دندان پزشکان از زمان مناسب برای تعویض مسواک می گویند

دندان پزشکان از زمان مناسب برای تعویض مسواک می گویند

انجمن دندان پزشکی امریکا به مردم توصیه می کند مسواک خود را (یا در مسواک های برقی، سر آن را) هر سه ماه یک بار تعویض کنند. اما برخی دندان پزشکان معتقدند این زمان تعیین شده برای همه ی افراد مناسب نیست.

این دندان پزشکان می گویند در حقیقت، این مسأله به تعداد دفعات استفاده ی شما از مسواکتان بستگی دارد. شما می توانید با توجه به ظاهر مسواکتان بعد از مدتی استفاده این موضوع را تشخیص دهید. وقتی موهای مسواک شروع به خم شدن می کنند، در حقیقت مسواک دیگر دندان هایتان را به طور مؤثر تمیز نمی کند.

برای کسانی که دو بار در روز مسواک می زنند، زمان سه ماهه ای که توسط انجمن دندان پزشکی امریکا تعیین شده، احتمالا مناسب است. اما اگر کمتر از آن مسواک می زنید، نیازی به تعویض مسواک بعد از سه ماه نیست.

شیوه ی دیگری که برای تشخیص این موضوع وجود دارد آن است که بعد از مسواک زدن، زبان خود را به دندان هایتان بکشید تا تمیزی دندان ها را احساس کنید. اگر احساس تمیزی نداشتید، به آن معنی است که زمان تعویض مسواکتان فرا رسیده است.

علاوه بر مسأله ی بهداشت دندان، دلیل دیگر برای تعویض مسواک به طور مرتب، جلوگیری از انباشت میکروب ها و باکتری ها است. تحقیقی در سال ۲۰۱۵ انجام شد که بیان می کرد حتی احتمال وجود ذراتی از مدفوع روی مسواک وجود دارد!

اما جای نگرانی نیست. دندان پزشکان می گویند اگر بعد از هر بار استفاده از مسواک، آن را در جایی ایستاده بگذارید تا خشک شود، باکتری های روی آن تا میزان زیادی از بین می روند.

انجمن دندان پزشکان امریکا بیان می کند که باکتری های روی مسواکتان به اندازه ای نیستند که به شما آسیب بزنند، مگر آنکه از درپوش های پلاستیکی برای مسواک خود استفاده کنید. تحقیقی در سال ۲۰۰۷ نشان داد استفاده از درپوش های پلاستیکی برای محافظت از موهای مسواک، موجب رشد فرصت طلبانه ی موجودات ذره بینی می شود. این مسأله دلیل دیگری برای خشک شدن مسواک در هوای آزاد و به صورت ایستاده است.

برای افزایش بهداشت دندان ها، شیوه ای بهتر از استفاده ی روزانه از نخ دندان وجود ندارد، اما اگر شما هم یکی از کسانی هستید که این کار را به طور مرتب انجام نمی دهید، استفاده از مسواک برقی می تواند به سالم تر ماندن بافت لثه ی شما کمک کند.

منبع: businessinsider
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود