جف بیزوس به سلطه چندین ساله بیل گیتس در صدر ثروتمندترین مردان جهان پایان داد

جف بیزوس به سلطه چندین ساله بیل گیتس در صدر ثروتمندترین مردان جهان پایان داد

جف بیزوس بار دیگر عنوان ثروتمندترین میلیاردر جهان را از بیل گیتس پس گرفت، هر چند هر دو روزگار خوب و موفقی را سپری می کنند. بعد از گزارش سودآوری شرکت آمازون سهام شرکت آن روز جمعه با ۱۳.۶ درصد افزایش ارزش مواجه شد. این گزارش حاکی از آن بود که این شرکت در عرض سه ماه بیش از ۲۵۰ میلیون دلار سودآوری داشته و این در حالی است که جف بیزوس حدود ۸۰ میلیون سهم را در شرکت آمازون در اختیار دارد (تا ماه آگوست).

ارزش سهام او در یک روز بیش از ۱۰ میلیارد دلار افزایش یافته و بدین ترتیب ثروت خالص او از مرز ۹۰ میلیارد دلار نیز فراتر رفت. در انتهای روز کاری پنج شنبه، صدر جدول ثروتمندترین میلیاردرهای جهان از دیدگاه مجله بلومبرگ با ۸۸ میلیارد دلار سرمایه در اختیار بیل گیتس بود. در همان روز دارایی های خالص بیزوس ۸۳.۵ میلیارد دلار برآورد می شد و موفقیت باورنکردنی او در بازار سهام روز جمعه برای پر کردن این فاصله بیش از حد کافی بود. البته خرید و فروش بازار سهام در روز جمعه برای بیل گیتس نیز موفقیت آمیز بوده و ارزش سهام مایکروسافت نیز ۷ درصد افزایش داشت.

بیل گیتس تا ماه سپتامبر در شرکت مایکروسافت بیش از ۱۰۳ میلیون سهم را در اختیار داشته است. در حالی که هر کدام از این سهام بیش از ۶ دلار افزایش ارزش داشته، این افزایش ارزش باعث گردید که در یک روز بیش از ۶۰۰ میلیون دلار به دارایی های گیتس افزوده شود. البته بیزوس یک بار دیگر نیز برای مدتی کوتاه در ۲۷ جولای سال کنونی به دلیل افزایش ناگهانی ارزش سهام آمازون توانسته بود برای اولین بار به فرمانروایی بیل گیتس به عنوان ثروتمندترین مرد جهان پایان دهد.

منبع: cnn
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود