مردم دوست‌داشتنی و سرگرم‌کننده عادت‌ها و ویژگی‌های متفاوتی دارند

با 8 ویژگی این افراد آشنا شوید

مردم دوست‌داشتنی و سرگرم‌کننده عادت‌ها و ویژگی‌های متفاوتی دارند

مردم دوست‌داشتنی و سرگرم‌کننده ویژگی‌های جذابی دارند. آنها داستان‌های جالبی تعریف می‌کنند و سبک زندگی‌شان با بقیه متفاوت است. اما چه مساله‌ای باعث می‌شود تا این اندازه دلربا و فریبنده باشند؟

این افراد به شدت کنجکاو هستند. یک فرد سرگرم‌کننده و جذاب همیشه در پی کشف دنیاست و با انرژی زیاد به ماجراجویی می‌پردازد.

بعضی از اشخاص به‌طور مادرزادی دوست‌داشتنی هستند اما سرگرم‌کننده بودن را می‌توان آموخت و تمرین کرد. دکتر «کلر نیکسون» یکی از استادان شوخ و جذاب رشته حسابداری در کالج A&M تگزاس است. حسابداری، به دلیل سر و کار داشتن فرد با اعداد و حساب و کتاب، رشته سرگرم‌کننده یا شادی به‌حساب نمی‌آید. همین موضوع باعث شده تا دکتر نیکسون بیشتر موردتوجه دیگران قرار بگیرد. او به دانشجویان خود می‌آموزد که چگونه جذاب و موردتوجه بقیه باشند و کارهای بانمک انجام دهند.

شوخ بودن باعث می‌شود تا شما شخصیت قوی‌تری از خود بسازید و در نتیجه در شغل و برنامه‌های کاری‌تان موفقیت بیشتری کسب خواهید کرد. یک انسان موفق و سرگرم‌کننده قدرت جذب مشتری‌های بیشتری را نیز دارد.

شخصیت‌های سرگرم‌کننده و دوست‌داشتنی اغلب دارای صفات مشترکی هستند. با اینکه ممکن است برخی از این صفات ذاتی باشند، اما در مواردی هم نتیجه‌ی تلاش‌های بی‌وقفه برای آموختن صفات خوب، گیرا، هیپنوتیزم‌کننده و غیرمعمول است. تعدادی از ویژگی‌های این افراد در زیر معرفی شده‌اند.

۱- آنها پر شور و هیجان هستند

«جین گودال» یک فرد جذاب با نیت‌ پاک و خوب است که در سن ۲۶ سالگی خانه و زندگی خود در انگلستان را رها کرده و به تانزانیا رفت تا به آموزش شامپانزه‌ها بپردازد. این کار به شغل دایمی او تبدیل شد و در حال حاضر به دیگران روش تدریس به شامپانزه‌ها را می‌آموزد. افراد سرگرم‌کننده فقط علاقه‌مند نیستند، بلکه اشتیاق فراوانی برای کاری که انجام می‌دهند دارند و همه وجود خود را وقف چیزی می‌کنند که برایشان مهم است.

۲- آنها بدنبال کشف و امتحان کردن مسایل جدید هستند

افراد پرشور و دوست‌داشتنی به سراغ انجام کارهایی می‌روند که برایشان جالب و سرگرم‌کننده است. آنها می‌دانند چه می‌خواهند و شجاعت کافی برای قدم گذاشتن در مسیرهای نو را دارند. همین شهامت این افراد را به سوی مسایل و تجربه‌های تازه سوق می‌دهد. مسایلی که بعضا در ابتدای مسیر ترسناک به‌نظر می‌رسند. فعالیت‌های اولیه‌ای برای کسب تجربه‌های جدید برای تغییر روحیه افراد بسیار مفید و موثر است. انسان‌های شاد به نسبت افراد دلسردکننده، علاقه و اشتیاق برای کسب تجربه‌های تازه از خود نشان می‌دهند.

۳- آنها عادات عجیب خود را مخفی نمی‌کنند

انسان‌های سرگرم‌کننده اغلب دارای رفتارهای غیرمعمول هستند. آنها از آنچه که هستند و کارهایی که انجام می‌دهند شرمسار نیستند و با آغوش باز خصلت‌های خاص خود را پذیرفته‌اند. همین امر موجب می‌شود تا دیگران نیز نگاه خوبی به این تمایلات داشته باشند. به‌طور مثال، وارن بافت، یکی از بزرگ‌ترین میلیاردرهای جهان هرگز به سبک زندگی مجلل و تجملاتی علاقه‌ای نداشته است. در عوض، او همانند دیگران در یک خانه معمولی که در سال ۱۹۵۸ میلادی با قیمت ۳۱ هزار و ۵۰۰ دلار خریداری کرده بود زندگی می‌کند. این کار از نظر دیگران شاید خیلی عجیب به‌نظر برسد؛ چگونه مردی با چنین ثروت و سرمایه‌ای در یک خانه متوسط ساکن است! اما بافت برایش مهم نیست که دیگران چه تصوراتی در مورد او و زندگی‌اش دارند و زندگی شاد خود را قربانی انتظارات دیگران نمی‌کند.

۴- آنها از تقلید کردن و دنباله‌رو دیگران بودند دوری می‌کنند

هیچ‌چیز به اندازه تقلید کردن از افراد موفق یا شناخته‌شده، کسالت‌بارتر نیست. افراد دوست‌داشتنی و سرگرم‌کننده به‌خوبی دریافته‌اند که باید به مسیر خود بروند و وقتشان را برای تقلید از دیگران هدر ندهند. در برخی مواقع الگوبرداری از بقیه بد نیست، اما از آنجا که انسان‌های شوخ و سرگرم‌کننده بسیار خلاق و مبتکر هستند، سعی می‌کنند خودشان کارهای جالبی برای جلب توجه بقیه انجام دهند.

۵- به ندای قلبی خود گوش می‌دهند و خودپسند نیستند

افراد خودپسند و خودخواه هرگز جذاب و دوست‌داشتنی نیستند. خودپسندها اغلب نگران این هستند که چگونه  دیده می‌شوند و چگونه باید در شرایط خاص رفتار کنند تا بیشتر موردتوجه قرار بگیرند. اما این کار بسیار خسته‌کننده و غیرصادقانه است. فردی همچون اپرا وینفردی که یک انسان سرگرم‌کننده و دوست‌داشتنی است در یکی از سخنرانی‌های سال ۲۰۰۸ خود بیان داشت: «راز موفقیت این است که خودپرستی و خودبینی را پشت در گذاشته و به ندای قلب خود توجه کنید. من هر تصمیم درست و موفقی که در زندگی‌ام گرفته‌ام، خواسته قلبی‌ام بوده است. هر تصمیم نادرستی هم که اتخاذ کرده‌ام برای این بوده که به ندای درونی دلم گوش نسپارده‌ام»

توصیه اپرا بسیار سازنده است، هر فردی باید به اهداف، خواسته‌ها، تمایلات و ارزش‌های درونی خود گوش بسپارد و وقتش را برای تظاهر به خوبی هدر ندهد.

۶- آنها همیشه در حال یادگیری هستند

برای افراد دوست‌داشتنی، دنیا مملو از «ممکن»های بی‌انتهاست. کنجکاوی آنها برای کشف ناشناخته‌ها به‌قدری زیاد است که آنها را به سمت یادگیری مسایل جدید سوق می‌دهد. به‌طور مثال، آلبرت انیشتین علیرغم هوش و دستاوردهای زیادی که داشت، به کنجکاوی در مورد جهان پیرامون خود ادامه داد و همیشه سوالات زیادی در مورد هستی و دنیا در ذهن داشت. افراد سرگرم‌کننده و دوست‌داشتنی نیز به همین شکل همیشه در حال تعجب کردن و طرح پرسش‌های ذهنی هستند.

۷- آنها یافته‌های خود را با دیگران به اشتراک می‌گذراند

افراد دوست‌داشتنی بیشتر از یادگیری و تجربه کردن، از همرسانی یافته‌ها و کشفیات خود لذت می‌برند. این افراد، مسایلی که خودشان دیده و شنیده و لذت برده‌اند را با دیگران به اشتراک می‌گذارند تا بقیه هم به اندازه آنها شاد و هیجان‌زده شوند. این کار آنها به منزله خودنمایی نیست، بلکه قصدشان فقط شریک کردن مردم در رویدادهای شاد و جذاب است.

۸- آنها نگران طرز فکر بقیه نسبت به خود نیستند

هیچ‌چیز بدتر از این نیست که یک نفر خودِ واقعی‌اش را از ترس نظرات دیگران مخفی کند. چه اهمیتی دارد که بقیه افراد شخصیت شما را دوست نداشته باشند! افراد دوست‌داشتنی همیشه خودشان هستند، آنچه هستند و آنچه انجام می‌دهند را پذیرفته‌اند و از اینکه خودشان باشند خجالت نمی‌کشند. به طور مثال، نویسنده شهیر انگلیسی، چارلز دیکنز چنین شخصیتی داشت؛ برای او مهم نبود که به خانه دوستش می‌رود یا هتل، او همیشه خودکار و دیگر وسایل کاری خود را همراه داشت و آنها را به طور منظم روی میز می‌چید. با اینکه شاید از نگاه اطرافیان رفتارش عجیب می‌نمود، اما او خودش بود و برای شخصیت خودش ارزش قایل می‌شد.

شاید نتوان تمامی این خصلت‌ها را به طور همزمان در خود بیدار کرد. اما اگر می‌خواهید انسان شاد، موفق و دوست‌داشتنی باشید، لازم است تغییراتی در سبک زندگی خود ایجاد کنید. عادت‌هایی که منجر به عقب ماندن شما از قافله زندگی می‌شوند را ترک کنید. به این فکر کنید که جهان مملو از زیبایی است و همیشه تازه‌های زیادی برای کشف کردن و لذت بردن وجود دارد. وقت گرانبهای خود را صرف راضی نگه داشتن دیگران نکنید. خودتان باشید و برای تمایلات درونی و قلبی خود ارزش بیشتری قایل شوید.

منبع: businessinsider
بدون نظر

ورود