با ۱۰ گجت تاشو عجیب ولی فوق العاده کاربردی آشنا شوید

با ۱۰ گجت تاشو عجیب ولی فوق العاده کاربردی آشنا شوید

گجت ها همانطور که بسیاری از شما نیز می دانید ابزارهای معمولا کوچکی هستند که برای انجام کار خاصی یا آسان کردن یک وظیفه ای که قبلا مشکل بوده است اختراع می شوند. این ابزارها در کل باعث می شوند که زندگی افراد آسانتر شده و استفاده ی بهینه تری از زمان و وسایل خود داشته باشند برای مثال چاقوهای چندکاره یا انواع پیچ گوشتی یا یک قوطی باز کن ساده. نکته ی مهم در مورد گجت ها ابتکار و خلاقیتی است که در آن ها به کار رفته و آن ها را به یک اختراع منحصربفرد تبدیل می کند. گجت ها می توانند الکترونیکی یا مکانیکی باشند. البته باید بدانید که گجت ها بعد از تولید انبوه و استفاده ی عمومی دیگر تازگی خود را از دست داده و دیگر نمی توان از واژه ی «گجت» برای نامیدن آن ها استفاده کرد.

در ادامه ی متن شما را با تعدادی از این گجت های عجیب ولی خلاقانه و کاربردی آشنا خواهیم کرد.

۱- وان حمام تاشو

a99993_foldable_1-bathtub-w700

دراز کشیدن در یک وان پر از کف بهترین و ساده ترین روش برای ریلکسیشن به شمار می آید اما همه به چنین کالای لوکسی دسترسی ندارند زیرا هم هزینه ی بالایی دارند و هم فضای زیادی را اشغال می کنند. بنابراین یک طراح آلمانی به نام کارینا دوشل توانسته است یک وان حمام تاشو به نام «اکستند» (XTEND) طراحی کند که همه می توانند از آن استفاده کنند.

این وان حمام تاشو علاوه بر این که بسیار خلاقانه طراحی شده است نمونه ای جالب از طراحی منحصربفرد، هنر و تولید وسایل دیجیتال نیز به شمار می آید. این وان از فیبر کربن فوق العاده سبک تهیه شده و از تکنولوژی فشار بالای آب در آن بهره گرفته شده است. در لایه ی خارجی آن از یک پارچه ی بادی فوق العاده بادوام که قابلیت شستشو نیز دارد استفاده شده است. سردوش آن نیز قابلیت جدا شدن دارد. این وان در حالت تا شده تنها ۷ کیلو وزن دارد و ارتفاع آن در این حالت تنها به ۲.۵ سانت می رسد.

۲- سرسره تاشو

a99993_foldable_1-slide-w700

اگر مشتاق داشتن یک سرسره در داخل خانه ی خود هستید خبر خوبی برای شما داریم. یک اختراع جالب جدید در این زمینه وجود دارد که راه پله های شما را به یک سرسره تبدیل می کند. این سرسره ی تاشو که «اسلاید رایدر» (SlideRider) نامگذاری شده هنوز در مرحله ی طراحی اولیه قرار دارد و از بخش های تاشو متعددی درست شده که با قرار گرفتن بر روی پله ها آن را به یک سرسره ی خانگی تبدیل می کنند. در قسمت انتها نیز بخشی برای فرود راحت طراحی شده و نرده های اطراف نیز از پرت شدن کودک به بیرون از سرسره جلوگیری خواهند کرد.

این ابزار کاربردی را یک مخترع اهل مینه سوتا به نام تریشا کلیولند ساخته است. او اختراع خود را به چندین شرکت ارائه داده و انتظار می رود این اختراع بزودی وارد مرحله ی تولید انبوه شود. قیمت آن در صورت تولید انبوه بین ۴۵ تا ۹۵ دلار خواهد بود.

۳- دوچرخه الکتریکی سویس آرمی (Swiss Army)a99993_foldable_3-swiss-army-w700

چاقوهای چند کاره ی مارک سویس آرمی ابزارهای کاربردی متعددی را در یک قالب واحد ارائه می دهند. این چاقوها در واقع حاوی یک چاقو، یک پیچ گوشتی، یک باز کننده بطری، یک اره و یک چراغ قوه هستند. دوچرخه ی الکتریکی سویس آرمی نیز با همین رویکرد ساخته شده و قابلیت تا شدن نیز دارد.

۴- میز کاغذی تاشو

a99993_foldable_4-napkin-table-w700

مایکل جان یک طراح صنعتی اهل تایوان است که یک ابزار کابردی را طراحی کرده که یک میز تاشو است که دو طرف آن حلقه هایی تعبیه شده که دور گردن دو فرد وصل می شوند. روی این میز تاشو مکان هایی برای قرار گرفتن فنجان و بطری تعبیه شده و از بقیه ی صفحه ی صاف آن می توان برای قرار دادن بشقاب استفاده کرد. در دو طرف آن دو پیش بند تعبیه شده که نقش دستمال سفره را ایفا خواهند کرد. بعد از خوردن غذا می توان آن را تا کرده و به راحتی حمل کنید.

۵- گهواره ی تاشو

a99993_foldable_5-bassinet-w700

داشتن یک نوزاد کوچک بسیار لذتبخش است اما آن ها برای مدت زیادی کوچک باقی نمی مانند. این ابزار جالب را می توان بعد از بزرگ شدن کودک به عنوان محل قرار دادن اسباب بازی نیز مورد استفاده قرار داد.

۶- تخته اسکیت تاشو

a99993_foldable_6-skate-w700

یک طراح اهل نیویورک سیتی به نام جین سئوک هوانگ تخته اسکیتی ساخته است که قابلیت تا شدن دارد. این اسکیت برای کسانی که در تمام طول روز یا به مدت زیادی قصد اسکیت دارند مناسب نخواهد بود اما قابلیت حمل آسانی دارد و می توانید به راحتی آن را در کوله پشتی خود قرار دهید. این اسکیت علیرغم شکل ظاهریش بسیار کاربردی به نظر می رسد.

۷- شیر آب تاشو

a99993_foldable_7-faucet-w700

ممکن است با اولین نگاه فکر کنید که این گجت یک آینه ی پیشرفته است که در حمام یا کابینت مورد استفاده قرار می گیرد. اما در واقع این ابزار یک شیر آب تاشو و دیجیتال است که روی دیوار نصب شده و با استفاده از صفحه ی آن می توانید جریان آب را کنترل کرده و از آب آن در فشارهای متفاوت استفاده کنید.

۸- میز و صندلی مقوایی تاشو

این میز و صندلی مقوایی که در سایز واقعی ساخته شده اند کاملا کاربردی هستند. این میز و صندلی که توسط لیدی شفکنِخت و آرمین بی واگنر ساخته شده است را می توان مانند یک کتاب باز و بسته کرده و در هر مکانی از آن به عنوان یک میز کار یا میز ناهار ساده استفاده نمود.

۹- قاب عکس میزی تاشو

a99993_foldable_9-picture-w700

این میز که بسیار زیبا طراحی شده را می توان به عنوان یک قاب عکس نیز مورد استفاده قرار داد و در مکان هایی که فضای بسیار کمی وجود دارد انتخاب های بسیار مناسبی هستند. این میز با استفاده از پایه های فلزی و آهنربا به دیوار وصل شده و محکم شده اند.

۱۰- کباب پز دیواری تاشو

a99993_foldable_10-barbecue-w700

اگر فکر می کنید که نمی توان از یک فضای واحد هم به عنوان محل بازی و هم مکانی برای کباب استفاده کنید باید بدانید که با این گجت ساده می توانید به راحتی هر دو کار را انجام دهید. این کباب پز دیواری در صورت نیاز باز شده و بعد از اتمام کار نیز می توانید آن را تا کرده و روی دیوار قرار دهید. ارتفاع این کباب پز نیز قابل تنظیم بوده و این ویژگی استفاده از آن را برای همه امکان پذیر ساخته است. این ابزار برای حیاط های کوچک، بالکن ها و مکان هایی که چیدمان خوبی ندارند بسیار مناسب خواهد بود.

منبع: oddee
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود