جهان در هفته ای که گذشت به روایت تصویر

جهان در هفته ای که گذشت به روایت تصویر

در ادامه این مطلب، بخشی از رویدادهای جهان در طول هفته گذشته را برایتان انتخاب کرده ایم که در گوشه و کنار جهان به وقوع پیوسته اند؛ از کشتار مسلمانان در میانمار گرفته تا وقوع زلزله و طوفان های عظیم در مکزیک.

برای آگاهی از این اخبار در ادامه با روزیاتو همراه باشید.

شاهزاده ویلیام، پسرش شاهزاده جرج را در اولین روز مدرس همراهی می کند. دوک کمبریج، شاهزاده ویلیام اظهار داشت که پسر کوچکش پرنس جورج روز شادی را در اولین روز مدرسه تجربه کرد.
مردم روستای گوادیز اسپانیا، که خود را با روغن گریس سیاه رنگ کرده اند، در مسیر رسیدن به «بازا» در نزدیکی گرانادا هستند. این کار در راستای آداب و رسومی عجیب به نام  «جشنواره ی کاسکاموراس» انجام می شود که افراد زیادی را از سراسر اسپانیا به سوی خود جذب می کند.
لاک پشتی که در تصویر می بینید، ژانوس نام داشته و در موزه تاریخ طبیعی ژنو نگهداری می شود. این لاک پشت دو سر یونانی ۲۰ ساله شده است.
دختری که به دنبال سیل های جاری شده در هند، در زیر آب ها به دنبال سکه می گردد، مجسمه ای از یکی از خدایان هندی با سر فیل را پیدا کرده و خوشحال است.
یک فرد معترض، با قرار دادن ماسکی از صورت بوریس جانسون و نصب پرچم اتحادیه اروپا به دوچرخه خود، در حوالی ساختمان مجلس در لندن گشت می زند.
یکی از شرکت کننده های مسابقه ریش و سبیل دنیا در آستین، تگزاس.
گروه رقصنده های «ویژن این موشن» خود را برای کارناوال کارائیبی در بروکلین آماده می کنند.
دختری که برای یکی از دوستان خود رژ قرمز می کشد. آن ها خود را برای جشنواره کوماری پوجا در کاتماندو واقع در نپال آماده می کنند. دختر جوان تر نقش الهه زندگی را ایفا خواهد کرد. مردم وی را خواهند پرستید. والدین این کودکان باور دارند با این کار، فرزندانشان همیشه سالم می مانند.
در بارانکیا، در شمال باختری کشور کلمبیا، یکی از طرفداران تیم فوتبال این کشور در انتظار ورود به ورزشگاه و تماشای بازی های مقدماتی جام جهانی کلمبیا در مقابل برزیل ایستاده است.
در راستای پیشگیری ساختمان ها از آسیب های طوفان ایرما، یک نمایندگی خودرو، شیشه های ساختمان را با چسب پوشانده و کیسه های شنی در مقابل آن قرار داده است.
از ماه اوت که موج جدید درگیری میان مسلمانان روهینگیا و بوداییان آغاز شد، کشتار مسلمانان توسط گروه‌های بودائی تندرو و ارتش خاتمه نیافته و از سازمان ملل گرفته تا پاپ رهبر کاتولیک‌های جهان و کشورهای اسلامی کشتار مسلمانان روهینگیا را محکوم کرده‌اند.
کشتار مسلمانان روهینگیا، آتش زدن خانه‌های‌شان، وادار کردن آنان به فرار به پاکستان و بنگلادش و موضع‌گیری آنگ سان سوچی، رهبر میانمار که پاکسازی قومی  مسلمانان در این کشور را انکار می‌کند، به کمپینی گسترده برای فشار بر او تبدیل شده است.
گفتنی است، بیش از ۳۶۵ هزار نفر در یک کمپین اینترنتی خواستار پس گرفتن جایزه صلح نوبل از آنگ سان سوچی رهبر میانمار شدند.
به گفته مقامات هواشناسی آمریکا، توفان عظیم ایرما، در حال گذر از مرکز ایالت فلوریدا است و انتظار می‌رود که این توفان بسوی شمال این ایالت و بسوی شهر تمپا، حرکت کند.
به گفته پلیس میامی، ۸۰ درصد خطوط برق در منطقه تخریب شده‌اند و مناطق بسیاری را آب فرا گرفته است.
دانشمندان موفق به ابداع یک باتری لیتیوم-یونی شده اند که در برابر انفجار یا آتش‌سوزی مقاوم است.
این باتری، انرژی کافی برای راه انداختن وسایل الکترونیکی در خانه را فراهم می کند اما در هیچ شرایطی آتش نمی گیرد.
در پی بارندگی شدید و سیل در شهر لیوورنو واقع در منطقه توسکانی ایتالیا حداقل شش نفر کشته شده اند. این در حالی است که چهار عضو یک خانواده زمانی که زیرزمین خانه آنها را آب گرفت، غرق شدند.
یک سازمان مدافع حقوق حیوان‌ ها و یک قطار محلی در شرق  کشور ژاپن برای تشویق به مهربانی با گربه ها، کارزار جلوگیری از کشتن گربه های ولگرد راه اندازی کرده است.
زلزله مکزیک به بزرگی ۸.۱ در مکزیک تاکنون حداقل ۹۰ کشته به‌جا گذاشته است.
این زلزله قوی‌ترین زلزله در یک صد سال اخیر در مکزیک بوده است. روز جمعه ساحل شرقی مکزیک نیز دچار توفان گرمسیری کاتیا شد.
باستان‌شناسان آرامگاه یک زرگر سلطنتی را کشف کرده‌اند که حاوی اجساد مومیایی شده یک زن و دو پسرش است.
این گور، واقع در شهر اُقصُر در ۷۰۰ کیلومتری جنوب قاهره، به دوران امپراتوری مصر باستان (سده‌های ۱۶ام تا ۱۱ام پیش از میلاد مسیح) تعلق دارد.
در بین اشیای موجود در آرامگاه، تندیس زرگری به نام آمنمهات در حالی که کنار همسرش نشسته، پیدا شده است. معلوم نیست که مومیایی‌ها به آمنمهات مرتبط بوده باشد.
فستیوال ونیز، قدیمی‌ ترین جشنواره سینمایی جهان با اهدای شیرهای طلایی و نقره‌ای به کار خود پایان داد. شیر طلایی این دوره را فیلم “شکل آب” ساخته گیلرمو دل تورو شکار کرد.
در جشنواره ونیز، فیلم سینمایی “بدون تاریخ، بدون امضا” نه تنها جایزه بهترین کارگردانی در بخش افق‌ها را به دست آورد، بلکه نوید محمدزاده نیز توانست جایزه بهترین بازیگر مرد در این بخش را از آن خود کند.
محققان در دانشگاه تگزاس آستین آمریکا ‘قلمی’ را معرفی کردند که وجود تومور و نشانه‌های سرطان را در بدن موجود زنده در ده ثانیه تشخیص می‌دهد. این دستگاه برای تشخیص سرطان، متابولیسم منحصر به فرد سلول‌های سرطانی را بررسی می‌کند که با متابولیسم سلول سالم فرق دارد؛ سلول سرطانی بسیار سریع و شدید رشد می‌کند، تقسیم می‌شود و گسترش پیدا می‌کند از این رو متابولیسم آن با سلول سالم فرق می‌کند.
دانشمندان استرالیایی می‌گویند زیر یخچال‌های قطب جنوب، شبکه‌ای از غارهای گرم وجود دارد که ممکن است زیستگاه گیاهان و جانوران ناشناخته باشد.

منبع: bbc
دیجیاتو
بدون نظر

ورود