدی شوند. بلافاصله پس از پایان این اپیزود می شد ناراحتی و خشم طرفداران سریال را در شبکه های اجتماعی مشاهده کرد و همه نومیدانه به دنبال ارائه سناریوهایی برای بازگشت شخصیت جان اسنو به سریال بودند و دوست داشند به هر طریق ممکن این شخصیت به نحوی به داستان بازگردانده شود.

این سناریو و احساساتی ترکیبی از ناامیدی و امید به بازگشت جان اسنو تا پخش فصل بعد همچنان ادامه داشت حتی بعد از این که شخصیت «زن سرخ» مرگ او را تایید کرد. تا کنون کسی نمی داند که در فصل بعدی و در نهایت چه اتفاقی برای جان  اسنو خواهد افتاد اما این سریال «بازی تاج و تخت» نام دارد و تجربه نشان داده که حتی اگر اسنو بار دیگر زنده شود به این معنا نخواهد بود که عاقبت خوب و خوشی در نهایت در انتظار اوست.

۳- راهپیمایی شرمندگی سرسی

cerseis-walk-of-shame

در طول فصل پنجم سریال «بازی تاج و تخت»، شخصیت سرسی لنیستر دو بار موجب خشم تماشاگران شد و باعث گردید که برخی واقعاً از کوره در بروند. در ابتدا بسیاری برای او و بیرحمی که در طول راهپیمایی شرمندگی در حالت عریان از میان جمعیت شلوغ شهر برای وی رخ داد احساس دلسوزی کرده و خشمگین شدند. اما تماشاگران ریزبین نکته ی دیگری را نیز در این راهپیمایی متوجه شدند و آن استفاده از شخصی دیگر غیر از لینا هیدی برای ایفای نقش سرسی در این صحنه ی شرم آور بود که شاید بتوان آن را یکی از جنایت های سریال «بازی تاج و تخت» دانست و به اعتقاد بسیاری از تماشاگران اگر قرار بود چنین صحنه ای ساخته شود باید خود بازیگر اصلی آن را بازی می کرد نه کس دیگری به جای او.

۴- مرگ شاهزاده اوبرین

game-of-thrones-Oberyns-death1

مرگ شاهزاده اوبرین در اپیزود «صخره و افعی» (The Mountain and the Viper) در فصل چهارم بسیاری از طرفداران سریال را شوکه و وحشت زده کرد. مارتل تقریباً دوئل خود با کوه (Mountain) را برده بود و تنها در تمام کردن کار درنگ کرد. او به جای تمام کردن کار کوه شروع به حرف زدن بیش از حد نمود و همین موضوع مرگ وحشیانه اش را در پی داشت. بعد از این اپیزود نیز سر و صدای بسیاری در رسانه های اجتماعی آنلاین به پا شد و هم به غیرمنتظره بودن مرگ مارتل اشاره کرده بودند. یکی از کاربران توییتر در حساب شخصی خود نوشته بود:” اوه، باید از دوست داشتن شخصیت های سریال بازی تاج و تخت دست بردارم زیرا همه ی آن ها دارند می میرند”.

۵- عروسی سرخ

the-red-wedding

این صحنه یکی از صحنه هایی بود که جورج آر آر مارتین می توانست بگوید:” همه را می کشم”.عروسی سرخ هم در کتاب و هم در سریال نه تنها به خاطر شخصیت هایی که کشته شدند بلکه به خاطر وحشیانه بودن قتل ها و مقدار خوبی که ریخته شد باعث رنجاندن خاطر تماشاگران شد. شدت کشتار و تعداد زیاد کسانی که در این صحنه قتل عام شدند به حدی بود که یکی در حساب توییتری خود نوشته بود :” من به آ؛وش نیاز دارم تا حالا تا این حد توسط یک سریال تلویزیونی شوکه نشده و احساساتم جریحه دار نشده بود”. علی رغم ناراحتی شدید تماشاگران از صحنه ی عروسی سرخ، این صحنه بار دیگر بر ناامیدی تماشاگران سریال افزود.

۶- نبود بانوی سنگدل

a-lack-of-lady-stoneheart

کاتلین استارک دوست داشتنی ترین شخصیت سریال «بازی تاج و تخت» نبود اما مرگ او با توجه به داستان کتاب پایان کار نبود و تماشاگران منتظر بودند بر اساس چیزی که در کتاب آمده بود وی زنده می شد و با تبدیل شدن به یک زن سنگدل و بیرحم به نام لیدی استون هارت انتقام خون پسرش را بگیرد. اما در اپیزود پایانی فصل چهارم با نام «فرزندان» (The Children) هیچ نام و نشانی از او دیده نمی شد.

همین موضوع باعث شد بسیاری از بینندگان سریال که قبلاً کتاب جورج آر آر مارتین را خوانده بودند در توییتر به این موضوع عکس العمل نشان دهند. برای مثال یکی از کاربران توییتر نوشته بود:” می خواهم هر چیزی که دارم را آتش بزنم و سپس بر روی خاکسترشان زار زار گری کنم”. بدتر از این آن که هنوز هم مشخص نیست که شاهد زنده شدن و حضور او به نحوی در دو فصل پایانی خواهیم بود یا نه.

۷- مرگ شیرین برثیون

shireen-baratheons-death

در یکی از فصل های سریال که به اندازه ی کافی صحنه ی تلخ و غم انگیز دیده بودیم، مرگ شیرین برثیون بیش از پیش دل تماشاگران را به درد آورد. در یکی دیگر از صحنه هایی که سریال «بازی تاج و تخت» با احساسات تماشاگران بازی می کرد و در اپیزود موسوم به «رقص اژدهایان» (The Dance of Dragons)، شیرین برثیون توس پدرش استنیس برثیون به دستور زن سرخ برای خوش شانسی در نبرد پیش رو در مقابل ارتش بولتون ها زنده زنده دز اتش سوزانده می شود. هر چند در نهایت استنیس جنگ را نیز می بازد و کشته می شود و البته بیش از پیش تماشاگران سریال را از خود متنفر کرد. اما این مرگ های دلخراش دیگر برای تماشاگران سریال عادی شده بود و بسیاری از آن ها ادعا کردند که از دیدن این صحنه متعجب نشده اند.

۸- مراسم تدفین جافری

joffreys-funeral

هیچ کسی از مرگ جافری ناراحت یا عصبانی نشد و بسیاری حتی بر این باور بودند که مرگش به اندازه ی کافی دردناک نبوده است. اما در این جا هدف ما پرداختن به عکس العمل و حرکات پدر/دایی اش جیمی لنیستر در این مراسم است. در اپیزود «پاره کننده زنجیرها» (Breaker of Chains) جیمی لنیستر به زور خود را به سرسی تحمیل می کند اما این موضوع اصلی که باعث تاثر و خشم تماشاگران شد تغییری است که بار دیگر در داستان کتاب رخ داد. در کتاب، سرسی بعد از کمی تامل و  تردید در ادامه به سرعت به تلاش های جیمی جواب مثبت می دهد.

اما در نسخه ی سریالی این موضوع دیده نمی شود که بار دیگر صحنه ای دردناک و تامل برانگیز سرشار از خشونت را به سریال اضافه می کند. این صحنه چنان جنجالی و دردسرساز شد که جورج آر آر مارتین مورد نکوهش قرار گرفت. اما در نهایت خشم و درماندگی هیچ کس اهمیتی نمی داد که سرسی و جیمی در واقع برادر و خواهر بودند و جنازه ی پسرشان در چند قدمی آن ها افتاده بود.

۹- هُل دادن برن توسط جیمی لنیستر از پنجره ی قلعه

jaime-pushing-bran-out-a-window

در اولین اپیزود سریال «بازی تاج و تخت» با نام «زمستان نزدیک است» (Winter is Coming) در یک صحنه ی بحث برانگیز نمایی کلی از اتفاقات عجیب و غریب بعدی سریال به بیننده نشان داده می شود. اگر چه این صحنه در مقایسه با صحنه های دلخراش و ناراحت کننده دیگر فیلم از ناراحت کنندگی کمتری برخوردار است اما وقتی جیمی لنیستر با دست خود برن خردسال را از پنجره ی قلعه به بیرون هل داد بسیاری از تماشاگران سریال شوکه شدند و بسیاری را در همان ابتدا از تماشای ادامه ی سریال منصرف کرد.

این حقیقت که برن در آن زمان تنها حدود هفت سال سن داشت همراه با به تصویر کشیده شدن رابطه ی شنیع جیمی و سرسی برای بسیاری از تماشاگران خارج از تحمل بود. البته این صحنه در مقایسه با صحنه های غیرمنتظره دیگر فصل اول در اپیزودهای بعدی بسیار نیز قابل تحمل تر بود.

۱۰- مرگ ند استارک

ned-starks-death

همه فکر می کردند که شخصیت ند استارک که مشهورترین شخصیت سریال با بازی یک بازیگر بسیار معروف بود به این زودی ها از سریال حذف نشده و اتفاق ناگواری او را تهدید نمی کند. اما در ادامه مشخص شد که این سریال به هیچ شخصیتی رحم نخواهد کرد. گردن زدن ند استارک به دستور جافری برثیون صحنه ای دلخراش بود که از لحاظ دردناک بودن و غیر منتظره بودن تنها می توان آن را با مرگ جان اسنو مقایسه کرد. این صحنه نشان داد که سریال «بازی تاج و تخت» سریالی برای افراد ترسو  و دل نازک نیست.

منبع: looper
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۱۲ نظر

ورود

  • جیسون تیر ۲۱, ۱۳۹۶

    سلام و ممنون بابت مطلب، من این سریالو دوست دارم و پر از صحنه های جذابم هست ولی صحنه های غیر منتظره و غیر انسانی و غیر قابل پیش بینی و واقعا غم انگیزی ام داره که واقعا دل آدمو به درد می یاره و واقعا سریال بی رحمیه نمی دونم شاید آدمای قدیمی واقعا این قدر سنگ دل و بی رحم بودن به نظر من این سریال چون می خواد همه چی رو طبیعی و واقعی جلوه بده این صحنه ها رو درست کرده وگرنه می تونست مثل خیلی از فیلما و سریالای دیگه قابل پیش بینی، بدون صحنه های خشن و پر از صحنه های قهرمانی و یه پایان خوب و خوش باشه

  • MjavadF تیر ۲۱, ۱۳۹۶

    بدترین و غیرمنتظره ترین صحنه واسه من مرگ ند استارک بود ، خیلی خیلی خیلی ناراحت شدم

  • آرمان تیر ۲۲, ۱۳۹۶

    ند استارک رو دوست داشتم و مرگش برام ناراحت کننده بود ولی هیچکدام از موارد به اندازه عروسی سرخ شوکه کننده نبود یک جسارت تحسین برانگیز از نویسنده داستان

  • ali تیر ۲۲, ۱۳۹۶

    سلام
    مرگ رییس وحشیها(شوهر مادر اژدها. کالیسی)که الان اسمش یادم نیست. هم تا حدودی غیر منتظره بود.
    یکی از جالب ترین صحنه ها هم معلوم شدن گذشته هودور و اینکه Hold The Doorتبدیل شده بود به هودور.

  • وحید تیر ۲۵, ۱۳۹۶

    اون دوستمون راست گفتن مرگ هودور هم جزو غم انگیز ترین بخش ها بود مخصوصا اونجایی که تبدیل شد به hold the door ??

  • چمران آذر ۲۶, ۱۳۹۶

    سلام رفقا منم این سریالو دیدم ولی یکم زیادی جو سازی نمیکنید؟همش یه سریاله ها خیلی دارین جوگیر میشن صحنه های دلخراشو وهم انگیزو ناراحت کننده وفلانو فلانو…بیخیال بابا چرااینقد جوچگیرمیشین مگه کشتار دست جمعی تابحال ندیدین ؟حالا یه ۲۰نفررو تو یه جشن کشتن شمااینور سیروپیاز وباهم‌قاطی میکنین

  • شاهین خان فروردین ۲۲, ۱۳۹۷

    یه عمره دارم فیلم میبینم.وهمیشه فکر میکردم بهترین فیلم های دنیارو دیدم.ولی تاج وتخت بدجور باورهامو عوض کرد.به جرات میگم هزاران بار خداروشکر میکنم قبل اینکه بمیرم این فیلم دیدم.تو تمام فیلم ها همیشه یه قهرمان هست که تا اخر فیلم حضور داره.ولی تاجوتخت خط قرمزی کشید به روی این باور.فیلمی که تمام خصوصیات یه فیلم داره.تمام احساسات در این فیلم گنجونده شدن.باید به احترام عوامل این فیلم کلاه از سر برداشت.

  • احسان آبان ۱۵, ۱۳۹۷

    دردناک ترین صحنه که حقیقتا اشکمو دراورد قسمت کشته شدن هودور بود…

  • سادی فروردین ۲۵, ۱۳۹۸

    شما به نظر خودتون این ها رو گفتین . مرگ هودور توی نظر سنجی ها ها غم انگیزترین صحنه بوده

  • Farhan آذر ۱۴, ۱۳۹۸

    به نظر من کشته شدن هودور به این علت غم انگیز تر از بقیه بود چون هم با فداکاری زیادی مرد و هم اینکه زندگیش از بچگی به خاطر این اتفاق معلول شده

  • amir اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۹

    این مقاله خیلی تندروی کرده! همش داره میگه طرفدارارو این صحنه ها ناراحت و خشمگین کرده-.-…باید بگم که این اپیزودها اتفاقا بالاترین امتیازات رو در IMDB داشتند!!!!!