منتخب عکس های جذاب جایزه جهانی عکاسی SONY

۳۲۰ هزار عکس از ۲۰۰ کشور جهان در مسابقه جهانی عکس سونی

منتخب عکس های جذاب جایزه جهانی عکاسی SONY

۳۰ فروردین ۹۷، یکی از روزهای سرنوشت ساز برای جامعه عکاسان جهان است. چرا که در این روز، اسامی برندگان جایزه جهانی عکاسی که هر ساله توسط غول لوازم تصویری جهان یعنی سونی ژاپن برگزار می شود،  اعلام شده و جهان با جذاب ترین عکس هایی که شکارگران حرفه ای طبیعت گرفته اند آشنا می شوند. در این دوره، بیش از ۳۲۰ هزار عکس از عکاسانی از ۲۰۰ کشور جهان  شرکت کرده است که رقابت نفس گیری برای عکاسان حرفه ای در مهم ترین رویداد عکاسی  جهان به شمار می رود.

مسابقه های عکاسی از سالیان دور، محفلی برای قدرت نمایی عاشقان لنز و زاویه و نور و قاب بوده تا توان تصویربرداری لحظه ای خود را به رخ رقیبان و هم صنفان خود کشانده و دنیا را با جهان جذاب و دیدنی هنر عکاسی آشنا کنند. عکاسی، هنر شکار لحظه ها است. لحظه هایی که شاید دیگر تکرار نشود و به همین خاطر، رسانه ای به نام عکس، فرصت فوق العاده ای برای  فهم  نکته سنجی و نوع نگاه و زاویه دید عکاس به پیرامون است.

سالانه رقابت های گوناگونی در سطح بین المللی برگزار می شود تا آثار برتر از میان آن ها انتخاب شده و در معرض دید جهانیان قرار گیرند. یکی از همین نوع مسابقات، جوایز عکاسی جهانی سونی (Sony World Photography Awards) است که هر سال موجب رقابت هزاران عکاس هنرمند با یکدیگر می شود.

مسابقات سونی از جمله مهم ترین و مشهورترین مسابقه های عکاسی در سراسر جهان به شمار می رود و افراد بسیاری سعی دارند که در آن برنده شوند. امسال (۲۰۱۸) نیز رقابت جوایز عکاسی جهانی سونی برگزار شد اما هنوز نتایج آن اعلام نشده است.

تصویری فوق العاده از هوای ابری در بولتون کانزاس آمریکا
تصویری از یک پرتره که در سال ۲۰۱۷ در استودیویی در سوییس گرفته شد. در این عکس تضاد دو رنگ سیاه و سفید به وضوح دیده می شود. عکاس این تصویر درباره اثرش گفت که کنتراست برایش اهمیت زیادی دارد و مدلش توانست او را به هدفش برساند.
تصویری از خانه عباسیان کاشان
این تصویر که در آن آرامش موج می زند در ۲۰ مایلی (۳۲ کیلومتری) نیروگاه هسته ای متسامور (Metsamor) گرفته شده است. این نیروگاه در غرب ایروان، پایتخت ارمنستان، در شهری به نام متسامور قرار دارد.
در تصویر پیش رو اورانگوتانی سوماترایی را مشاهده می کنید. سورتمارا (Sumatra) یکی از جزایر اندونزی است. این عکس در آگوست سال ۲۰۱۷ گرفته شد و عکاسش برای ثبت این لحظه تلاش زیادی کرد.
مرد با این که چهره اش کمی افسرده به نظر می رسد، تیپ خوبی دارد و توانست نظر عکاس را به خود جلب کند.این عکس توسط ICK DOLDING گرفته شد
این تصویر در ناحیه خودمختار سین‌کیانگ یا شین‌جیانگ (Xinjiang) چین به ثبت رسیده است.
تصویری که می بینید مربوط به یکی از شهرک های مراکش است. در ابتدای ساخت شهرک، قرار بود که یک پروژه بزرگ باشد. اینجا روزی موجب امیدواری افراد زیادی شده بود. می گفتند هدف از ساخت این جا نشان دادن اوج معماری و ساخت زندگی مدرن شهری است اما متاسفانه به دلیل بحران مالی هیچ‌گاه آن طور نشد
عکسی از عکاس چینی: لی وانگ. این تصویر در تاریخ ۲۱ ژوئن ۲۰۱۷ در شهر بایین (Baiyin) در استان کانسوی (Gansu Province) چین به ثبت رسیده است. این جاده به جنگلی به نام یلو استون (the Yellow Stone Forest) منتهی می شود. شیب جاده به قدری است که فقط می توان از بالا پیچ و خمش را به این صورت دید.
ماهیگیران برای این که ماهی‌های شیراسو را شکار کنند، مجبورند در هنگام شب با قایق های شان به رودخانه بروند و با استفاده از نور آنها را به سوی خود بکشانند.
این تصویر در سال ۲۰۱۷ میلادی در شهر ماندو (Manado) اندونزی به ثبت رسیده است. این کشور به دلیل موقعیت جغرافیایی خود پوشش گیاهی غنی و خوبی دارد و انواع مرجان های دریایی در آن یافت می شوند. از میان شمار زیاد مرجان ها این زنبق و بادبزن قرمز دریایی توجه عکاس را به خود جلب کردند و سوژه تصویر خاص او شدند.

گفتنی است، مسابقه عکاسی طبیعت نشنال جئوگرافیک و مسابقه عکاسی مجله اسمیتسونیان از مطرح ترین رقابتهای عکاسی جهان است.

منبع: SONY AWARD2018
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود