کودکی که از والدین معتاد متولد شده بود پس از یک سال سلامت خود را به دست آورد

کودکی که از والدین معتاد متولد شده بود پس از یک سال سلامت خود را به دست آورد

خانواده همیلتون حدود ۱۵ ماه پیش سرپرستی یک نوزاد را در آلورد تگزاس به عهده گرفتند. اما نوزاد با بیماری مزمنی دست و پنجه نرم می کرد که به موجب آن، والدین جدید وی مجبور شدند در هفته هشتم تولد، نوزاد را در بیمارستان بستری نمایند.

«کُلِمن»، نوزادی است که پدر و مادر واقعی او اعتیاد شدید به مواد مخدر داشته اند و این امر در سلامت کودک در دوران جنینی اختلالاتی ایجاد کرده بود. نوزاد بی گناه، در نتیجه اثرات مخرب مواد مخدر و داروهای محرک و خطرناک، مسوم شده و پزشکان پس از انجام آزمایشات گوناگون متوجه شدند وی به بیماری «تنگ شدن باب المعده» دچار شده است.

در عارضه تنگی باب‌ المعده، باب‌المعده در نتیجه ضخیم شدن عضله احاطه کننده آن تنگ می‌ شود. علت ضخیم شدن این عضله معلوم نیست، اما در پسران شیوع بیش‌ تری دارد. از علائم آن هم می توان به استفراغ مداوم و پرتابی، گرسنگی دائمی، کاهش وزن و بی‌ حالی و کمی تعداد نوبت‌ های اجابت مزاج اشاره کرد.

«کُلِمن» نیز در نتیجه ابتلا به این عارضه دائما استفراغ می کرد و تهوع داشت. اما به لطف خانواده جدیدش، تحت عمل جراحی قرار گرفته و در حال حاضر در سلامت کامل به سر می برد.

مادر جدید این نوزاد، در واقع عمه او محسوب می شود. آن ها پس از سپری کردن مراحل قانونی موفق شدند تا قیومیت این کودک را بگیرند. پس از اینکه خانواده همیلتون به طور رسمی والدین کلمن شدند، تصویری از زمان تولد و حال حاضر وی را در شبکه اجتماعی توئیتر به اشتراک گذاشتند تا از سلامت و رشد وی خبر بدهند.

2

این حرکت آن ها به نقطه الهامی برای دیگر خانواده ها تبدیل شد تا آن ها نیز از روند موفقیت آمیز نجات کودکانی که در دوران نوزادی با مشکلات و بیماری های گوناگون دست و پنجه نرم می کرده و اکنون در سلامت کامل به سر می برند، تصاویر زیبای خود را به اشتراک بگذارند.

3

این حرکت این روزها به یکی از ترندهای شبکه اجتماعی توئیتر تبدیل شده است.

4

گفتنی است که خانواده همیلتون با این حرکت انسان دوستانه خود آرزو کرده اند که ایکاش در هیچ کجای دنیا هیچ کودکی مورد سواستفاده یا آزار و اذیت والیدن یا اطرافیان خود قرار نگیرد.

5

در آخر هم اشاره کنیم که این معضل در ایران نیز بسیار پررنگ است به طوری که در اواخر خرداد ماه امسال، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: ۷۰۰ نوزاد طی سال گذشته از مادران معتاد در بیمارستان ها متولد شدند که پس از بررسی های روانشناختی و مددکاری، نیمی از این نوزادان به مراکز نگهداری بهزیستی منتقل شدند.

همچنین لازم به اشاره است که مراجع حقوقی در پاسخ به این سوال که آیا بچه‌ دار شدن والدینی که معتاد هستند می‌تواند مصداق کودک‌آزاری باشد؟ بیان داشته اند: «خیر، این موضوع نمی‌ تواند مصداق کودک آزاری باشد مگر اینکه پدرومادری به قصد خریدو فروش کودک خود و مسائلی از این دست بچه‌ دار شوند. اما صرف اینکه مادری معتاد بچه‌ دار شود جرم نیست».

منبع: indy100
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود