از کجا کتاب بخریم؟ [رپورتاژ آگهی]

از کجا کتاب بخریم؟ [رپورتاژ آگهی]

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

این روزها بازار خرید کتاب داغ داغ است. خیلی‌ از دانشجویان و دانش‌آموزان دنبال خرید کتاب آموزشی هستند و برخی از آنها نیز علاقه‌مندان خرید کتاب دست دو که نسخه نو آنها در بازار نیست یا سال‌هاست چاپ نمی‌شود.

برخی نیز به دنبال خرید کتاب داستان یا رمان هستند تا بتوانند در این شب‌های طولانی پاییزی وقت خود را صرف مطالعه و خواندن رمان یا همان کتاب داستان کنند.

در این میان خرید کتاب‌های الکترونیکی هم رواج پیدا کرده است. کتاب‌هایی که به صورت پسوند PDF یا EPUB منتشر شده یا کتاب‌‌های صوتی که در اپلیکیشن‌های کتابخانه صوتی یا پادکست‌ها بیش از دیگر موارد قابل خرید هستند.

اما سئوال اینجاست که باید از کجا کتاب خرید؟ در این مطلب به بررسی محل‌هایی که می‌شود از آنها کتاب خرید اشاره می‌کنیم. حال می‌خواهد این محل برای خرید کتاب آموزشی کاربرد داشته باشد یا خرید کتاب دست دوم یا حتی خرید کتاب الکترونیکی در آن محل رایج باشد.

بازارهای معروف کتاب

یکی از مهم‌ترین و معروف‌ترین بازارهای خرید کتاب، میدان انقلاب و انتهای خیابان انقلاب است. کتاب‌فروشی‌هایی که در این منطقه قرار دارند، موضوعات فراوانی را می‌فروشند و فقط منوط به کتاب یا موضوع خاصی نمی‌شوند. از کتاب‌های درسی و دانشگاهی گرفته تا کتاب‌های رمان و الکترونیکی، همه در محدوده میدان انقلاب و خیابان‌های منتهی به خیابان انقلاب پیدا می‌شود.

در این راستا خیابان‌های ۱۲ فروردین، دانشگاه و فخر رازی در کنار خیابان انقلاب و میدان انقلاب بیشتر بار فروش کتاب را بر عهده دارند. در این خیابان‌ها هم انتشارات معتبر یا نمایندگی‌هایشان‌ حاضرند، هم فروشگاه‌های بزرگ و کوچک کتاب و هم دست‌فروشانی که کتاب‌های دست دوم را برای فروش به علاقه‌مندان عرضه می‌کنند.

به گزارش ویرلن؛ فرقی نمی‌کند دانشجوی چه برهه‌ای از زمان در تهران بوده باشید ولی مهم این است که اگر در تهران دانشجو بوده باشید حتما گذرتان به کتاب‌فروشی‌های دور و اطراف دانشگاه تهران یا همان میدان انقلاب خورده است و از آن خرید کرده‌اید.

شهر کتاب

فروشگاه‌ها و شعبه‌های شهر کتاب در تهران یا سراسر کشور، محل‌های خوبی برای خرید کتاب‌های عمومی و بعضاً تخصصی هستند. برخی از شهرهای کتاب در کنار کتابخانه، کتاب‌فروشی و فروشگاه لوازم‌التحریر، کافه‌ای را برای تبادل نظر علاقه‌مندان کتاب یا محلی خوبی برای خواندن کتاب هم فراهم کرده‌اند و می‌توانید از این بخش نیز در کنار خرید کتاب مورد نظر خود استفاده کنید.

فروشگاه‌های کتاب و لوازم‌التحریر

در محله‌های مختلف کشور، فروشگاه‌های کتاب یا لوازم التحریر وجود دارند که کار فروش کتاب را هم انجام می‌دهند. این فروشگاه‌ها به خصوص لوازم‌التحریر‌ی‌ها نیز محل خوبی برای خرید کتاب‌های آموزشی و درسی هستند.

فروشگاه‌های آنلاین

فروشگاه‌های آنلاین اختصاصی فروش کتاب فیزیکی و الکترونیکی در اینترنت ایجاد شده است که خدمات فروش کتاب را برای کتاب‌خوان‌های ایرانی فراهم کرده‌اند. در کنار این فروشگاه‌های آنلاین تخصصی، برخی از فروشگاه‌های آنلاین عمومی نیز اقدام به فروش کتاب کرده‌اند.

سایت‌های آگهی

سایت‌ها و پلتفرم‌های آگهی یا همان محل خرید و فروش همچون دیوار، فضای مناسبی را برای فروش یا خرید کتاب دست دو یا بعضاً نو فراهم کرده‌اند. در این سایت‌ها یا اپلیکیشن‌ها نیز می‌توانید دنبال کتاب‌های نایاب، کم‌یاب یا معمولی باشید.

اپلیکیشن‌های پادکست و کتاب صوتی

اپلیکیشن‌های پادکست یا کتاب صوتی در بازار فناوری اطلاعات ایران رایج شده و رو به افزایش هستند در این اپلیکیشن‌ها می‌توانید کتاب خود را به صورت صوتی دانلود یا پخش کرد  تا تجربه متفاوت و جالبی از کتاب داشت.

بدون نظر

ورود