بهترین عکس های سال ۲۰۱۷ مجله نشنال جئوگرافیک [قسمت اول]

بهترین عکس های سال ۲۰۱۷ مجله نشنال جئوگرافیک [قسمت اول]

سال ۲۰۱۷ با تمام فراز و نشیب هایش در حال کشیدن آخرین نفس های خود است و به زودی به پایان می رسد. در حالی که بازار بهترین ها و بدترین های سال داغ است، در ادامه این مطلب می خواهیم شما را به تماشای برترین عکس هایی دنیای حیات وحش یا در کل عکس هایی که توسط عکاسان مجله مشهور نشنال جئوگرافیک گرفته شده است ببریم. لازم به ذکر است که این عکس های منتخب از بین بیش از ۲ میلیون عکس که توسط ۸۸ عکاس گرفته شده انتخاب شده اند. همچنین قسمتی دیگر از این عکس های برگزیده مجله نشنال جئوگرافیک در سال قسمت دوم و در لینک زیر قرار دارد.

بهترین عکس های سال ۲۰۱۷ مجله نشنال جئوگرافیک [قسمت دوم]

توریستی روی قایق در لاگونا سن ایگناسیو دست خود را در آب فرو برده تا شاید بتواند یکی از بسیار نهنگ های خاکستری که اغلب برای جفت گیری و زایمان در این خلیج گرد هم می آیند را لمس کند. این موجودات دوست داشتنی و آرام که زمانی باعث ترس ماهیگیران شده بودند اینک بخش قابل توجهی از اقتصاد منطقه را به خود اختصاص داده اند.
تاریکی شب در گواسا فرا رسیده و عنترهای جلادا در یک سرازیری به سمت مکان های خوابشان هجوم می برند. این میمون ها شب را روی برآمدگی های باریک سنگی خواهند خوابید تا از گزند پلنگ ها، کفتارها و سگ های وحشی در امان باشند.
کالین مورداک که جمعیت گوزن ها در رریگ فارست نزدیک لوچ کاورن به گوزن های نر ماده ای غذایی می خوراند که باعث رشد بیشتر شاخ هایشان شود.
کریستینا خودی با پوشیدن یک پرده و بر سر گذاشتن یک تاج مقوایی در کمپ ننت ها در دریای کارا به پرنسس توندرا تبدیل شده است. این دختر هشت ساله می گوید که بهترین زمان برای او تابستان است که هلی کوپترهای شرکت گازپروم و حکومت محلی او و دیگر کودکان را از مدرسه هایشان به خانواده های کوچ نشینشان باز می گردانند.
فستیوال زتاها در ایالت کواهویلا همراه با دو یه سه شبانه روز پایکوبی و مراسم گاوچرانی و سوارکاری در مزارع پرورش گاو انجام می گیرد
کرم های شب تاب در جنگلی در سانتا کلارا
در سئول، استادیوم های الکترونیکی و مکان های بازی ساعتی یک دلار می گیرند و بسیاری از آن ها شبانه روز باز هستند. از زمانی که اینترنت بسیار سریع و ارزان در کره جنوبی راه اندازی شده است بسیاری از مردم این کشور زندگی خود را صرف بازی کردن در چنین مکان هایی کرده اند.
حمید ۱۶ ساله در حال پختن غذا در یک مکان متروکه در شهر سید در صربستان
در سال ۲۰۱۱ کارتل مواد مخدر زتاها از اعضایی که به گفته ی آن ها جاسوس دولت بودند انتقام گرفت و با هجوم به شهر آلنده و دیگر شهرهای مجاور ده ها و شاید صدها نفر را به قتل رساندند. اکنون خانواده های این قربانیان در روز موسوم به مردگان در مکزیک این فستیوال را به یاد نیاکان و عزیران از دست رفته خود برگزار می کنند.
آنجلیتو لوچیانو،۴۱ ساله یک افسر محلی و داوطلب کمک به پلیس در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر بود که توسط قاچاقچیان مواد مخدر به قتل رسید.
در شمال هند درخت نیم به عنوان درمانگر تمامی بیماری ها و نماد شیتالا الهه هندوها و نشان مادر بودن شناخته می شود. برای کسانی که در اطراف معبد نانگان بیر بابا در واراناسی زندگی می کنند این درخت اهمیت بسیار بالایی دارد. این درخت لباس هایی به تن داشته و یک ماسک متعلق به الهه شیتالا نیز روی ساقه آن قرار گرفته تا ارتباط بین او و کسانی که به عبادت او می پردازند را مستحکم تر نماید.
رُز دنا تلاش می کند آن چه که از خانه اش در ارتفاعات جنوب هاییتی بعد از طوفان متیو باقی مانده است را تمیز کند.
پنگوئن های امپراطور برای پیدا کردن غذا به دورن اقیانوس شیرجه می روند.
عنترهای جلادا برای گرم شدن دور هم حلقه زده و همدیگر را بغل می کنند. آن ها کالری های لازم را از خوردن علف، گیاهان مغذی و دانه هایی می گیرند که البته کار بسیار سختی است به همین دلیل آن ها بخش زیادی از روز را روی نشیمنگاه خود می نشینند بدین ترتیب آن ها شرایط بهتری برای چیدن علف و خوردن آن پیدا می کنند.
دو سوسمار ایگوانا در گالاپاگوس از دیدن مومیایی یکی از برادران خود حیرت زده شده اند که احتمالاً از گرسنگی تلف شده است. این سوسمارهای غول پیکر از جلبک های کنار ساحل تغذیه کرده و گونه های بالغ وارد اقیانوس نیز می شوند.
یک شکارچی پوست یک شیر کوهی را در جنگل های جنوب یوتا روی دوش انداخته است. شکار این گربه سان در زمستان راحتتر است زیرا در زمین های برفی می توان خیلی بهتر آن ها را ردیابی کرد. هر ساله بر اساس تعداد احشامی که توسط این گربه سان کشته می شوند دولت محلی اجازه شکار تعدادی از آن ها را صادر می کند. در سال ۲۰۱۶ این گربه سانان بیش از ۴۱۶ گوسفند و دیگر حیوانات پرورشی را کشتند به همین دلیل شکارچیان نیز ۳۹۹ شیر کوهی را از پای درآوردند.
یک شیر دریایی در کالیفرنیا در کنار خلیج سن دیگو در حال شکار ماهی در یک کوه زیردریایی است.
مائولی دان هشتاد متر را با استفاده از یک نردبان ساخته شه از بامبو بال می رود تا به کندوی عسل دست یابد. دودی که از سوزاندن یک گیاه خاص تولید شده باعث متفرق کردن زنبورهای عسل می شود
یادگیری دروغ گفتن یکی از مراحل طبیعی در رشد کودکان است. کانگ لی یک روانشناس در دانشگاه تورنتو است که بر روی چگونگی تبدیل شدن کودکان به دروغگوهایی قهار با بالا رفتن سن تحقیق می کند.
دایناسور پرنده «Quetzalcoatlus northropi» با ارتفاعی به اندازه یک زرافه و طول بال هایی به اندازه یک جنگنده اف ۱۶ یکی از بزرگ ترین موجودات تمام دوران به شمار می آید. این مدل که در اندازه واقعی ساخته شده در استودیو کرگدن آبی در مینیاپولیس در حال رنگ آمیزی شدن است که به یک مرکز فرهنگی در کویت منتقل شود.

منبع: nationalgeographic
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود