برای لاغر شدن باید از خوردن هله‌هوله در طول روز پرهیز کنید

برای لاغر شدن باید از خوردن هله‌هوله در طول روز پرهیز کنید

برای لاغر شدن و رسیدن به تناسب اندام بهتر است برنامه غذایی کامل، مغذی و سرشار از پروتئین و ویتامین داشته باشید.

کالری های موردنیاز هر فرد در طول روز به سن، قد، وزن، جنسیت و میزان فعالیت های روزانه وی بستگی دارد. برنامه های آنلاین و  اپلیکیشن‌های متعددی برای تعیین میزان کالری مطلوب وجود دارد که با کمک آ‌ن‌ها می توانید کالری موردنیاز خود را به صورت دقیق تعیین نمایید. اما توصیه ما این است که بیشتر از ۱۵۰۰ کالری در هر روز مصرف نکنید.

برای آشنایی با طریقه تغذیه سالم که به کاهش وزن و سوختن کالری های اصافه هم منجر می شود در ادامه همراهمان باشید.

۱- صبحانه سالم میل کنید

لاغری
صبح ها املت بخورید

اولین وعده غذایی خود را با غذاهای سالم و مقوی آغاز کنید. صبحانه ای که حاوی تخم‌مرغ است، یک گزینه مناسب بشمار می رود. تخم‌مرغ مملو از مواد مغذی است و منبع مهمی برای پروتئین محسوب می شود. همچنین خوردن این غذا در ابتدای صبح باعث می شود تا کاملا سیر شوید و از میان وعده های اضافی و چاق کننده پرهیز کنید.

برای صبحانه می توانید املت های متنوع یا نیمرو درست کرده و از طعم و مزه آن لذت ببرید و به همزمان به روند لاغر شدن خود نیز کمک کنید.

۲- با فکر غذا بخورید

از روی استرس پرخوری نکنید

وقتی احساس می کنید گرسنه هستید، اول فکر کنید که دلتان چه می خواهد. آیا هوس خوراکی شیرین کرده اید؟ آیا واقعا گرسنه هستید؟ یا حوصله‌تان سر رفته، استرس دارید یا از نظر احساسی خسته‌اید؟ این تفکرات باعث می شود تا درست و سالم غذا بخورید و پرخوری کردن در مواقعی که گرسنه نیستید پرهیز کنید. وقتی از روی استرس یا نگرانی های روحی دست به دامن خوراکی ها می شوید، ترجیحا سر خودتان را با کاری دیگر گرم کنید تا سراغ غذا و هله‌هوله نروید. یا دست‌کم میوه یا سبزیجات میل کنید که سالم هستند و مواد مغذی هم دارند.

۳- پرخوری های شبانه را ترک کنید

شب ها جلوی تلویزیون پرخوری نکنید

اغلب آدم ها از بعدازظهر به بعد اشتهایشان به غذا بیشتر می شود. بیشتر مردم عادت دارند وقتی در مقابل تلویزیون نشسته اند، حتما خوراکی، غذا یا اسنکی را هم میل کنند. عموما هم اسنک های شور و چرب را انتخاب می کنند. اما برای اینکه از این پرخوری های اضافه دوری کنید، توصیه می کنیم شام خود را با ادویه زیاد و مواد شیرین همچون ذرت شیرین، کدو حلوایی یا سیب‌زمینی شیرین همراه کنید تا نیاز به نمک و شیرینی بدنتان تامین شود. به این صورت، خیلی کمتر سراغ اسنک ها می روید و از جذب کالری و چربی اضافی پیشگیری خواهد شد.

منبع: bbcgoodfood
بدون نظر

ورود