کشف کرمی نادر و غول پیکر موسوم به «کرم کشتی» که ظاهری بسیار چندش آور دارد

اگر چه 200 سال از کشف این کرم غول پیکر می گذرد اما تاکنون هیچ نمونه زنده ای از آن آزمایش نشده بود

کشف کرمی نادر و غول پیکر موسوم به «کرم کشتی» که ظاهری بسیار چندش آور دارد

برای اولین بار در طول تاریخ یک کرم کشتی عظیم الجثه در فیلیپین کشف شده است. این موجود عجیب و غریب که در گل و لای زندگی می کند سیاه رنگ بوده و ظاهری کاملاً گوشتی دارد. کرم کشتی تمام طول عمر خود را در درون یک پوسته زندگی کرده و از رسوب های کف دریا تغذیه می کند. طول این کرم غول پیکر ممکن است تا ۱.۵ نیم متر نیز برسد.

Screen-Shot-2017-04-18-at-080856-w700
محققان به آرامی و با احتیاط در حال باز کردن پوسته ی آهکی کرم کشتی غول پیکر

۵ نمونه از این کرم در یک آبگیر قدیمی در میندانائو در فیلیپین حمع آوری شده و برای مطالعات بیشتر به دانشگاه فیلیپین منتقل گردیدند. محققان این کرم را «گونه ی جانوری کمیاب و اسرار آمیز» توصیف کرده که به گونه ی نرم تنان تعلق دارد. این کرم بلندترین گونه از این خانواده به شمار می آید که انسان تاکنون به چشم خود دیده است.

نوع غول پیکر کرم کشتی برخلاف دیگر اعضای کوچکتر این خانواده که در چوب نقب زده و آن را می خورند، معمولا از گل و لای و رسوب های دریایی که نوعی باکتری خاص در خود دارد تغذیه می کند. محققان تصریح کرده اند که در مورد عادات و رفتارها، مکان زندگی و تاریخچه ی زندگی این گونه ی نادر اطلاعات زیادی در دست نیست و زنده پیدا کردن این گونه می تواند تمامی این اطلاعات را در اختیار انسان قرار دهد.

giant-shipworm-kuphus-polythalamia-w700
کرم کشتی غول پیکر بعد از بیرون آمدن از پوسته

یکی از محققان ادعا کرده که بیش از ۲۰ سال برای پیدا کردن یک نمونه از این گونه ی جانوری کمیاب تلاش کرده است. وی در این باره می گوید: ” سخت است که با دیدن یکی از این کرم ها در درون پوسته هیجان زده نشد حتی اگر چیزی در مورد آن ها ندانید. هیچ موجود دیگری شبیه آن ها یافت نمی شود”.

Screen-Shot-2017-04-18-at-080905-w700
این کرم غول پیکر در حالی که در گل و لای فرو رفته بود در سواحل فیلیپین کشف شد.

منبع: mirror
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود