مروری بر مرگ های سریال «بازی تاج و تخت» به ترتیب غم انگیز بودنشان

مروری بر مرگ های سریال «بازی تاج و تخت» به ترتیب غم انگیز بودنشان

اگر طرفدار سریال های آمریکایی باشید، احتمالا مجموعه «بازی تاج و تخت» را دیده اید و می دانید که تاکنون ۶ فصل از آن پخش شده است و قرار است تابستان امسال نیز فصل هفتم آن منتشر شود.

از ابتدای این سریال بسیار جذاب تاکنون، شخصیت های زیادی کشته شده اند که مرگ برخی از آن ها واقعا تاثربرانگیز بوده و بیننده را غمگین کرده است. البته برخی از شخصیت ها همانند «جان اسنو» پس از مرگ ناراحت کننده اش، به واسطه جادو توانست دوباره به زندگی باز گردد اما مثلا معشوقه ی وی، ایگریت در مبارزه با نیروهای اسنو، جانش را از دست داد و عاشقانه این زوج به طور غمناکی به پایان رسید.

به همین خاطر، اگر برایتان جالب است تا بدانید که غم انگیزترین و تاثیر گذارترین مرگ هایی که در طول ۶ فصل این سریال روی داده اند، به کدام شخصیت ها تعلق دارند، در ادامه این مطلب با روزیاتو همراه باشید. در زیر ۱۵ نمونه از مرگ ها، به ترتیب اثرگذاری آن ها در پلات و حس بیننده، انتخاب شده اند.

۱- شیرین باراثیون

1

شیرین، دختر استانیس باراثیون در دوران کودکی خود دچار بیماری پوستی کشنده ای موسوم به «گِرِی اِسکیل» بود که به موجب آن گوشت بدن اش خورده شده و به تدریج جانش را از دست می داد. اما استنیس درمانی برای این بیماری پیدا کرده و جان فرزندش را نجات داد. این دختر سواد داشته و می توانست به خوبی کتاب های افسانه ای را مطالعه کند.

زمان مرگ: فصل پنجم، قسمت نهم: رقص اژدها

دلیل مرگ: به دست ملیساندری و به دستور پدرش استَنیس به عنوان قربانی برای «الهه ی روشنایی» زنده زنده سوزانده شد.

رتبه غم انگیز بودن مرگ: ۱۰۰۰ – تماشای این صحنه بسیار دلخراش بود و در نهایت هم استانیس علی رغم قربانی کردن دختر خود، نتوانست بر نیروهای رمزی پیروز شود.

۲- هودور

2

هودور، ابتدا در وینترفِل در اصطبل مشغول به کار بود. اما در طول قسمت های بعدی، مسوولیت حمل «برن استارک» را پس از فرار از دست «ثیئون گریجوی» به عهده داشت. او به شدت به خانواده استارک وفادار بود.

زمان مرگ: فصل ۶، قسمت ۵: در

دلیل مرگ: هنگام نجات برن استارک توسط وایت ها کشته شد.

رتبه غم انگیز بودن مرگ: ۱۰۰ – دلیل غم انگیز بودن مرگ هودور این بود که همزمان با کشته شدن، داستان زندگی وی نیز نمایش داده می شد و مشخص شد دلیل معمولیت ذهنی وی در نتیجه سفرهای برن استارک در طول زمان بوده است.

۳- کتلین استارک

3

کتلین استارک، بانوی اول وینترفل، در خاندان تالی متولد شده و با خاندان استارک ازدواج کرده بود. وی پس از مرگ ند استارک، در راستای سروسامان بخشیدن به وضعیت شمال با مصائب زیادی روبه رو شد. کتلین علاقه بسیار زیادی به «نِد» و فرزندان خود داشت.

زمان مرگ: فصل ۳، قسمت ۹: باران های کاستیمری

دلیل مرگ: بلک والدر ریورز در عروسی خون سر او را با چاقو برید.

رتبه غم انگیز بودن مرگ: ۹/۵ او هنگام مرگ شاهد سلاخی شدن پسرش راب، عروس و فرزندی که در شکم داشت بود.

۴- اددارد «نِد» استارک

4

لرد شمال و مشاور اعظم پادشاه بزرگ برای قلمرو وستروس بسیار شریف و عادل بود به همین خاطر به دست جافری باریثیون اعدام شد.

زمان مرگ: فصل ۱، قسمت ۹: بیلور

دلیل مرگ: به دستور جافری باریثیون، سر وی از بدنش جدا شد.

رتبه غم انگیز بودن مرگ: ۹ – مرگ ند استارک در همان فصل اول سخت و دور از دهن به نظر می رسید. اما روح ند همچنان با فرزندانش بود.

۵- راب استارک

5

یک مرد شریف و بزرگوار همانند پدرش بود. راب با پیمان شکنی خود در رابطه با ازدواج با دختر «والدر فری» و بستن پیمان زناشوئی با «تالیا» مرگ خود را رقم زد.

زمان مرگ: فصل ۳، قسمت ۹: باران های کاستیمری

دلیل مرگ: رز بولتون خنجری به سینه وی فرود آورد و وی را کشت.

رتبه غم انگیز بودن مرگ: ۹ – راب تنها پسر شخصیت باقی مانده از خانواده بود که می توانست با بقیه مدعیان تاج و تخت برای رسیدن به پادشاهی مبارزه کند. در ضمن، صحنه جنازه او به همراه سر سگش کمی دردناک بود.

۶- اوبریَن مارتل

6

اوبرین مارتن، اولین شخصیتی بود که ما را با سرزمین «دورن» آشنا کرد. او به کینگزلندینگ آمده بود تا انتقام خون خواهرش را از لنسسترها بگیرد. به طور سربسته و غیرمستقیم به سرسی توهین می کرد. تا اینکه در مبارزه رو در رو با «مانتین» کشته شد اما انتقامش را نیز گرفت.

زمان مرگ: فصل ۴، قسمت ۸: کوهستان و افعی

دلیل مرگ: «مانتین» جمجمه مارتل را فشرده و له کرد.

رتبه غم انگیز بودن مرگ: ۸/۵ –  او شخصیت سرگرم کننده و جالبی بود که بسیار سریع از داستان حذف شد. همچنین باید گفت پرخون ترین مرگ نیز برای اوبرین بود. با اینکه وی نتوانست در مبارزه برنده شود، اما با آغشته کردن خنجرش به سم مانتیکور، انتقام خواهرش را از مانتین گرفت.

۷- ایگریت

7

ایگریت یک دختر وحشی از قبیله وحشی ها بود که در طول داستان عاشق جان اسنو می شود.

زمان مرگ: فصل ۴، قسمت ۹: نگهبانان دیوار

دلیل مرگ: «اولی» با تیر کمان در طول نبرد قلعه سیاه (کَسِل بِلَک) او را به قتل می رساند.

رتبه غم انگیز بودن مرگ: ۸ – دقیقا لحظه ای که ایگریت کشته شد، با جان اسنو چشم در چشم بودند.

۸- مارجری تایرل

8

مارجری در ابتدا همسر «رنلی باراثیون» بود. اما پس از کشته شدن رنلی، او با لنیسترها متحد می شود تا بتواند خانواده خود را به تاج و تخت پادشاهی نزدیک تر نماید. در همین راستا با جافری ازدواج کرد. در ابتدا تصور می شد که او خودخواه باشد اما خیلی زود با مهربانی کردن به سانسا استارک و مردم فقیر کینگز لندینگ مشخص شد که قلب بسیار مهربانی دارد. البته از نظر حقه بازی و دروغ به اندازه سرسی زیرک و باهوش بود.

زمان مرگ: فصل ۶، قسمت ۱۰: بادهای زمستانی

دلیل مرگ: به طور زنده در آتش مهیبی که سرسی دستور آن را داده در سپت آو بیلور سوخت.

رتبه غم انگیز بودن مرگ: ۸ – او با کمک مادربزرگش «اولنا» می توانست فرمانروای خوبی باشد اما مرگ ناگهانی وی و از بین رفتن خاندان تایرل ها بسیار دور از انتظار بود.

۹- تومن باراثیون

9

تومن کوچک بسیار ساده تر و مثبت تر از آن بود که بخواهد پادشاه باشد. درست زمانی که تصمیم گرفت تا در مقابل مادرش ایستاده و خودش تصمیم گیری کند، سرسی با منفجر کردن سپت آو بیلور، تمام چیزهایی که دوست داشت را از وی گرفت.

زمان مرگ: فصل ۶، قسمت ۱۰: بادهای زمستانی

دلیل مرگ: او از بالای پنجره ای در «رِد کیپ» خودش را به پائین انداخته و خودکشی کرد.

رتبه غم انگیز بودن مرگ: ۷/۵ – او یکی از شخصیت های مثبت و دوست داشتنی به شمار می رفت که می خواست همه کارها درست و به جا انجام شوند. این امر با روند کاری سرسی، مادرش، که همه امور را به طور غیرمستقیم در دست داشت، مغایرت داشت و به همین خاطر در آخر وقتی دید کاری از دستش بر نمی آید خودش را کشت. سرسی به طور غیرمستقیم مسوول مرگ تومن بود.

۱۰- ون وِگ ون دار ون

10

Wun Weg Wun Dar Wun یکی از غول های قبیله وحشی ها بود که به جان اسنو خدمت می کرد تا بتواند در نبرد حرام زاده ها، وینترفل را باز پس بگیرد.

زمان مرگ: فصل ۶، قسمت ۹: نبرد حرامزاده ها

دلیل مرگ: تیرهای زیادی به وی اصابت کرده بود و مقاومتش کم شده بود اما در نهایت، با پیکانی که رمزی بولتون به او زد، جان خود را از دست داد.

رتبه غم انگیز بودن مرگ: ۷/۵ – این شخصیت چندان شناخته شده نبود اما لحظه مرگ همانند یک قهرمانِ بزرگ رفتار کرد و به همین خاطر مرگش دردناک بود.

۱۱- رنلی باراثیون

11

برادر کینگ روبرت و کینگ استنیس باراثیون، یعنی رنلی، یکی از شخصیت هایی بود که ند استارک به او اعتماد کامل داشت. اما زمانی که ند به وی احتیاج داشت، او از کینگز لندینگ گریخت.

زمان مرگ: فصل ۲، قسمت ۵: روح هارنهال

دلیل مرگ: توسط روح کودک شیطان که از استنیس و ملیساندری متولد شده بود، کشته شد.

رتبه غم انگیز بودن مرگ: ۶ – او شخصیت جالبی داشت و اگر سرسخت و لجباز نبود، می توانست زنده بماند.

۱۲- جان اسنو (پیش از زندگی دوباره)

12

لرد کامَندِرِ قلعه نایت واچ و پسر حرام زاده ی «ند استارک» یکی از شخصیت های محبوب سریال تاج و تخت به شمار می رود.

زمان مرگ: فصل ۵، قسمت ۱۰: لطف مادر

دلیل مرگ: وی توسط تعدادی از نگهبانان قلعه نایت واچ همانند اولی که از وی متنفر بودند، به ضرب شمشیر و خنجر کشته شد.

رتبه غم انگیز بودن مرگ: ۵/۵ – بازگشت وی به زندگی برای بیننده ها بسیار جذاب و خوشایند بود زیرا هیچ کسی دوست نداشت که جان اسنو کشته شود.

۱۳- کال دروگو

13

کال دروگو پادشاه مردمان دوتراکی بود. او در ابتدا خشن و وحشی به نظر می رسید اما به مرور رابطه عاشقانه عمیقی با دنیرس برقرار کرده و به یکی از شخصیت های محبوب سریال تبدیل شد.

زمان مرگ: فصل ۱، قسمت ۱۰: آتش و خون

دلیل مرگ: وی توسط جادو و سم «میری ناز دور» مسوم شد و دنریس برای اینکه کمتر عذاب بکشد، وی را خفه کرده و کشت.

رتبه غم انگیز بودن مرگ: ۴/۵ – رابطه عاطفی میان کالیسی و او بسیار زیبا و جالب بود و همین نقش موجب مشهور شدن «جیسون ماموئا» شد.

۱۴- استنیس باراثیون

14

استنیس، لردِ دراگون استون، برادر روبرت و رنلی باراثیون که تصور می شد مستحق تخت پادشاهی است. او مردی لجوج و سرسخت بود.

زمان مرگ: فصل ۵، قسمت ۱۰: لطف مادر

دلیل مرگ: پس از شکست وی در مقابل ارتش رمزی بولتون، برین آو تارث که خدمتگذار وفادار رنلی باراثیون بود، وی را به قتل رساند.

رتبه غم انگیز بودن مرگ: ۴ –  او در میدان مبارزه خوب بود و به نظر می رسید تنها کسی باشد که بتواند لنیسترها را نابود کند. اما این طور نشد. او دختر خودش را برای رسیدن به تاج و تخت پادشاهی قربانی کرده و زنده سوزاند. همچنین، برادرش رنلی را نیز به قتل رساند.

۱۵- شی

15

شی، دختری بود که تیریین لنیستر به شدت عاشق او می شود اما برای پنهان کردن او از پدرش شی را به عنوان مستخدم سانسا قرار می‌ دهد. در یکی از دادگاه های تیریون، شی علیه او شهادت می‌دهد. مدتی بعد تیریون متوجه می شود که شی با پدرش رابطه برقرار کرده و طی یک درگیری او را به قتل می‌ رساند.

زمان مرگ: فصل ۴، قسمت ۱۰: کودکان

دلیل مرگ: تیرییون پس از پی بردن به رابطه شی و پدرش، هر دوی آن ها را به قتل رساند.

رتبه غم انگیز بودن مرگ: ۲ – دلیل ناراحت کننده بودن مرگ شی این بود که تیرییون مجبور بود عشق خود را به خاطر خیانت و شهادت های دروغ به قتل برساند.

منبع: businessinsider
دیجیاتو
۱۳ نظر

ورود

  • Dayan اردیبهشت ۳, ۱۳۹۶

    مورد ۱۲ جان اسنو در اصل پسر حرام زاده ی «ند استارک» نیست بلکه خواهرزاده ند استارک است لطفا اصلا کنید …

  • پارسایی اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶

    رتبه بندی ها بر چه اساسی انجام شده ؟
    به نظر من اوبرین مارتل جزء ۲ یا ۳ تای اول باید باشه

  • kord Abolfazl اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶

    هودور واقعا غم انگیز بود .

    هلد د دور

  • kord Abolfazl اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶

    هودور واقعا ناراحت کننده بود …

    هلد د دور

  • علی فرجی اردیبهشت ۸, ۱۳۹۶

    از مرگ مارجری تایرل خیلی خوشحال شدم…
    از مرگ رنلی باراثیون و تومن باراثیون هم اصلا ناراحت نشدم.

    به ترتیب: شیرین باراثیون، هودور، جان اسنو و ادارد استارک …

  • siavash tayebi اردیبهشت ۸, ۱۳۹۶

    سلام. ببخشید. ولی کجا اوبرین مارتل انتقام خواهرش رو گرفت؟ مانتین تا اونجایی که یادمه زنده بود و سرسی هم به برادرش می گفت تقاضای محاکمه با مبارزه رو می کنم و مانتین رو برای این کار دارم.

    • یحیی اردیبهشت ۸, ۱۳۹۶

      مانتین یه جورایی مرد و بعدا تبدیلش کردن به چیزی شبیه هیولای فرانکنشتاین

      • siavash tayebi اردیبهشت ۸, ۱۳۹۶

        کی تبدیلش کرد؟ آخه اصلا چیزی نشون نداد که!

  • hossein 169 شهریور ۲۶, ۱۳۹۶

    مرگ جان اسنو واقعا دردناک بود همینطور هودور
    اوبرین که دلیل غم انگیزی نداشت درمورد انتقامش موفق شد مونتین رو از پا دربیاره اما جلوی مرگ مونتین گرفته شد

  • Kosar مرداد ۷, ۱۳۹۹

    ریکن استارک رو هم اضافه کنید?

  • حسین مهر ۶, ۱۴۰۰

    از راب استارک،ند استارک،رنلی و هودور ناراحت شدم،از جافری خوشجال شدم

  • اکبریان فروردین ۲۸, ۱۴۰۱

    همرو گفتی به غیر از اصل کاری که خیلی تلخ بود اونم کالیسیه در حالی که همه فکر میکردن ملکه میشه واااقعا شخصیت به اون خوبی و پاکی نباید لجن مال می شد