گالری گردی هفتگی؛ از «شتر سخنگو» تا «زنی را میشناسم من»

برنامه نگارخانه های تهران در هفته سوم بهمن ۹۶

گالری گردی هفتگی؛ از «شتر سخنگو» تا «زنی را میشناسم من»

گالری های تهران را فراموش نکنید! با وجود سرمای غافل گیر کننده تهران در دهه اول بهمن ماه ۹۶، اوضاع گرم و داغی در نگارخانه های پایتخت جریان دارد که در کنار برگزاری سی و ششمین جشنواره فیلم فجر ، بهمن ماه فراموش نشدنی را برای اهالی فرهنگ و هنر به ارمغان آورده است. برای اطلاع از جدید ترین برنامه های گالری های تهران، گزارش امروز سرویس هنری روزیاتو، شما را با اتفاقاتی که در ۱۰ نگارخانه تهران در هفته سوم بهمن ماه رخ می دهد آشنا می کند.

با گالری گردی امروز همراه ما باشید.

درون خروشان من، عنوان برنامه ای است که تا ۱۸ بهمن ماه در نگارخانه نهاوند تهران، میزبان نقاشی های انفرادی نسرین میرایی، هنرمند جوان تهرانی است.
عاشقان نقاشی خط، به نگارخانه کبیری تهران بروند. جایی که آقای زهره محمدی در معرض دید عموم قرار گرفته است. نقاشیخط در معنای ساده ، ترکیبی از خوشنویسی و نقاشی است که مخاطب را با تلفیقی از هنر مدرن و سنتی در دنیای امروز آشنا می کند. هنرمند دراین عرصه از نوگرایی استفاده می نماید وبا تکنیک‌های خلاقانه به شکل‌گیری و ایجاد طرحی نو می پردازد . هنرنقاشیخط تاکیدی بر خوانش و معنی کلمات ندارد وهدف در درجه اول ایجاد و ترکیب بندی با فرم‌های زیبا و چشم نواز است.
نمایشگاه عکس در نگارخانه شیث تهران، فرصتی برای تماشای نمایشگاه عکس مرتضی صادقی است.
نگارخانه
نمایشگاه نقاشی های نفیسه مهاجر پور با عنوان دیگر گونی تا ۲۰ بهمن در نگارخانه شلمان تهران، پذیرای علاقمندان به هنر نقاشی است
نگارخانه سایه تهران، این روزها پذیرای نمایشگاه نقاشی شیدا شقاقی، هنرمند جوان تهرانی است.
نگارخانه ایده پارسی تهران تا ۲۰ بهمن، میزبان نمایش آثار سارا مه گرون، ملیحه رستمی و هنگامه نجارباشی است که تابلوهای نقاشی خود را در خیابان دولت تهران در معرض دید گالری گردهای بهمنی قرار می دهند
زنی را می شناسم من
لیلا بخشایش: هر دختری با فرزندان آینده خود از مادر متولد می شود که سالها بعد، شاید بیست تا چهل سال اینده ، آنها را به دنیا می آورد . پس این موضوع خیلی مهم ، حساس و قابل توجه می باشد .؛فرزند ،مادر و مادرِ مادر . همچنین تلاش من این بوده که سمبل های جدیدی هم به این زمینه اضافه نمایم ، مانند :سوزن سبز رنگ (طبق یک ضرب المثل ترکی ؛زنها مانند سوزن دوخت چادر عشایر هستند ،چه از چادر (خانواده) بیرون بروند با وارد شوند تکه ها را به هم وصل می کنند هر زنی می تواند با توجه به نقش ریشه ای زنها در جامعه بشری به طور مثال با شروع کشاورزی و درک اهمیت خود به عنوان یک ستون محکم در خانواده؛به بررسی بیشتر ظرفیتهای خود بپردازد؛ تا آنها رابهتر درک کند و به طور مناسب و به فراخور شرایط خود و جامعه پرورش دهد ؛در نتیجه تابلوی “هستم “را مشاهده می فرمایید که این واژه در زبان کردی به معنی “بیدار شدم ” نیز می باشد و فریاد خانمها در بسیاری از جوامع می باشد‌ . امیدوارم این نمایشگاه علاوه بر جلوه و گیرایی بصری؛ پیام خود را به وضوح به بینندگان برساند .
نگارخانه شکوه تهران، در هفته سوم بهمن ماه میزبان نمایش آثار نقاشی مونا نعمتیان، ندا شعاعی، هانیه مولایی، مرضیه ازگلی و الهه نیک پی است.
گروه هنری همپا در نگارخانه مژده تهران، جدید ترین آثار نقاشی خود را در معرض دید گالری گردهای پایتخت قرار داده اند
سرگشتگی، عنوان نمایشگاه آثار ملیسا ولی پور است که در ژانر چیدمان، جدید ترین آثار خود را در نگارخانه نک در معرض دید گالری گردها در هفته سوم بهمن قرار می دهد
شتر سخنگو، عنوان نمایشگاهی است که تا ۱۸ بهمن در نگارخانه یاسمین تهران به منظور نمایش آثار آوا ماکنعلی برگزار می شود.

گالری گردی، بخشی از ظرفیت های فرهنگ شهری و توسعه دهنده گردشگری شهری بوده و میتواند بستر خوبی برای تقویت اقتصاد هنر در شهر باشد. از این فرصت برای تماشای جدید ترین آثار هنرمندان جوان و پیشکسوت ایرانی استفاده کنید و با تماشای آثار، ضریب  خلاقیت خود را افزایش  دهید.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود