راهنمای آمادگی آزمون GRE [قسمت دوم]

GRE برای پذیرش تحصیلی در آمریکا الزامی است

راهنمای آمادگی آزمون GRE [قسمت دوم]

برای قبولی در آزمون جی آر ایی (GRE) مانند هر آزمون دیگری، باید هدفمند و آگاهانه تلاش کنید. تلاش هدفمند به این معناست که برای کاری که قصد دارید انجام دهید، برنامه مشخصی داشته باشید. فردی که با برنامه کاری را انجام دهد، برای رسیدن به موفقیت، تلاش مداوم و منظمی را در دستور کار قرار می دهد.

نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی می کند و بر اساس آزمونی که در پیش دارد، روی کم کردن نقاط ضعف تلاش می کند. استفاده از تجارب افرادی که در آزمون شرکت کرده اند و هم چنین استفاده از مشاوران تخصصی آزمون جی ار آی در شهر های مختلف کشورمان، می تواند بخشی از راه حل باشد.

بعضا مشاهده شده است که افراد بعد از ۲ یا ۳ بار آزمون دادن، توانسته اند به نمره مورد علاقه خود دست پیدا کنند. بنابراین هیچ گاه برای نمره ایده آل، مایوس نشوید و همچنان تلاش کنید.

نکته مهم دیگری که باید اضافه کنیم آن است که آزمون جی آر ایی، نمره قبولی یا ردی ندارد. هر کس به اندازه دانش خود می تواند نمره ای در آزمون کسب کند. دانشگاه های مختلف دنیا نیز بر اساس معیار های خود در پذیرش دانشجوی ارشد و دکترا، نمراتی تعیین می کنند که با هم، متفاوت است.

مثلا دانشگاهی OVERALL ۱۶۰ به بالا را از داوطلبان درخواست می کند در حالی که برخی از دانشگاه ها، کسب نمره حداقل VERBAL ۱۵۵  را به عنوان شرط پذیرش مدارک دانشجو عنوان کرده اند. یا بعضی برای اعطای بورس تحصیلی (RESEARCH ASSISTANT) از دانشجویان می خواهند که نمره ANALYTICAL WRITING حداقل ۴ ارائه کنند.

به هر حال دانشگاه ها بر خلاف آیلتس و تافل، حد نصابی معمولا در نمره GRE تعیین نمی کنند و رزومه دانشجویان را به صورت Holistic view بررسی می کنند. در این حالت، هر اندازه نمره شما بالاتر باشد، شانس پذیرش شما بیش تر خواهد بود. اما درباره آیلتس و تافل، در صورتی که حداقل نمره لازم را کسب نکرده باشید، پرونده شما مردود خواهد شد.

عموما در بخش ریاضی و زبان (verbal) کسب حداقل ۵۰ درصد نمره می تواند شانس شما را برای کسب پذیرش تحصیلی با بورس در مقاطع ارشد و دکترا در دانشگاه های امریکایی ارتقا دهد. در بخش نوشتاری (writing)، کسب حداقل نمره ۴.۵ از ۶ توصیه می‌شود.

توانایی نوشتن مقالات انتقادی و تحلیلی، نیازمند آموزش است. تلاش کنید این مهارت را در دراز مدت و با آرامی یاد بگیرید تا در روز آزمون با توانایی مطلوبی از پس سوالات ارائه شده بر آیید.

همانند آزمون تافل، باید قابلیت کار خوب با رایانه را داشته باشید. اینجا همه چیز کامپیوتری هست و البته ماشین حساب نیز الکترونیکی در اختیار شما برای بخش ریاضیات می باشد. بخش ریاضیات آزمون، بخش خیلی سختی نیست و در حد ریاضیات دبیرستان از شما انتظار دارد تا به ۴۰ سوال در دو وقت ۲۰ دقیقه ای پاسخ دهید.

نمونه سوالات از سایت GRE قابل دانلود بوده و البته منابع دیگری نیز موجود است که از طریق اینترنت قابل مشاهده است.

 

GRE تضمینی چه گونه است؟

احتمالا در طول هفته، از طریق پیامک های موبایلی و آگهی های اینترنتی، مشاهده کردید که برای کسب نمره تضمینی در جی آر ایی، مطالبی منتشر می شود. باید عرض کنیم که در آزمون جی ار آیی، تنها چیزی که اهمیت دارد، دانش زبان انگلیسی و مهارت شرکت کننده در آزمون است که می تواند او را در نمره حداکثری یاری کند.

هیچ استاد و موسسه و مجموعه ای قادر نخواهد بود که نمره داوطلب را مشخص و تضمین کند. آگهی هایی که در این زمینه داده می شود، تقلبی و جعلی خواهد بود و به شما توصیه می کنیم چنین مواردی را به پلیس سایبر ایران اطلاع دهید.

ناگفته پیداست که فردی که حتی کارشناسی ارشد ادبیات زبان انگلیسی و یا دانشجوی دکترای این زبان است هم نمی تواند نمره خود را در این آزمون تقریب زده و گرفتن آن را برای خودش یا شما تضمین کند. . بنابراین استرس زیادی به خود وارد نکنید و به فکر حفظ کردن همه کتاب های معروف بازار برای ارتقای آمادگی خود جهت شرکت در آزمون نباشید.

چون حد نصابی برای قبولی در آزمون وجود ندارد، تلاش خود را انجام دهید. در قسمت های بعدی راهنمای شرکت در آزمون جی آر ایی و نکاتی برای آمادگی در این آزمون همراه باشید.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود