مهدی یراحی، بهترین خواننده جشنواره موسیقی فجر شد

با برندگان جایزه باربد جشنواره موسیقی فجر ۹۶ آشنا شویم

مهدی یراحی، بهترین خواننده جشنواره موسیقی فجر شد

مهم ترین رویداد موسیقی کشور، عصر روز گذشته با معرفی منتخبان به کار خود پایان داد. جشنواره موسیقی فجر که از سال ۱۳۶۴ کار خود را زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز کرد، رسمی ترین محفل ارزیابی و بررسی محصولات موسیقیایی کشور در حوزه های گوناگون از جمله موسیقی مقامی، محلی و پاپ است که مخاطبان بسیاری را هر ساله به استیج های مطرح تهران می کشاند.

در جشنواره موسیقی فجر امسال نیز استقبال خوبی از برگزاری مراسم و مشاهده آثار راه یافته به بخش مسابقه جشنواره به عمل آمد و به نظر می رسد اگر اطلاع رسانی حرفه ای تر از این رویداد مهم موسیقی کشور در رسانه ملی و شبکه های مجازی دولتی اتفاق می افتاد، شاهد حضور بیشتر طرفداران موسیقی سنتی و پاپ کشور در این مراسم بودیم که امیدوارم برای دوره بعد، تغییر محسوسی در رفتار اطلاع رسانی جشنواره شاهد باشیم.

سی و سومین دوره جشنواره موسیقی فجر از بیستم لغایت سی دی ماه ۹۶ برگزار شد و در این دوره از جشنواره بیش از ۹۰ اجرا در قالب ۸۵ گروه شرکت‌کننده در بخش‌های مختلف ردیف‌‌ دستگاهی، ارکسترال، بانوان، نواحی، پاپ، تلفیقی و بین‌ الملل روی صحنه رفت. جشنواره سی‌ و‌ سوم به ریاست حمیدرضا نوربخش به میزبانی ‌سالن‌های تالار وحدت، تالار رودکی، برج آزادی، فرهنگسرای نیاوران، برج میلاد و مرکز همایش‌های ایرانیان برای اجراها و در مؤسسه فرهنگی اکو برای بخش پژوهش برگزار گردید که در نهایت، هیات داوران جشنواره امسال، فهرست برندگان جایزه باربد را به شرح زیر اعلام کرد.

در این دوره از جشنواره، مهدی یراحی، خواننده جوان موسیقی پاپ کشورمان موفق به دریافت جایزه باربد بهترین خواننده موسیقی پاپ شد. عنوانی که در سال ۹۵، به محسن چاوشی به خاطر آلبوم پر طرفدار امیر بی گزند تعلق گرفت.

لحظه دریافت جایزه باربد بهترین موسیقی فجر توسط مهدی یراحی

در بخش موسیقی پاپ، مهدی یراحی برای نخستین بار، جایزه بهترین خواننده موسیقی پاپ جشنواره را در اختیار گرفت که بازتاب گسترده ای در اینستاگرام ۵۰۰ هزار فالووری ایشان داشت. در این بخش، رضا صادقی برای البوم یعنی درد، بهزاد الماسی برای البوم من که خوشبختم، مهدی یراحی برای البوم آینه ی قدی و علی زند وکیلی برای البوم رویای بی تکرار، نامزد دریافت جایزه باربد بهترین خواننده موسیقی پاپ جشنواره امسال بودند.

پست اینستاگرامی مهدی یراحی، به مناسبت دریافت جایزه باربد بهترین خواننده موسیقی پاپ از سی و دومین جشنواره موسیقی فجر ایران که با ۴ هزار کامنت طرفدارانش مواجه شد

در بخش موسیقی پاپ آهنگسازی برتر، کاوه یغمایی برای آلبوم معروف ناگهان رفته، برند باربد بهترین موسیقی آهنگسازی پاپ جشنواره شد. هیات داوران، سیروان خسروی برای البوم آنپلاگد ، مهدی یراحی برای البوم آینه ی قدی، رضا آریایی  برای البوم باغ جنون و  بهزاد الماسی را برای البوم من که خوشبختم، نامزد دریافت جایزه اعلام کرده بود.

دیگر برندگان و نامزدهای سی و دومین جشنواره موسیقی فجر را در ادامه مشاهده می کنید.

برندگان بخش موسیقی کلاسیک آهنگسازی

برنده: علیرضا مشایخی و کارن کیهانی مشترک

در این بخش،  کارن کیهانی (البوم باغ بی برگی) پریسا پیرزاد (البوم وکالیز)، علیرضا مشایخی (البوم سپکتروم )، سهیل شیرنگی ( البوم ایماژ) نامزد بودند.

برندگان بخش موسیقی معاصر باکلام خواننده

برنده: علیرضا قربانی

در این بخش، علیرضا قربانی ( البوم فروغ)، پوریا اخواص( البوم این هم حکایتی ست)، وحید تاج (البوم عطار) نامزد بودند.

بخش موسیقی معاصر باکلام آهنگسازی

برنده: کاوه صالحی

در این بخش، سامان صمیمی( البوم فروغ)، کاوه صالحی(البوم این هم حکایتی ست)، پیمان سلطانی( البوم وشتن (سعدی خوانی)) نامزد بودند.

تیپ سالار عقیلی در مراسم اختتامیه جشنواره موسیقی فجر ۹۶

بخش موسیقی معاصر بی کلام آهنگسازی

برنده: میلاد درخشانی

در این بخش، درصط(البوم علی قمصری)، قانون بی قانون( البوم رابعه زند) و نقطه پرگار نامزد بودند.

بخش موسیقی تلفیقی باکلام آهنگسازی

برنده: میلاد درخشانی -فرزاد میلانی تقدیر شد.

در این بخش، میلاد درخشانی( البوم حرف بزن)، گروه دامور(البوم آکاپلا)، سهیل نفیسی (لبوم طرحی نو)، فرزاد میلانی(البوم نوستالژینامه ) نامزد بودند.

از اجراهای بین المللی در جشنواره موسیقی فجر

بخش موسیقی تلفیقی بی کلام آهنگسازی

برنده: گلنوش صالحی

در این بخش، حسام اینانلو (البوم یال و باد)، سامان صمیمی (البوم خیالفام) و گلنوش صالحی برای البوم ده تیر  و گروه کوچ برای البوم کوچ نامزد دریافت جایزه باربد بودند.

گفتنی است، شرکت پرده هنر موسیقی، جایزه باربد بهترین ناشر موسیقی را از میان ایران گام، ماهور و هرمس از آن خود کرد و لوح تقدیر موسیقی نواحی نیز به شهباز شاهین پور تعلق گرفت.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود