شمار کشته ها در زلزله مکزیک به بیش از ۲۲۰ نفر رسید

شمار کشته ها در زلزله مکزیک به بیش از ۲۲۰ نفر رسید

زمین‌لرزه ۷.۱ ریشتری در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از شهر مکزیک باعث مرگ بیش از ۱۴۰ نفر و ریختن ساختمان ها در مکزیکو سیتی شده است. به گزارش سازمان زمین شناسی آمریکا، کانون این زلزله در عمق ۵۱ کیلومتری زمین روی داده است.

گفتنی است، این لرزش که در ساعت ۱۳:۱۴ به وقت محلی روی داد، در سی و دومین سالگرد زلزله مرگبار سال ۱۹۸۵ مکزیکو بود که ۱۰ هزار کشته به جای گذاشت. دیروز هزاران نفر درحالی که می لرزیدند، فریاد می زدند و می گریستند به خیابان ها ریختند.

این زلزله باعث خسارات در سه ایالت مورلوس، پوئبلا و مکزیکو شد.

به ادعای یک سازمان امدادرسانی دست‌کم  ۵۵ نفر در ایالت مورلوس در جنوب پایتخت و ۳۲ نفر در پوئبلا کشته شدند. مرگ ۴۹ نفر در مکزیکو سیتی تایید شده، ۱۰ نفر دیگر در ایالت مکزیکو مرده اند و سه نفر در گوررو.

در حال حاضر، برق حدود دو میلیون نفر در پایتخت قطع است و بسیاری از خطوط تلفن افتاده.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در توییتی نوشت: «دست خدا همراه مردم مکزیکو سیتی باشد. ما با شما هستیم و هنگام نیاز کنار شما خواهیم بود.»

در آخر هم اشاره کنیم که زلزله دیروز، ۱۱ روز پس از وقوع زلزله ۸.۲ ریشتری در مکزیک به وقوع پیوست. در جریان زلزله قبلی که رئیس‌جمهور مکزیک آن را شدیدترین زلزله قرن اخیر در این کشور توصیف کرده، دست‌کم ۶۱ نفر کشته و بیش از ۲۰۰ نفر زخمی شدند.

منبع: independent
بدون نظر

ورود