مجموعه ای از بهترین عکس های سفر که از ۱۴ سال پیش تاکنون به ثبت رسیده اند

مجموعه ای از بهترین عکس های سفر که از ۱۴ سال پیش تاکنون به ثبت رسیده اند

در این مجموعه، نگاهی خواهیم داشت به بهترین عکس هایی که در طول ۱۴ سال گذشته در زمینه سفر و گردشگری به ثبت رسیده اند. برخی از آن ها برنده های جایزه برترین عکس های سال هستند و بعضی دیگر نامزدهای دریافت جایزه در طول سال های گذشته به شمار می روند.

وجه مشترک تمامی این تصاویر این است که هر کدام داستانی زیبا را در یک قاب بازگو می کنند. به طور مثال، تصویری که در بالا مشاهده می کنید، دختری را در بنگلادش نشان می دهد که به خاطر پرداخت نکردن بلیط قطار، روی سامانه قفل واگن ها ها نشسته است. این عکس توسط GMB Akash گرفته شده که برنده جایزه بهترین عکس سفر سال ۲۰۰۹ میلادی است.

برای تماشای بهترین تصاویر مربوط به سفر در ادامه با روزیاتو همراه باشید.

برنده جایزه بهترین عکس سفر سال ۲۰۰۳: هوی آن، ویتنام – عکاس: مایکل ماتلاچ از آمریکا

1

نظر داوران: بازار شهر هوی آن همیشه مملو از رنگ و حرکت است و دوربین مایکل ماتلاچ توانسته تمامی این پویایی را در یک عکس به تصویر بکشد.

برنده جایزه بهترین عکس سفر سال ۲۰۰۴: کولنز، مالی – عکاس: رمی بنالی از فرانسه

2

پسربچه ای که وزیدن نسیم در روزهای داغ تابستان را جشن گرفته است.

برنده جایزه بهترین عکس سفر سال ۲۰۰۵: هاوانا، کوبا – عکاس: لورن رسنیک از کانادا

3

توضیح  عکاس: من وارد محوطه یک مجتمع مسکونی شدم و ناگهان، بدون هیچ دلیلی به عقب برگشتم و با این صحنه مواجه شدم: دو خانم مسن در حال خرید و فروش تخم مرغ از طریق پنجره خانه هایشان بودند.

برنده جایزه بهترین عکس سفر سال ۲۰۰۶: هلند – عکاس: جرارد کینگما از هلند

4

نظر داوران: عکاس به طور اتفاقی و از روی خوش شانسی شاهد این صحنه جالب از این خانواده گوسفندان بوده که جایزه بهترین عکس شکار لحظه های آزادی را برایش به ارمغان آورده است.

برنده جایزه بهترین عکس سفر سال ۲۰۰۷: جالیسکو، مکزیکو – عکاس: تاد وینترز از آمریکا

5

توضیح  عکاس: یک دستفروش که کلاه می فروشد در کنار یکی از خیابان های شهرستان تپاتیتلان در نزدیکی مکزیک نشسته است. حالا این سوال ها پیش می آید که آیا فروشنده کلاهی که در سمت راست جایش خالی است را بر سر گذاشته؟ یا آن را فروخته است؟

برنده جایزه بهترین عکس سفر سال ۲۰۰۹: ماتورا، اوتار پرادش، هند – عکاس: پوراس چاندهاری از هند

6

جشنواره مقدس هندوها یکی از پر انرژی ترین و پر شورترین فستیوال هایی است که در روز آخر زمستان برای ورود فصل بهار برپا می شود.

برنده جایزه بهترین عکس سفر سال ۲۰۱۱: شمالگان کانادا – عکاس: توماس کوکتا از آلمان

7

توضیح  عکاس: از آن جا که می دانستم سال ۲۰۱۱ یکی از بهترین سال هابرای ثبت شفق قطبی است، سه هفته از زندگی خود را در قطب کانادا سپری کردن تا بتوانم این پدیده فوق العاده زیبای طبیعت را به ثبت برسانم. بیشتر شب ها را من در بیرون از چادر در دمای منفی ۴۰ تا ۴۵ درجه سانتی گراد می گذراندم تا این لحظه را از دست ندهم.

برنده جایزه بهترین عکس سفر سال ۲۰۱۱: دریای سفید، منطقه کارلیا، روسیه شمالی – عکاس: فرانکو بانفی از سوئیس

8

توضیح  عکاس: نهنگ سفید به سمت من شنا می کرد و پیش از برخورد با من، راهش را عوض کرد. او این کار را چندین مرتبه تکرار نمود و به همین خاطر من این فرصت را داشتم تا چندین عکس از او بردارم. این نهنگ قصد حمله نداشت و فقط بازی می کرد.

برنده جایزه بهترین عکس سفر سال ۲۰۱۲: روستای رودخانه اومو، اتیوپی – عکاس: ژان اشلگل از آلمان

9

توضیح  عکاس: «بیوا» یکی از قابل احترام ترین جنگویان قبیله «کارو»ست. او با افتخار برای من تعریف کرد که ۳ شیر، ۴ فیل، ۵ پلنگ، ۱۵ بوفالو و ده ها کروکودیل و همچنین، چندین انسان را در طول جنگ های قبیله ای شکار کرده است.

پس از یک نفس عمیق، او گفت که زمانه تغییر کرده و مطابق بر قوانین کنونی، شکار کردن قانونی نیست و آن ها مجبورند بسیاری از سنت های قدیمی و قبیله ای خود را به فراموشی بسپارند.

برنده جایزه بهترین عکس سفر سال ۲۰۱۲:  سیبری، روسیه – عکاس: لکساندرا منیکونزی از سوئیس

10

توضیح  عکاس: Nenets عشایری هستند که دایره قطب شمال در شرایط جوی بسیار سخت و دشوار زندگی می کنند. آن ها درون چادرهایی که از پوست و موی گوزن های شمالی ساخته شده، زندگی می کنند. در این تصویر، دختری را می بینید که هیزم جمع آوری می کند.

برنده جایزه بهترین عکس سفر سال ۲۰۱۴: رودخانه مارا، سرنگتی شمالی – عکاس: نیکول کامبر از بلژیک

11

توضیح  عکاس: گله ای از گاوهای وحشی، در نتیجه بارش باران گیج شده بودند و به هر دو طرف رودخانه می رفتند. یک گروه کوچک سعی در عبور از منطقه ای را داشتند که گروهی بزرگ تر در آن جا مشغول حرکت بود. اما این منطقه به قدری شلوغ بود که نمی توانستند عبور کنند. اما این حیوانات صبر نکرده و از روی یکدیگر می پریدند.

برنده جایزه بهترین عکس سفر سال ۲۰۱۴: کینشاسا، جمهوری دموکراتیک کنگو  – عکاس: جانی هاگلاند، نروژ

12

توضیح  عکاس: Les Sapeurs کسانی هستند که لباس های گران قیمت طراحان بزرگ را پوشیده و در خیابان های کینشاسا قدم می زنند. با این کار تفاوت خود با دیگران را به نمایش می گذارند. همه مردانی که در این تصویر می بینید، خانواده، فرزند و شغل معمولی دارند.

برنده جایزه بهترین عکس سفر سال ۲۰۱۵: آتچافالیا باسین، لوئیزایانا، آمریکا – عکاس: مارسل ون اوستن از هلند

13

توضیح  عکاس: کایاک سواری در میان درختان سرو در صبح مه آلود در یکی از شاخه های فرعی روخانه Atchafalaya، یکی از بزرگ ترین تالاب های آمریکا.

منبع: bbc
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود