باکس آفیس هفته منتهی به ۲۳ مهر؛ ترس و وحشت «بلید رانر ۲۰۴۹» در تولدِ «روز مرگ»

باکس آفیس هفته منتهی به ۲۳ مهر؛ ترس و وحشت «بلید رانر ۲۰۴۹» در تولدِ «روز مرگ»

جمعه ای که گذشت برای مامور کا و ریک دکارد روز ترسناکی بود زیرا قهرمانی جدید جای آن ها را در صدر جدول باکس آفیس گرفت. در رتبه ی اول باکس آفیس هفته فیلم جدیدالورود «روز مرگ مبارک» (Happy Death Day) قرار دارد که در سه روز اول اکران خود ۲۶.۵ میلیون دلار فروش داشت. این فیلم ژانر وحشت به دلیل تبلیغات شخص به شخص خوب در همین سه روز به اندازه ی ۵ برابر بودجه ساختش (۴.۸ میلیون دلار) فروش داشته است. این فیلم بعد از فیلم های ترسناک«شکاف» (Split) و «برو بیرون» (Get Out) که اوایل امسال اکران شدند سومین فیلم ساخته ی استودیو بلوم هوس است که با موفقیت تجاری همراه می شود.

البته این انتظار وجود داشت که از فیلم «روز مرگ مبارک» استقبال خوبی به عمل بیاید زیرا بعد از اکران فیلم «IT» در ماه گذشته، دیگر فیلم ترسناک قابل توجه دیگری اکران نشده و تماشاگران برای یک تجربه ترسناک جدید کاملاً آماده و مشتاق بودند و از آن جایی که روز جمعه با ۱۳ اکتبر روز وحشت در ایالات متحده همزمان بود، اکران فیلم نیز با زمانبندی مناسبی همراه شد. با توجه به این که فیلم «اره برقی» (Jigsaw) در چند هفته آتی اکران می شود، باید انتظار داشت که «روز مرگ مبارک» همچنان تا آخر ماه تماشاگرانی که به ژانر وحشت علاقه دارند را به خود جذب کند. اما معمولاً فیلم های ژانر ترسناک بعد از هفته اول به شدت دچار افت شده و تماشاگران آن ها به مقدار بسیار زیادی کاهش خواهد یافت. از آن جایی که نقدهای این فیلم بسیار مثبت بوده و هالوین نیز در پیش است باید انتظار داشت که «روز مرگ مبارک» فروش قابل توجهی در پایان ماه داشته باشد.

فیلم «بلید رانر ۲۰۴۹» (Blade Runner 2049) پس از یک هفته صدرنشینی به رتبه ی دوم سقوط کرده و با کاهش ۵۳.۹ درصدی تعداد تماشاگران تنها ۱۵.۱ میلیون دلار در هفته دوم اکران خود فروخته است. علی رغم این که فیلم جدید دنیس ویلنوو به عنوان یکی از جنجالی ترین و بهترین فیلم های سال ۲۰۱۷ شناخته می شود اما این فیلم علمی تخیلی، برخلاف انتظارها، نتوانست مخاطبان عام زیادی را به خود جلب کند. با توجه به نقدهای مثبت منتقدان انتظار می رفت که این فیلم دستکم چند هفته ای را در صدر باکس آفیس باقی مانده و به فروش خوب خود ادامه دهد اما در عمل چنین اتفاقی رخ  نداده است.

در مکان سوم باکس آفیس هفته فیلم اکشن جدیدی با عنوان «بیگانه» (The Foreigner) با بازی جکی چان قرار دارد که در سه روز اول اکران خود ۱۲.۸ میلیون دلار فروش داشته است. اما در سینماهای دیگر نقاط جهان این فیلم فروش خارق العاده ای داشته و به لطف استقبال خوب سینماروهای چینی فروش کلی بین المللی آن تاکنون به ۱۰۱.۲ میلیون دلار رسیده است. از آن جایی که این فیلم با بودجه ای معادل ۳۵ میلیون دلار ساخته شده است تا همین جا هم موفقیت تجاری خوبی داشته و همچنان به فروش خوب خود در هفته های آینده، دستکم در سینماهای خارج ایالات متحده، ادامه خواهد داد.

فیلم رکوردشکن ترسناک «IT» با فروش ۶ میلیونی خود در این هفته در مکان چهارم باکس آفیس هفته قرار گرفته و فروش کلی داخلی خود را به ۳۱۴.۹ میلیون دلار رسانده است.

در مکان پنجم باکس آفیس هفته نیز فیلم «کوهستان بین ما» (The Mountain Between Us) قرار دارد که در هفته ی دوم اکران خود ۵.۶ میلیون دلار فروش داشته و فروش کلی داخلی خود را به ۲۰.۵ میلیون دلار افزایش داده است.

فیلم جدید تام کروز با عنوان «ساخت آمریکا» (American Made) نیز با ۵.۴ میلیون دلار فروش در مکان ششم باکس آفیس هفته قرار گرفته و فروش کلی داخلی خود را به ۴۰.۱ میلیون دلار افزایش داده است.

در مکان هفتم نیز فیلم «کینگزمن: حلقه طلایی» (Kingsman: The Golden Circle) با ۵.۳ میلیون دلار فروش قرار دارد که با این میزان فروش توانسته فروش کلی داخلی خود را به ۸۹.۶ میلیون دلار برساند.

انیمیشن «فیلم لگویی نینجاگو» (The LEGO Ninjago Movie) نیز در هفته چهارم اکران خود ۴.۳ میلیون دلار فروش داشته و با قرار گرفتن در رتبه هشتم باکس آفیس هفته فروش کلی داخلی خود را به ۵۱.۵ میلیون دلار رسانده که نسبت به فروش فیلم های قبلی این مجموعه بسیار کمتر است.

در مکان نهم باکس آفیس هفته نیز انیمیشن «پونی کوچولوی من: فیلم» (My Little Pony: The Movie) با ۴ میلیون دلار فروش قرار دارد که با این عدد، فروش کلی داخلی آن به ۱۵.۵ میلیون دلار افزایش یافته است.

فیلم «ویکتوریا و عبدل» (Victoria and Abdul) نیز با افزایش سالن های نمایش توانسته ۳.۱ میلیون دلار در هفته دوم اکران خود فروش داشته و با قرار گرفتن در رده نهم باکس آفیس هفته، فروش کلی داخلی خود را به ۱۱.۳ میلیون دلار برساند.

منبع: screenrant
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود