با سندروم «توهم لرزش و زنگ تلفن همراه» آشنا شوید

اعتیادی جدید در میان 90 درصد از بریتانیایی ها

با سندروم «توهم لرزش و زنگ تلفن همراه» آشنا شوید

خصوصا در سال های اخیر شاهد وابستگی فراوان افراد به تلفن های همراه شان بوده اید. احتمالا بارها و بارها برای تان پیش آمده که با فردی صحبت می کنید اما تمام حواس او به سمت تلفش است و بیش از آنکه متوجه صحبت های شما باشد در حال پاسخگویی به پیامک ها و نوتیفیکشن هایی است که دائم در حال دریافت آنهاست.

ورود تکنولوژی در کنار مزایای فراوانی که دارد گاهی بیماری ها و سندروم هایی را نیز به همراه دارد که از آن جمله می توان به سندروم «توهم لرزش و زنگ تلفن همراه» اشاره کرد. دانشمندان و مطالعات علمی آنها نشان داده که حدود ۹۰ درصد افراد در زندگی حداقل یک بار با این سندروم دست و پنجه نرم کرده اند.

حتی ممکن است شما هم جزو آن ۹۰ درصدی باشید که با شنیدن کوچک ترین صدا به سمت تلفن تان بروید و حتی اجازه ندهید که یکی از نوتیفیکشن های تان بدون پاسخ بماند. اگر دائم این وضعیت را تجربه می کنید بهتر است بدانید که این نشانه خطرناکی است.

در واقع سندروم «توهم لرزش و زنگ تلفن همراه» یکی از اثرات جانبی ورود گوشی های هوشمند است و اگر به صورت معضلی ادامه دار باشد باید حتما در مورد آن راه حل جدی در نظر گرفته شود. اگر رها کردن نوتیفیکیشن های تلفن تان حتی برای مدت کوتاهی در شما ایجاد اضطراب می کند بدانید که خطر جدی تهدیدتان می کند.

هر اندازه وابستگی تان به تلفن همراه و به منظور برقراری ارتباط با افرادی که برای تان ارزشمند هستند بیشتر باشد، احتمال آن وجود دارد که برای خود توجیهات بیشتری را نیز بیاورید.

2

ممکن است در مواقعی که تلفن تان روی میز یا داخل جیب تان است، یا حتی زمانی که در حال شارژ شدن است، به پرت شدن حواس تان و از بین بردن تمرکزتان بیانجامد.

پروفسور «رابرت روزنبرگ» استاد فلسفله دانشگاه جورجیا فرضیه ای را مطرح کرده است که وابستگی بیش از اندازه برخی از افراد به تلفن های همراه شان را توجیه می کند. وی این امر را به تمایل بدن انسان نسبت می دهد که می خواهد عادات و اتفاقات روزانه را تکرار کند.

به دلیل تماس ها، پیامک ها و نوتیفیکیشن هایی که به صورت روزانه و طی ساعات مختلف روز دریافت می کنیم، مغز به دریافت آنها عادت می کند و در هر زمانی انتظار دریافت چنین پیام هایی را دارد. همین عادت سبب می شود به صورت مداوم در اطراف تلفن های مان حضور پیدا کنیم و در نهایت به وجود آمدن سندرومی به نام «توهم لرزش و زنگ تلفن همراه» می انجامد.

شکل گیری سندروم نامبرده، این احساس را در ما به وجود می آورد که تلفن مان در داخل جیب مان زنگ می خورد و یا صدایی از آن به گوش می رسد. البته نشان های دیگری نیز برای این سندروم در نظر گرفته شده که از آن به عنوان نوعی اعتیاد در میان مردم بریتانیا یاد می شود.

منبع: thesun
یک نظر

ورود