اقامتگاه خصوصی گیلی لانکانفوشی؛ بزرگ ترین ویلای روی آبی جهان

اقامتگاه خصوصی گیلی لانکانفوشی؛ بزرگ ترین ویلای روی آبی جهان

آیا اقامت در یک جای دور برای چند روز روی یک مرداب جذاب خواهد بود؟ اگر جواب شما به این سوال نه باشد شاید یک اقامتگاه خصوصی در مالدیو نظر شما را تغییر دهد. این اقامتگاه خصوصی لقب بزرگ ترین ویلای روی آبی جهان را یدک می کشد و تا شعاعی برابر با سه زمین فوتبال هیچ همسایه ای در اطراف آن وجود ندارد. این عمارت که روی ستون هایی خاص قرار دارد متعلق به هتلی به نام گیلی لانکانفوشی است که در سال ۲۰۱۵ عنوان بهترین هتل جهان را به خود اختصاص داده بود.

ویلای مذکور سقف های گالی پوش سنتی دارد که با ساختار خانه ها در مالدیو کاملاً مطابقت دارد اما این یکی با چهار اتاق خواب، یک سالن سینما، آشپزحانه و ساختاری شبیه سرسره که مستقیم شما را به دورن مرداب می فرستد، از هر خانه مجلل دیگری در این کشور متمایز است. جای تعجب ندارد که این ویلای بسیار لوکس مکانی مطلوب و دوست داشتنی براث افراد بسیار ثروتمند بوده که به دنبال یک مکان تفریحی کاملاً خصوصی و با مقدار بسیار زیادی فضا می گردند. در واقع این ویلا بیش از ۱۸.۰۰۰ فوت مربع مساحت دارد. یک راننده قایقی مهمانان را از اقامتگاه اصلی منتقل می کند که در طول این مدت از مناظر زیبا و بی نظیر مرداب اطراف این اقامتگاه لذت خواهید برد.

این اقامتگاه دو طبقه در نگاه اول چنان بزرگ به نظر می رسد که بر زیبایی و منحصر به فرد بودن آن می افزاید. به محض رسیدن به این عمارت بزرگ، قایق در اختیار مهمانان قرار گرفته تا هر زمان که خواستند از فضای خاطره انگیز اطراف اقامتگاه خود دیدن کنند، در حالی که خود را از باقی دنیا کاملاً جدا افتاده می بینند. تنها چیزهایی که در اطراف این عمارت به مهمانان خوشامد خواهند گفت، ماهی های استوایی، ماهی های مرکب، سفره ماهی های غول پیکر دوست داشتنی و لاک پشت های دریایی است که در اطراف آقامتگاه پرسه می زنند. ساخت این ویلا در سال ۲۰۰۴ و تنها با دو اتاق خواب، یک آشپزخانه، یک چشمه آب گرم و یک محل سرو غذا آغاز شد. اما خیلی زود مشخص گردید که دو اتاق خواب برای مهمانان کافی نخواهد بود.

خانواده های پادشاهی و ثروتمند که از مشتریان همیشگی این عمارت هستند همواره تقاضای اقامتگاهی دارای بیش از دو اتاق خواب را داشتند به طوری که هشت یا نه نفر را بتوانند در خود جای دهند. بعد از یک سری بازسازی ها و ارتقاها در سال ۲۰۱۵، این اقامتگاه خصوصی دارای جهار اتاق خواب بسیار لوکس شده است و می توان اتاق مطالعه را نیز در صورت نیاز به یک اتاق خواب کوچک دیگر تبدیل کرد. راهروهای بلند چوبی، عرشه ها و آلاچیق های متنوع، یک استخر بزرگ مجهز به سونا و اتاق بخار، آشپزخانه بزرگ و کاملاً مجهز، یک باشگاه ورزشی کوچک، یک سالن سینما، یک محل استراحت با نمای باز، تراس های سقفی دارای نیمکت، حمام های بزرگ و یک استخر بزرگ ۶۸۰ فوت مربعی با آب تازه به خوبی توانسته نظر مشتریان این اقامتگاه را به خود جلب کند.

اگر چه در سال های اخیر تغییرات زیادی در این عمارت رخ داده اما نمای کلی و ماهیت آن همچنان حفظ شده است. در ساخت و بازسازی این عمارت تاکید اصلی بر روی طبیعت اطراف بوده و با استفاده از مصالح بادوام و ترکیب کردن فرهنگ و سنت مالدیو با این اقلام، بافت طبیعی و سنتی آن حفظ شده است. سقف های گالی پوش شده مانند تمامی عمارت های تفریحی دیگر در مالدیو از کاجان ساخته شده است؛ شاخه ی یک درخت خرمای منحصر به فرد که مردمان قدیمی مالدیو از آن برای ساخت سقف خانه های خود استفاده می کردند. مبلمان این عمارت از چوب ساج هندی و سرو و کاسارینای استرالیایی ساخته شده است.

اغلب خانواده ها در این عمارت مستقر می شوند. گاهی نیز دوستانی برای برگزاری یک جشن تولد یا سالگرد یک اتفاق بزرگ به این عمارت می آیند و در تمام این مدت دو خدمتکار در اختیار آن ها خواهند بود. اما اقامت در این ویلای روی آبی شبی ۱۴.۷۰۰ هزینه خواهد داشت. سعی شده که این عمارت ظاهری بسیار نزدیک به طبیعت داشته و از اینترنت و تلویزیون های پلاسمای بزرگ در آن خبری نیست. در واقع هدف اصلی از اقامت در این ویلای بزرگ و زیبا احساس آرامش و تنهایی کردن و دور بودن از هیاهو و شلوغی زندگی شهری است.

منبع: cnn
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود