با جاذبه های گردشگری جدید جهان آشنا شوید که در سال ۲۰۱۷ بسیار مورد توجه قرا گرفته اند

با جاذبه های گردشگری جدید جهان آشنا شوید که در سال ۲۰۱۷ بسیار مورد توجه قرا گرفته اند

بنا بر گزارش سازمان گردشگری بین المللی در رابطه با شاخص جهانی توریسم، تعداد گردشگرانی که به دنبال بازدید از جاذبه های دیدنی در بیرون از مرزهای کشور خود هستند، در حال توسعه روزافزون است و آمار سفرهای بین المللی در مقایسه با چند سال گذشته بسیار بیشتر بوده است.

آمار جهانی، رقم ۳۶۹ میلیون توریست بین المللی در چهار ماه نخست سال ۲۰۱۷ را نشان می دهد که در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال گذشته، ۲۱ میلیون نفر رشد داشته است.

نکته عجیب و جالب این گزارش، مقصدهای گردشگری در سال ۲۰۱۷ هستند. به دنبال بررسی ها، مشخص گشته که گردشگران، کشورها و جاذبه های توریستی جدیدی را برای سفرهای خود انتخاب می کنند که در گذشته چندان مورد توجه نبودند. به طور مثال، مغولستان از جمله کشورهایی است که در ماه های اخیر با استقبال بسیار زیادی از طرف گردشگران مواجه شده و می توان محبوبیت آن را با مقاصدی همانند ویتنام و ایسلند مقایسه کرد که در سال های پیش مملو از مسافر بوده اند.

گزارش یاد شده همچنین نشان داده، کشورهایی که اخیرا با معضلات سیاسی یا حملات تروریستی مواجه بوده اند، همانند مصر و تونس نیز همواره مورد توجه گردشگران هستند و مسافران بسیاری از سراسر دنیا به آنجا سفر می کنند.

در همین راستا، شاید برایتان جالب باشد تا مقصدهای گردشگری جدیدی که در سال ۲۰۱۷ با اقبال فراوانی همراه بوده اند، آشنا شوید. به همین خاطر، در زیر می توانید فهرستی از این کشورها را به همراه نرخ رشد محبوبیت آنها و همچنین تعداد گردشگرانشان در سال ۲۰۱۶ مشاهده کنید.

فلسطین تا ۵۷.۸% 

تعداد گردشگران این کشور در سال ۲۰۱۶ حدود ۴۰۰,۰۰۰ نفر بوده است.

فلسطین با وجود درگیری های مداوم، توانسته در سال های اخیر توجهات بسیاری را به آثار باستانی بر جا مانده از دوره عثمانی و مکان های مذهبی خود جلب نماید. تعداد مسافرانی که از سراسر دنیا به این منطقه سفر می کنند، در مقایسه با سال ۲۰۱۶ قریب به ۶۰ درصد افزایش داشته که بسیار قابل توجه است.

مصر تا ۵۱% 

تعداد گردشگران این کشور در سال ۲۰۱۶ حدود ۵.۲۶ نفر بوده است.

مصر از دیگر کشورهایی است که در سال های اخیر با معضلات سیاسی مواجه بوده و همین امر بر تعداد گردشگرانی که به این مقصد سفر می کنند، تاثیر مستقیم گذاشته است. البته شایان ذکر است که آمار مسافران امسال در مقایسه با سال گذشته نشان می دهد که این کشور اخیرا دوباره در صدر توجه گردشگران بین المللی قرار گرفته به طوری که تعداد مسافران جهانی آن بیش از ۵۰ درصد رشد داشته است. بازدید از اهرام ثلاثه و شترسواری در بیابان های این کشور آفریقایی برای مردم زیادی جالب توجه هستند.

جزایر ماریانای شمالی تا ۳۷.۳%

تعداد گردشگران این کشور در سال ۲۰۱۶ حدود ۵۳۱,۰۰۰ نفر بوده است.

جزایر بسیار زیبای ماریانای شمالی به دلیل داشتن چشم اندازهای کارت پستالی و بی نظیر مورد توجه گردشگران بیشتری قرار گرفته به طوری که در مقایسه با سال گذشته، ۳۷.۳% رشد داشته است.

ایسلند تا ۳۴.۹%

تعداد گردشگران این کشور در سال ۲۰۱۶ حدود ۱.۷۹ میلیون نفر بوده است.

در ۱۰ سال گذشته، ایسلند به مرور بیشتر از قبل مورد توجه گردشگران قرار گرفته است و بر اساس آمار در سال ۲۰۱۷، نسبت به سال قبل نزدیک به ۳۵ درصد رشد داشته. این کشور در حال حاضر به یکی از مقاصدی که باید حتما ببینید، تبدیل شده است. دلیل آن هم جاذبه های طبیعی فوق العاده زیباست.

تونس تا ۳۲.۵%

تعداد گردشگران این کشور در سال ۲۰۱۶ حدود ۵.۷ میلیون نفر بوده است.

صنعت گردشگری تونس در سال ۲۰۱۵ میلادی به دنبال حملات تروریستی با افت زیادی مواجه شد. اما آمار جدید نشان می دهد که گردشگران دوباره به این کشور علاقه نشان داده و به آنجا سفر می کنند. به گزارش سازمان جهانی گردشگری، تعداد مسافران بین المللی تونس نسبت به سال گذشته حدود  ۳۲.۵% رشد داشته است.

ویتنام تا ۳۱.۲%

تعداد گردشگران این کشور در سال ۲۰۱۶ حدود ۱۰ میلیون نفر بوده است.

آمار گردشگران ویتنام در سال جاری میلادی حدود  ۳۱.۲% رشد داشته است که به این خاطر می توان گفت یکی از مقاصد گردشگری آسیایی در حال رشد به شمار می رود. پایتخت ویتنام یعنی هانوی به دلیل غذاهای خیابانی بسیار خوشمزه و متنوع موردتوجه گردشگران زیادی در گوشه و کنار جهان قرار گرفته است. ویتنام مملو از جاذبه های طبیعی است.

اوروگوئه تا ۳۰.۲%

تعداد گردشگران این کشور در سال ۲۰۱۶ حدود ۳ میلیون نفر بوده است.

اوروگوئه که در آمریکای جنوبی قرار دارد نیز از دیگر کشورهای در حال رشد به لحاظ تعداد گردشگر محسوب می شود. سواحل این کشور بسیار مورد توجه مردم دنیا قرار دارد که از جمله می توان به ساحل Punta del Este اشاره کرد.

 

 

نیکاراگوئه تا ۲۸.۴%

تعداد گردشگران این کشور در سال ۲۰۱۶ حدود ۱.۵میلیون نفر بوده است.

نیکاراگوئه در آمریکای مرکزی واقع شده است که در سال جاری میلادی میزان گردشگران آن حدود ۲۸.۴% رشد داشته است. این کشور کوهستانی برای چشم‌اندازهای آتشفشانی خود بسیار شهرت یافته که از جمله می توان به آتش‌فشان Cerro Negro اشاره کرد. همچنین گردشگران می توانند از شن‌نوردی هم لذت ببرند.

مغولستان تا ۲۸.۳%

تعداد گردشگران این کشور در سال ۲۰۱۶ حدود ۴۰۴,۰۰۰ نفر بوده است.

مغولستان، کشوری دورافتاده اما زیباست که بین چین و روسیه واقع شده است. مردم این کشور همچنان به سبک قدیمی و عشایری زندگی می کنند و خانه اکثر شهروندانش را چادر تشکیل داده. اما به دلیل داشتن مناظر طبیعی بسیار زیبا نرخ گردشگرانی که از سراسر دنیا به این منطقه سفر کرده اند در چهار ماهه ابتدای سال جاری میلادی حدود ۲۸.۳% رشد داشته است. از جاذبه های این کشور می توان به آبشار اورخون در استان اوورخانگای اشاره کرد.

منبع: cnn
دیجیاتو
بدون نظر

ورود