درگیری های شدید در هند پس از محکوم شدن رهبر یک فرقه مذهبی به تجاوز جنسی

درگیری های شدید در هند پس از محکوم شدن رهبر یک فرقه مذهبی به تجاوز جنسی

در جریان اعتراضات گسترده در هند پس از محکوم شدن یک شخصیت شبه مذهبی در پرونده ی تجاوزش به دو زن، ۲۹ نفر کشته و صدها نفر زخمی شدند. درگیری ها زمانی آغاز گردید که هزاران نفر از هواداران این مرشد معروف هندی به خیابان ها ریخته و نسبت به محکومیت استاد خود تظاهرات کردند. هواداران «گورمیت رام رحیم سینگ» که رهبر یک گروه شبه مذهبی به نام «درا ساچا ساودا» (Dera Sacha Sauda) است ادعای تجاوز وی به دو تن از زنان طرفدار خود و عضو فرقه ی مذهبی متبوعش را رد کرده اند. بعد از اعلام شدن محکومیت این شخصیت مذهبی، طرفداران او به برپایی آشوب پرداخته، یک قطار را به آتش کشیده و ساختمان های دولتی و روزنامه نگاران را در شهرهای ایالات جنوبی پنجاب و هاریانا مورد حمله قرار دادند.

سینگ ۵۰ ساله که در زمینه ی ساخت فیلم های مستقل نیز فعالیت داشته و خود نقش اول آن ها را بازی می کند، در یک پیام ویدیویی از طرفداران خود خواست که دست به خشونت نزنند. اما یکی از وکلای او اعلام کرده که گورمیت رام سینگ بیگناه بوده و حق اعتراض برای طرفداران او محفوظ است. در زمان برگزاری دادگاه وی در چاندیگار، بیش از ۲۰۰.۰۰۰ نفر از طرفداران او به این منطقه آمدند. بعد از شروع درگیری ها حدود ۱۵.۰۰۰ نیروی نظامی و افسر پلیس در محل حاضر شده و حکومت نظامی برقرار گردید و در ادامه پلیس برای متفرق کردن تظاهرات کنندگان از گاز اشک آور و ماشین های آب پاش استفاده کرد.

در این شرایط نیروهای پلیس بیش از ۸۱ نفر از تظاهر کنندگان را نیز دستگیر کردند. همچنین درگیری هایی نیز در دهلی نو و ایالت راجستان گزارش شده است. طرفداران این مرد که خود را «مرد خدا» می نامد چندین اتوبوس و قطار را در پایتخت به آتش کشیده اند. بر اساس گزارش ها بیش از ۲۰۰ نفر نیز در این درگیری ها زخمی شده اند که برخی از آن ها توسط نیروهای پلیس مورد هدف قرار گرفته اند. بر اساس ادعاها،آقای سینگ در جریان یک ملاقات روتین در مرکز دینی خود در شهر شمالی سیرسا در سال ۲۰۰۲ مرتکب تجاوز شده است. وی ادعا می کند که فرقه ی مذهبی او بیش از ۶۰ میلیون طرفدار در سراسر دنیا دارد.

این فرقه در سال ۱۹۴۸ و در تلاش برای ترغیب افراد به گیاهخواری و مبارزه با مصرف مواد مخدر شکل گرفته است. همچنین بنیاد منتسب به این فرقه مذهبی در زمینه ی خدمات بهداشتی رایگان و فراهم کردن شرایط برای ازدواج افراد فقیر نیز فعالیت دارد. چنین فرقه هایی در سراسر هند طرفداران بسیار زیادی دارند به همین دلیل بسیاری از سردسته های این فرقه ها گروه های کوچک و بسیار مجهزی در اطراف خود دارند که از آن ها محافظت می کنند. در حساب توئیتری گورمیت رام چنین آمده که وی یک «روحانی مقدس»، نیکوکار، خواننده ای با استعداد، ورزشکاری فعال در رشته های مختلف، کارگردان و نویسنده است. بر اساس گزارش رسانه های هندی حکم وی هفته ی آینده اعلام شده و آقای سینگ دستکم با ۷ سال زندان مواجه خواهد شد.

منبع: independent
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود