گزارش روزیاتو از سبک زندگی و مدلینگ ماریا شاراپووا، تنیسور روس

گزارش روزیاتو از سبک زندگی و مدلینگ ماریا شاراپووا، تنیسور روس

دنیای ورزش زنان جهان، امروزه فقط به عرصه ورزش ختم نمی شود و شاهد فعالیت گسترده چهره های سرشناس این عرصه در حوزه های طراحی، مدلینگ، موسیقی و حتی سینما و هنر هم هستیم. از لیلا علی، اسطوره بوکس جهان که این روزها به فعالیت های آشپزی روی آورده تا بزرگان فوتبال و بسکتبال و شنا زنان که در حوزه های تجاری و نویسندگی و تبلیغات، به چهره های موفقی همچون آوردگاه های ورزشی تبدیل شده اند، دنیای جذاب ورزش زنان را همواره با حاشیه هایی پر رنگ تر از متن تبدیل کرده است.

گزارش امروز سرویس ورزشی روزیاتو شما را با یکی از اسطوره های ورزش زنان در سال های اخیر آشنا می کند. ورزشکار خوش چهره روس که با قد بلند و فریادهایش در زمین تنیس، یکی از موفق ترین ورزشکاران تنیس بوده و مدت زیادی به عنوان مدل برندهای مختلف اروپایی فعالیت کرده است و اکنون زندگی آرامی را در آمریکا سپری می کند، سوژه امروز ما را به خود اختصاص داده است.

گزارش نوروزی امروز ما را با بررسی سبک زندگی ماریا شاراپووا همراه باشید.

 داستان ماریا: روایت ناکامی یک قهرمان

maria25
ماریا و سلفی و فوتوشوتینگ کریسمس ۲۰۱۷

ماریا شاراپووا از نامداران ورزش تنیس جهان در دهه نخست قرن بیست و یکم است. او در آوریل ۱۹۸۷ میلادی در روسیه متولد شد و با کسب ۵ عنوان قهرمانی مسابقات گرند اسلیم تنیس جهان، به یکی از شاخص ترین چهره های ورزشی تاریخ تنیس جهان بدل شد. ماریا در فهرست ۱۰ تنیس باز مطرح جهان قرار دارد که توانسته هر ۴ گرند اسلم ویمبلدون ۲۰۰۴، آزاد آمریکا در سال ۲۰۰۶، آزاد استرالیا در سال ۲۰۰۸ و آزاد فرانسه در سال ۲۰۱۲ میلادی را فتح کند.

در رقابت های المپیک لندن ۲۰۱۲ نیز توانست نقره رقابت ها را از آن خود کند. با این حال، ماریا در فهرست ۳۰ تنیس باز برتر تاریخ تنیس قرار داده اند. ماریا از جمله شهروندان تاریخ ساز روسیه است. او کاری را توانست در زمین تنیس انجام دهد که هیچ ورزشکار زن روسی پیش از وی نتوانسته بود انجام دهد.

قرار گرفتن در صدر فهرست برترین تنیسور های زن جهان، عنوانی است که بخشی از افتخارات ماریا را تشکیل داد. وی گرچه چند سالیست که در فلوریدا آمریکا زندگی می کند،‌ اما همچنان ملیت روسی خود را حفظ کرده است.

با وجود همه موفقیت های تاریخی و شگفت انگیز ماریا در ۱۵ سال فعالیت ورزشی حرفه ای، اما شامگاه دوشنبه ۱۷ اسفند ۹۴، یک کنفرانس خبری، شوک بزرگی به دنیای ورزش حرفه ای تنیس زنان جهان وارد کرد. در این کنفرانس خبری، مثبت بودن آزمایش دوپینگ ماریا شاراپووا در رقابت های گرد اسلم ملبورن ۲۰۱۶ میلادی استرالیا اعلام شد.

MARIA32

وی به این خاطر تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی از حضور در کلیه رقابت های ورزشی محروم شد و فدراسیون بین المللی تنیس او را جریمه کرد. استفاده از ماده ممنوعه ملدونیم سبب شد تا ماریا، یکی از ناکام های بزرگ ورزش جهان در سال ۲۰۱۶ میلادی نام بگیرد.

۳ ماه بعد در ۷ مارچ ۲۰۱۶ میلادی در کنفرانسی خبری در لس آنجلس، پذیرفت که از ماده ممنوعه استفاده کرده است. البته این ماده تا ژانویه ۲۰۱۶ میلادی در فهرست مواد ممنوعه نبود و اعلام کرد که از وجودش بی اطلاع بوده است. اما موسسه بین المللی مبارزه با دوپینگ بعدا اعلام کرد که عدم استفاده از این ماده را طی ۵ نامه به طور مکتوب به اطلاع ایشان رسانده است.

MARIA29
تیپ ۲۰۱۶ ماریا برای لباس Roksana Dalincic و کفش هایی با برند Jimmy Choo
maria30
تیپ ماریا شاراپووا در خیابان های نیوریورک- بار دیگر ست شدن کفش سفید با اکسسوری های پاییزی

اما به هر حال این مقوله، تبعات سنگین مالی برای ماریا به همراه داشت.

بعد از این اتفاق، شرکت پورشه که ماریا برای مدتی، سفیر تبلیغاتی او بود اعلام کرد که کلیه فعالیت های تبلیغاتی خود را با این چهره ورزش جهان قطع خواهد کرد. سازمان ملل نیز اعلام کرد که دیگر ماریا به عنوان سفیر صلح این سازمان فعالیت نخواهد کرد.

مصاحبه ماریا با لری کنیگ، مجری معروف CNN را در زیر مشاهده کنید.

زندگی ماریا

ماریا در شهر نیاگان روسیه متولد شد و والدینش اهل بلاروس بودند. دلیل انتقال خانواده ماریا به این شهر، ترس از تکرار فاجعه هسته ای در شهر چرنوویل بود.

ماریا در حالی که ۴ سال داشت، راکت تنیسی از دوست پدرش الکساند کافلنیوکف دریافت کرد و در خانه با این راکت تنیس بازی می کرد و به همین خاطر از کودکی، علاقه و استعداد خاصی به این ورزش نشان داد. نام نویسی ماریا در کلاس تنیس کودکان سبب شناسایی استعداد خارق العاده وی در این حوزه شد.

در سال ۱۹۹۳ میلادی، مارتینا ناوراتیلووا که از مربیان وی بود، متوجه استعداد و توانای های ماریا شد و به پدرش توصیه کرد که آموزش حرفه ای ماریا را در دستور کار خود قرار دهند. به همین خاطر، پدرش وی را در هفت سالگی به آمریکا برد  و در آکادمی بالتیری شروع به آموزش حرفه ای تنیس کرد.

وضعیت مالی بد پدر سبب شد تا ماریا، مدت زیادی در آمریکا مشغول به ظرفشویی شود و دوران سختی را در کودکی و نوجوانی خود پشت سر بگذارد.

آخرین دهه قرن بیستم برای ماریا، سال های سختی را سبب شد اما عاملی برای جدا شدن ماریا از دنیای تنیس زنان نبود. در سال ۲۰۰۱ میلادی و در حالی که ۱۴ سال داشت، به دنیای حرفه ای دنیای تنیس پاگذاشت و تنها یک سال بعد، به فینال مسابقات جوانان اوپن استرالیا رسید.

ماریا در سن ۱۵ سالگی، جوان ترین بانوی تنیس جهان می دانند که توانست به فینال رقابت های اوپن وارد شود. کم تر از ۲ سال بعد یعنی در سال ۲۰۰۴ میلادی، او توانست به فهرست ۲۰ تنیس باز برتر جهان راه یابد.

maria16
سبک بدنسازی ماریا شاراپووا

ماریا در سال ۲۰۰۴، بر سرنا ویلیامز، دیگر اسطوره تنیس زنان جهان را شکست داد. در سال ۲۰۰۶ با پیروزی مقابل ژوستین آنه، قهرمان تنیس آزاد آمریکا شد. در سال ۲۰۰۸ میلادی نیز در رقابت با آنا ایوانوویچ، قهرمان تنیس آزاد استرالیا شد. آخرین پیروزی ماریا در مقابل سارا ارانی از ایتالیا انجام شد که در سال ۲۰۱۲، قهرمان تنیس آزاد فرانسه شد.

maria15
پشت صحنه آرایش های ماریا شاراپووا با رونمایی از برند Hairbyadir

ماریا تا کنون ازدواج نکرده است و از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۵، با شخصیت های معروف هنری و ورزشی آمریکا در تعامل بوده است. آدام لوین، خواننده و شارلی ابرسول، مجری تلویزیونی از جمله افرادی بود که در دهه نخست قرن بیست و یکم وارد زندگی خصوصی ماریا شدند.

maria14
تمرینات بدنسازی و یوگا ماریا شاراپووا

در سال ۲۰۱۱ میلادی، او با ساشا ووجاکیک، بازیکن تیم بسکتبال اسلوونی نامزد کرد اما در سال ۲۰۱۲ میلادی از وی جدا شد. بعد از آن وی با گریگور دمیتریوف، بازیکن تنیس بلغارستان نامزد که بیشتر از یک سال دوام نداشت.

با وجود زندگی خصوصی پر فراز و نشیب، ماریا در فعالیت های اجتماعی و خیرخواهانه بسیاری فعالیت داشته است. او همچون لیونل مسی، بیل گیتس و کریس رونالدو،‌بنیاد خیریه دارد که به کودکان در سراسر جهان کمک می کند.

وی ظرف ۱۵ سال اخیر، میلیون ها دلار به موسسات خیریه در سراسر جهان کمک کرده است. پورشه سواری وی در سنگاپور را در زیر مشاهده کنید.

او در ویدیوی زیر برای پورشه ۹۱۸ تبلیغ می کند.

فعالیت های مدلینگ  ماریا

ماریا با ۱۸۸ سانتیمتر قد، از جمله چهره های فعال و مطرح دنیای ورزش زنان در عرصه تبلیغات و مدلینگ است. مجله لباس شنا زنان (Sports Ullustrated Swimsite) از جمله نشریات ورزشی است که وی مدت ها برای آن فعالیت کرد.

حضور در کمپ های تبلیغاتی : NIKE, Prince, Canon و Cole Haan از جمله فعالیت های مدلینگ ماریا در سال های اخیر بوده است. از سال ۲۰۰۷ میلادی، وی سفیر حسن نیت سازمان ملل بود. در جون ۲۰۱۱ میلادی، مجله تایم آمریکا او را در فهرست ۳۰ اسطوره برترین تنیس جهان قرار داد.

برآورد شده است که وی در دوران فعالیت های ورزشی،‌حدود ۲۸۵ میلیون دلار درامد کسب کرد.

بخشی از فعالیت های ماریا را می توان در درگاه اختصاصی وی مشاهده کرد.

maria1
تصویر ایندکس درگاه اختصاصی ماریا شاراپووا

در این درگاه، وی به معرفی فعالیت های ورزشی،‌ مدلینگ و حرفه خود می پردازد و خط تولید آب نبات خود را که با عنوان برندینگ: SUGARPOVA عرضه می شود و لیبل حلال نیز دارد معرفی می کند.

MARIA2
تبلیغ آب نبات های ماریا شاراپووا در سایت و اینستاگرامش مخاطبان بسیاری دارد

فروش شکلات و تبلیغ محصولات غذایی که با برند وی عرضه می شود، امکان خرید محصولات را به صورت آنلاین فراهم می کند.

MARIA3

هر خریدی که از این درگاه صورت می گیرد، درصدی از فروش به بنیاد خیریه شاراپووا اختصاص پیدا می کند که صرف کارهای خیریه می شود.

MARIA4
آب نبات و پاستیل های رنگارنگ با برند ماریا شاراپووا در مغازه های آمریکا و اروپا مخاطبان بسیار دارد

علایق ماریا

maria13

او در مصاحبه هایش بارها اعلام کرده که از کودکی علاقمند بوده تا در زمینه مد فعالیت کند و اکنون به این خواسته خود رسیده است. او از مصدومیت هایش همواره به عنوان بدترین زمان زندگی خود یاد می کند. اما معتقد است، هیچ دوستی بهتر از تلفن همراهش ندارد. چرا که همه اطلاعات و برنامه زندگی روزانه و هفتگی اش در ان ذخیره شده است.

مخصوصا در سال های اخیر که اطلاع رسانی روزانه فعالیت هایش در اینستاگرام از طریق گوشی اپل وی صورت می گیرد، سبک زندگی دیجیتالی او را بدون موبایل، مختل می کند که البته این قضیه برای بسیاری از سلبریتی های دنیای هنر و موسیقی و سینما و ورزش و سیاست از کیم کارداشیان تا تیلور سویفت و لیلا علی می توان عنوان کرد.

جالب است که بدانید، ماریا یکی از طرفداران ادل است و عاشق غذاهای روسی بوده ولی از اینکه آشپز خوبی نیست، ابراز ناراحتی می کند. اما در اینستاگرامش، بارها تصاویر پخت کیک و شیرینی را به اشتراک گذاشت. آدری هپبون، شخصیت معروف هالیوود است که وی به او ابراز علاقه شدید می کند.

اینستاگردی با ماریا

ماریا شاراپووا این روزها با اشتراک گذاردن بیش از ۸۶۰ پست در اینستاگرام، حدود ۲.۳ میلیون فالوور دارد و در فهرست پر بیننده ترین زنان ورزشکار جهان در این شبکه اجتماعی به شمار می رود. در ادامه نگاهی داریم به برخی از اینستانوشته های خانم اسطوره.

maria5
اینستانوشته ماریا شاراپووا که بخاطر هشتم مارچ روز جهانی زن، تصویری از کودکی خود با مادر بزرگش را منتشر کرد که عاملی برای موفقیت هایش در زندگی شده است
maria6
جدید ترین تصویر از تمرینات ورزشی تنیس ماریا شاراپووا در سال ۲۰۱۷ میلادی
maria7
ماریا شاراپووا و استایل مد و لباس در فوریه ۲۰۱۷ در Palm Desert
maria8
ماریا شاراپووا و جین آبی رنگ
maria9
ماریا شاراپووا و تصویری از صبحانه فوریه ای که با مربای توت و پن کیک همراه شده است
maria10
تیپ مد و لباس جدید ماریا شاراپووا در ماه مارچ
maria11
تیپ ماریا شاراپووا در زمان سوار شدن هواپیما. شیوه ست کردن کفش سفید با لباس تیره را میتوان از وی آموخت
maria12
تیپ ماریا شاراپووا که بخشی از کلکسیون جواهراتش را در Image Academyرونمایی می کند
maria17
تیپ لباس ماریا شاراپووا با رونمایی از برند کفش POM POM
ARIA18
فوتوشوتیگ های خودمانی ماریا
MARIA19
سلفی ماریا که با معرفی کتاب کاخ شیشه ای Glass Castle نوشته ژنت والز همراه شده است
maria20
رونمایی از برند آب نبات و پاستیل ماریا در مسکو
maria21
فوتوشوتینگ ماریا با برند جدیدش
maria22
انواع کفش های شب ماریا شاراپووا که در سال ۲۰۱۷ رونمایی کرد
maria23
ماریا و تصاویر خاص برای اینستاگرام
maria24
این هم تصویر غذای ماریا شاراپووا و دوستانش در شب کریسمس ۲۰۱۷ میلادی
maria26
تصویر تبلیغاتی ماریا با یکی از هوداران کوچولوی ایشان در کالیفرنیا که با رونمایی از برند شکلات ایشان همراه شده است
maria27
ماریا شاراپووا و سلفی عصرگاهی و پخت کیک در دسامبر ۲۰۱۶ میلادی
maria28
تارت کارامل فرانسوی ماریا شارپووا که برای روز شکرگذاری در امریکا تهیه شده بود
ria31
کتاب love warrior نوشته GLENNON DOYLE MELTON که در اینستانوشته نوامبر ۲۰۱۶ ماریا با یک سلفی معرفی می شود

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • ترانه فروردین ۵, ۱۳۹۶

    چه خوشگله 🙂 از تیپش خوشم اومد. جذابه

  • میثم فروردین ۵, ۱۳۹۶

    بنظرم خوش تیپ ترین تنیسور جهان است