چم و خم استفاده از مبل دست دوم [رپورتاژ آگهی]

چم و خم استفاده از مبل دست دوم [رپورتاژ آگهی]

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

خرید مبل یکی از هیجان انگیزترین بخش‌های دکوراسیون خانه است و هیچ چیز به اندازه آن هم نمی‌تواند چشم انداز خانه را تغییر دهد. ست کردن مبل با فرش، کاغذ دیواری و پرده‌ها یکی از حساس‌ترین قسمت‌های تزیین خانه است که نمی ‌توان بی‌محابا و سریع از آن گذشت.

برای این کار علاوه بر هم‌نشینی رنگ‌ها باید حتی به طرح و شکل آن نیز توجه کنید. با گران قیمت بودن مبل های سلطنتی بهتر است به خرید مبل دست دوم فکر کنید. اگر مبلی در نمایشگاه وسایل چوبی در تهران ۲۰ میلیون تومان قیمت داشته باشد با خرید مبل دست دوم می توانید یک مدل ۱۰ میلیون تومانی مشابه آن را پیدا کنید.

بازار خرید مبل دست دوم، به خصوص مبل سلطنتی، به چند دلیل این روزها طرفداران زیادی دارد. اول اینکه مبل سلطنتی از دیگر مبل های موجود در بازار همیشه گران قیمت‌تر بوده است. دوم اینکه  هیچ مبلی گارانتی ندارد و بیشتر خریداران از فنر ضعیف مبل های سلطنتی گلایه دارند. به خصوص در مبل های سلطنتی که ارزان تر هستند، هزینه کمتری در چوب و فنر تشک ها شده است تا قیمت نهایی آن بیشتر مورد پسند مشتری باشد. برای همین اتفاقا خرید مبل سلطنتی قدیمی خیال شما را بابت کیفیت ساخت آن راحت‌تر می کند. اگرچه بیشتر خانه‌ها مبل های سلطنتی را به رنگ کرم و کرم-قهوه ای می پسندند اما این رنگ دیگر تکراری شده‌است.

در عوض می توانید با انتخاب کردن رنگ سبز و یا صورتی هم یک مبل سلطنتی جدیدی داشته‌باشید و هم شکل جدیدتری به دکوراسیون خانه بدهید. آن وقت دیگر مجبور هم نیستید که تزیینات داخل سالن پذیرایی را مانند خانه‌های پادشاهان دوره اشکانیان با شیر و پلنگ و ظروف طلایی تزئین کنید. همچنین اگر مبل کرم یا قهوه ای بخرید چاره‌ای جز انداختن فرش همین رنگی نخواهد داشت. فرشی که با یک اشاره کثیف می‌شود و به ۶ ماه نرسیده نیاز به قالی شویی دارد.

اگر اهل مبل های سلطنتی با تصویر همیشگی چوب طلایی و پارچه کرم رنگ نبوده و بیشتر طرفدار مبل های اسپورت هستید باز هم خرید مبل دست دوم نفع بیشتری برایتان دارد. مبل اسپورت خیلی زود از مد می افتد. مثلا اگر چند سال قبل مبل ال با رنگ های تند و تیز در بازار رایج بود، حالا دیگر مبل‌های اسپرت با پایه‌های چوبی و صندلی های جدا از هم و ترکیبی از دو رنگ مخالف در بورس هستند.

در کنار این مبلمان گذاشتن یک آباژور در گوشه سالن، شکل سینمایی به خانه می‌دهد. کاغذ دیواری اسپرت نیز چنین خانه با چنین مبلمانی را می تواند دو چندان زیبا کند. معمولا برای این مبل‌ها بهتر است که به جای فرش‌های ایرانی، فرش‌های تکه‌دوزی شده مدرن خریداری شود. علاوه بر این نباید همه سالن پذیرایی را پوشیده از فرش کنید. باید فضای خالی سرامیک نیز به چشم بیاید.

بیشتر مبل‌های اسپورت دارای پارچه نانو و ضد آب هستند برای همین مزیتی نسبت به پارچه‌های قدیمی دارند. پارچه نانو قابلیت شست و شو راحت‌تری دارند و اگر روی مبل چایی یا قهوه بریزد می‌توان با یک دستمال خیس آن را به شکل اولش برگرداند.

۲ نظر

ورود

  • محمد اسفند ۱۵, ۱۳۹۸

    به نظر شخصی من خرید مبل دست دوم بهتر از خرید مبل نو هست.
    مبل دست دوم رو هم میتونید از سایت دیوار و هم سایت مبلیدو خرید و فروش کنید. مبلیدو خیلی تخصصی تر و جامع تر به این موضوع دقت داشته و سایت خوبیه با بازدید بالا.

  • http://moblido.com خرداد ۲۴, ۱۳۹۹

    سلام، مبلیدو خوبه منم تاییدش میکنم http://moblido.com