خوردن روزانه ۴۰ گرم پنیر احتمال سکته را تا ۱۰ درصد کاهش می دهد

خوردن روزانه ۴۰ گرم پنیر احتمال سکته را تا ۱۰ درصد کاهش می دهد

تحقیقات جدید ثابت کرده اند، افرادی که روزانه یک تکه کوچک پنیر در طول روز می خوردند، از خطر حمله قلبی یا سکته در امان خواهند ماند.

با اینکه عموم مردم تصور می کنند که پنیر به دلیل داشتن چربی بالا می تواند برای بدن مضر باشد، اما در مطالعات علمی جدید ثابت شده که این ماده خوراکی بسیار لذیذ نه تنها ضرری ندارد، بلکه برای سلامت بیشتر بدن نیز مفید خواهد بود.

تحقیقات مورد بحث که توسط دانشمندان دانشگاه «سوکچو» در کشور چین صورت گرفته، در مجله اروپایی «تغذیه» منتشر شده است. کارشناسان برای اثبات این ادعا از ۱۵ تحقیق گوناگون اروپایی و آمریکایی در رابطه با رژیم و سلامت اشخاص استفاده کرده اند که مجموعا بیش از ۲۰۰ هزار نفر را تحت آزمایش و بررسی قرار داده بودند.

با این ارزیابی ثابت شده کسانی که هر روز به طور میانگین به اندازه یک قوطی کبریت پنیر میل می کنند در مقایسه با دیگر افراد جامعه ۱۴ درصد کمتر دچار حملات قلبی و عروقی شده و تا ۱۰ درصد نیز احتمال سکته کمتری دارند.

این در حالی است دانشمندان چینی بیان داشته اند که مصرف ۴۰ گرم پنیر در طول روز می تواند به تامین کلسترول مفید بدن کمک کرده و تا حد زیادی موجب کاهش جذب کلسترول منفی شود.

همچنین در مورد چربی بالای برخی از پنیرها هم اعلام شده که به دلیل وجود مقدار بسیار زیاد کلسیم در این ماده غذایی، مقدار بسیار کمتری از این چربی جذب خواهد شد. به زبان دیگر باید گفت، با اینکه پنیر ماده غذایی چربی محسوب می شود و حاوی اسیدهای چرب اشباع شده است اما فواید تغذیه ای فراوانی نیز دارد.

البته در مورد اینکه پنیر در چه بازه زمانی می تواند روی بیماری های قلبی و عروقی تاثیر بگذارد، هنوز اطلاعاتی در دست نیست.

در واکنش به نتیجه این تحقیق جدید، «ایان گیونس»، استاد تغذیه دانشگاه چین که خودش هم نتیجه برابری را بدست آورده بود، این ادعا را تایید کرده و بیان داشت که پنیر در کاهش میزان جذب چربی در بدن نقش مهمی ایفا می کند.

وی در این رابطه گفته: «پنیر بعلاوه‌ی ماست در کاهش بیماری های مربوط به قلب و عروق تاثیر بسیار زیادی دارند. همچنین در کاهش نشانه های دیابت نوع ۲ نیز نقش مهمی ایفا می کند.»

منبع: independent
بدون نظر

ورود