سگی که به خاطر بازیگوشی از سازمان «سیا» اخراج شد

سگی که به خاطر بازیگوشی از سازمان «سیا» اخراج شد

آژانس اطلاعات مرکزی که با نام‌های «سیا» یا «سی‌آی‌اِی» نیز شناخته می شود، همان‌طور که از نامش معلوم است، یک سازمان اطلاعاتی برون مرزی و غیردولتی در کشور آمریکاست که قواعد و ضوابط خاص و سخت‌گیرانه خودش را دارد.

سازمان سیا که مسئول جمع‌آوری، تجزیه تحلیل و پردازش اطلاعات امنیت ملی است در کادر سازمانی خود سگ‌های تربیت‌شده‌ای نیز دارد که وظیفه‌شان بو کشیدن و یافتن بمب و مواد منفجره است. گفتنی است که همه ضوابط شرکت در مورد این حیوانات نیز مصداق دارد و در صورت تخطی، از سازمان اخراج خواهند شد.

این قانون به‌تازگی روی سگی به نام «لولو» اعمال شده است! داستان از این قرار است که لولو، یک سگ ۱۸ ماهه و ماده است که در بخش تشخیص بمب از طریق استشمام بو مشغول خدمت‌رسانی بود اما به دستور مسئولان از این سمت برکنار شد. دلیل آن ها برای اخراج این بوده که لولو بیشتر از این که به تمرین برای تشخیص بوی مواد منفجره بپردازد، با اطرافیان خود بازی می کرده است.

سازمان سیا در رابطه با این تصمیم خود نوشته: «بسیار متاسفیم که اعلام کنیم پس از چندین هفته آموزش دیدن، لولو نشان داد که به هیچ وجه به انجام ماموریت های خود علاقه ای ندارد. سگ‌ها گاهی از انجام تمرینات خود خسته می شوند و به بازی کردن نیاز دارند و برخی هم به استراحت. اما در مورد سگ‌هایی همانند لولو کاملا مشخص است که این بازی و تفریح موقتی نیست زیرا دایم در حال بازیگوشی هستند. از این رو، مناسب این شغل نخواهند بود و باید کنار گذاشته شوند.»

این سازمان همچنین افزود: «وقتی یک سگ از برنامه K9 ما کنار گذاشته می شود (اخراج یا بازنشستگی) به مربی یا خانواده خود بازگردانده می شود تا هر کاری دوست دارد انجام دهد.

این سگ ها از خدمت به کشور خود محروم می شوند. در همین راستا، لولو هم به مربی خود بازگردانده شد تا هر چقدر دوست دارد بازی کرده، تشکیل خانواده داده و در حیاط خانه اش با خرگوش ها و موش ها بازی و شیطنت کند.»

در آخر هم سیا در بیانیه خود نوشته: «دل ما برای لولو تنگ خواهد شد اما این تصمیم درست برای خود این حیوان نیز هست.»

منبع: CIA
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود