داستان راک؛ چگونه دواین جانسون از یک فوتبالیست معمولی به گرانترین بازیگر هالیوود تبدیل شد؟

داستان راک؛ چگونه دواین جانسون از یک فوتبالیست معمولی به گرانترین بازیگر هالیوود تبدیل شد؟

در دنیای پر زرق و برق هالیوود بازیگران و هنرپیشه های زیادی حضور دارند که هر یک در ژانری خاص به فعالیت می پردازند. به عنوان مثال، تام کروز را همواره در فیلم های اکشن دیده ایم. در میان بازیگران و چهره هایی که نامی برای خود دست و پا کرده اند، اسم یک نفر بیش از پیش خودنمایی می کند: دواین جانسون یا همان راک مشهور.

دواین جانسون به لطف حضور در سری فیلم های پر فروشی مانند «سریع و خشمگین»، توانسته به ثروت زیادی دست یابد. او در رده بندی سال گذشته نشریه فوربس، عنوان گرانترین بازیگر جهان را به خودش اختصاص داد. فیلم هایی که وی تا به حال در آن ها حضور داشته، مجموعا ۵.۹ میلیارد دلار فروخته اند که رقم بسیار بالایی به شمار می رود. او قرار است به زودی با ایفای نقش شخصیت «Doc Savage» دنیای ابر قهرمانی را نیز تجربه کند.

جالب است بدانید که دواین جانسون از ابتدا در حرفه بازیگری فعالیت نداشته و راه پر پیچ و خمی را برای رسیدن به نقطه فعلی پیموده است. ما در این مقاله قصد داریم زندگی و سرگذشت راک را مورد بررسی قرار دهیم. تا پایان همراه باشید.

900-w750
دواین جانسون در ۲ می سال ۱۹۷۲ میلادی در هایوارد کالیفرنیا به دنیا آمد.
901-w750
کشتی گرفتن و ورزش های رزمی در خون راک بود. پدر او راکی «سول من» جانسون عضو نخستین تیم آفریقایی آمریکایی قهرمان کشتی حرفه ای بود. پیتر مایویا پدربزرگش نیز یکی از نخستین کشتی گیران ساموآ به شمار می رفت.
902-w750
با این حال او به طور مستقیم به عرصه کشتی وارد نشد و نخستین بار در فوتبال آمریکایی فعالیت نمود. پس از درخشش در تیم مدرسه، او در دانشگاه برای تیم «میامی هاریکینز» بازی کرد. علی رغم تنها یک بار فیکس بودن، وی در ۳۹ بازی شرکت داشت و ۷۷ تکل را تجربه کرد. وی بخشی از تیم ملی قهرمان در سال ۱۹۹۱ میلادی بود.
903-w750
وی دنی گارسیا همسر اول خود را در دانشگاه میامی ملاقات کرد. آن ها پس از ۱۰ سال از یکدیگر جدا شدند، اما نزدیکی روابطشان تغییر چندانی نیافت. این زوج پس از طلاق نیز در کارها مشارکت دارند و فرزند دختر خود را بزرگ می کنند.
904-w750
اگر مصدومیت های جدی در ناحیه شانه ها و کمر برای دواین جانسون پیش نمی آمد، وی می توانست دوران حرفه ای خود را در لیگ ملی فوتبال آمریکا ادامه دهد.
905-w750
راک دوران بازیکن بودن رادر لیگ کانادا به پایان رساند؛ آن هم در حالی که تنها هفته ای ۲۵۰ دلار دستمزد دریافت می کرد. وی در این رابطه می گوید: “تمام رویاهای من نقش بر آب شد. دیگر نمی خواهم به فوتبال ادامه دهم. این کار تنها وقت تلف کردن بود.”
906-w750
پس از کنار گذاشتن فوتبال، وی حرفه خانوادگی خود یعنی کشتی را دنبال کرد. بعد از گذراندن چند مدت در لیگ های کوچک «WWE» دواین جانسون در لیگ بازماندگان سال ۱۹۹۶ در تلویزیون حضور یافت. وی اسم «راکی مایویا» را برای کشتی کج خود برگزید؛ ترکیبی از نام پدر و پدربزرگش.
907-w750
دواین جانسون به عنوان نخستین کشتی گیر نسل سوم در مسابقات «WWE» توانست لقب یکی از بزرگترین و بهترین ورزشکاران تاریخ در این زمینه را به خود اختصاص دهد.
908-w750
در طول سال های زیاد حضور در کشتی، راک به خاطر حرکاتی مانند «The People’s Elbow» و «The Rock Bottom» شهرت زیادی یافت.
909-w750
دواین جانسون شایستگی های خود را با قهرمانی شش باره در بخش سنگین وزن ها و کسب پنج عنوان قهرمانی در کشتی حرفه ای تیمی نشان داد.
910-w750
شهرت وی در کشتی کج باعث شد که او مورد توجه فعالان هالیوود قرار بگیرد. حتی با او برای شرکت در برنامه «پخش زنده شنبه شب» تماس گرفته شد که راک از این اتفاق به شدت متعجب گشت.
911-w750
حضور او در این برنامه نشان داد که او تنها یک کشتی گیر معمولی نیست و می تواند واقعا حرفه بازیگری را دنبال کند. وی در برنامه یاد شده نقش انسان میمون نما را بازی کرد.
912-w750
دواین جانسون در فیلم «بازگشت مومیایی» (The Mummy Returns) محصول سال ۲۰۰۱ در نقش یک حاکم خیلی بد وارد سینما شد و ۵.۵ میلیون دلار دستمزد دریافت کرد؛ بیش از تمام بازیگران در اولین نقش خود.
913-w750
علی رغم درآمد خوب، دو سال طول کشید که مردم باز هم راک را به عنوان اسطوره فیلم های اکشن در عرضه سینما ببینند. وی در فیلم «به جنگل خوش آمدید» (The Rundown) بازی کرد. او استعداد زیادی در زمینه کمدی و اکشن داشت و همه از توانایی راک برای فوق ستاره شدن سخن می گفتند.
914-w750
در فیلم یاد شده، آرنولد شوارتزنگر نیز به صورت افتخاری حضور داشت. رقابت او با آرنولد و ظهور به عنوان یک ستاره اکشن مسئله ای بود که کارشناسان نمی توانستند به درستی درباره آن اظهار نظر کنند.
915-w750
هنگامی که دوران بازیگری راک به صورت جدی آغاز گشت، وی عنوان کرد که نام راک را از اسم خودش گرفته است. او در این رابطه اظهار داشت: “زمانی که راه خود را به سمت بازیگری تغییر دادم، می دانستم باید با نامی که به من داده شده زندگی کنم.”
916-w750
او در فیلم های خانوادگی مانند «نقشه بازی» و آثار کمدی از جمله «آن یکی ها» حضور یافت و توانایی هایش را به نمایش گذاشت. راک در این رابطه گفت: “من احساس کردم که در آن جا موقعیت های بزرگتر و بهتری وجود دارد. همچنین این امکان وجود داشت که آثار مجموعه ای در ژانرهایی مانند درام، کمدی و اکشن کمدی شکل بگیرد.”
917-w750
وی سرانجام در کنار وین دیزل مسیر خود را با حضور در پنجمین فیلم «سریع و خشمگین» پیدا نمود. “من وین را برای مدت زیادی می شناختم و ما همواره برای با هم کار کردن صحبت می کردیم. این فرصت بسیار مناسبی بود تا شخصیتی مقابل وی خلق شود.”
918-w750
«سریع و خشمگین ۵» همچنین فرصتی بود تا دواین جانسون بار دیگر با شرکت یونیورسال همکاری کند. این کمپانی نخستین فرصت را برای ورود راک به سینما ایجاد کرد و در زمینه بازیگری کمک زیادی به وی نمود.
919
فیلم یاد شده بیش از ۶۷۶ میلیون دلار در جهان فروش کرد. وی در فیلم های بعدی نیز حضور چشمگیری داشت. این آثار سینمایی روی هم رفته ۱.۵ میلیارد دلار درآمد داشتند.
920-w750
«جی. آی. جو: تلافی» و «سفر ۲: جزیره اسرارآمیز» از دیگر آثار مجموعه ای راک به شمار می روند.
921-w750
یکی از مواردی که دواین جانسون را از دیگر هنرپیشه ها متمایز می کند، اخلاق کاری اوست. وی برای فیلم «رنج و گنج» ۵.۵ تا ۷ کیلوگرم عظله اضافه کرد. او و مارک والبرگ ستاره اصلی فیلم، روی هم روزی ۱۷ وعده غذا می خوردند.
922-w750
راک در مصاحبه با مجله بدنسازی اظهار داشت که در رژیم او هفت وعده غذایی وجود داشته که ۴ تای آن ها نوعی ماهی بوده است.
923-w750
علی رغم آنکه اوضاع بازیگری برای دواین جانسون به خوبی پیش می رود، اما وی تصمیم گرفت به دنیای کشتی باز گردد. راک اظهار داشت: “من برای پول و یا رفتن به نقاط مختلف باز نگشته ام، برگشت من به خاطر علاقه به این کار است.”
924-w750
یکی از این رویدادها «رویال رامبل» بود. راک خودش را در وسط یکی از مسابقات حاضر کرد و به رومن رینز برای کسب جام کمک نمود.
925-w750
آخرین فیلم مجموعه ای او «سن اندریاس» نام دارد. راک نقش یک خلبان ماهر را بازی کرد. قرار است قسمت های بعدی این اثر نیز ساخته شوند.
926-w750
وی در سال ۲۰۱۵ میلادی در مجموعه تلویزیونی «فوتبالیست ها» ساخته «HBO» نیز حضور یافت. سریال داستان یک فوتبالیست بازنشسته که اکنون مدیر مالی است و قصد دارد ستاره های فعلی بازی را برای به خدمت گرفتن خود متقاعد نماید، روایت می کند. فصل دوم این مجموعه در سال ۲۰۱۶ پایان یافت.
927-w750
راک با حضور در فیلم کمدی «اطلاعات مرکزی» نشان داد که در زمینه طنز نیز توانایی های زیادی دارد. این اثر سینمایی با درآمد ۱۱۰ میلیونی پرفروش ترین کمدی سال لقب گرفت.
928-w750
راک در انیمیشن «موانا» به صدا پیشگی پرداخت و به جای مائوئی سخن گفت.
929-w750
آخرین فیلم او به نام «سرنوشت خشمگین» چند روزی است که اکران شده و تماشاگران به شدت از آن استقبال کرده اند.
930-w750
پیش بینی می شود اثر سینمایی جدید به موفقیت قسمت قبلی دست یابد و حتی از آن نیز فراتر برود.
931-w750
«گارد ساحلی» نام فیلمی است که راک در آن همراه با زاک افرون بازی خواهد کرد. احتمال مجموعه ای شدن این فیلم سینمایی نیز وجود دارد.
932-w750
فصل سوم «فوتبالیست ها» نیز تابستان امسال به نمایش در خواهد آمد.
933-w750
در دی ماه نیز شاهد اکران «جومانجی: به جنگل خوش آمدید» با بازی دواین جانسون خواهیم بود.
934-w750
«جنگ با خانواده» عنوان فیلمی است که راک قرار است در کنار ستاره هایی مانند لینا هیدی و وینس وان در آن به ایفای نقش بپردازد. این اثر سینمایی سال میلادی آینده اکران خواهد شد.
935-w750
«سن اندریاس ۲» و «سفر ۳: از زمین تا ماه» نیز کارهای آینده دواین جانسون خواهند بود.
936-w750
وی همچنین قرار است نقش ابر قهرمانی «Doc Savage» را بازی کند.
937-w750
نقش «بلک آدام» نیز احتمالا آینده وی در ژانر فیلم های ابر قهرمانی را رقم می زند.
938-w750
شایعاتی مبنی بر حضور وی در نقش جک برتون در نسخه بازسازی شده فیلم «مشکل بزرگ در چین کوچک» وجود دارد. به نظر می رسد که راک هیچگاه استراحت نمی کند و کار کردن را ترجیح می دهد.

منبع: businessinsider
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • مصطفی جانسون تیر ۱۳, ۱۳۹۶

    راک بهترین وگران ترین بازیگرتاریخ سینمای جهان وهالییود خیلی خوبی مرد بافیلمها وشخصیتت زندگی میکنم غول امریکایی

  • مصطفی جانسون تیر ۱۳, ۱۳۹۶

    راک درهرفیلمی بازی کنه به مردم استقبال میکنن فرقی نمیکنه فیلم چی باشه فقط جانسون باشه سریع وخشن از وقتی داوین جانسون اومد داخلش پرفروش شد