گالری گردی روزیاتو: از «دماغ به دماغ» تا «دختران سرزمین فیروزه»

گالری گردی روزیاتو: از «دماغ به دماغ» تا «دختران سرزمین فیروزه»

گالری گردی هفتگی روزیاتو همچون روال هفته های قبل، نگاهی دارد به آخرین رویدادهایی که در نگارخانه های پایتخت در عرصه های طراحی، نقاشی، عکاسی و خطاطی در جریان است.

اگر قصد گردشگری شهری در روزهای بلند اردیبهشت ۹۶ را دارید، بازدید از گالری های تهران را در نظر داشته باشید.

با گالری گردی این هفته همراه باشید.

تجلیات در نقش جهان

ga1

نمایشگاه نقاشی با عنوان تجلیات در گالری نقش جهان تهران افتتاح شد.

نمایشگاه انفرادی آثار نقاشی «منیر داوری» با عنوان «تجلیات» به جهت نمایش آثار «منیر داوری» که متولد ۱۳۴۵ بوده و دارنده گواهینامه نقاشی از دانشکده هنرهای زیبا است، تا ۲۰ اردیبهشت ماه پذیرای بازدید علاقمندان به هنر نقاشی قرار دارد.

خانم داودی، نقاشی را از سال ۱۳۶۸ آغاز کرده و آن را به صورت حرفه ای از سال ۱۳۷۹ در کنار استادانی چون استاد رحیم نوه سی، داریوش حسینی، ایمان ملکی، بهروز شیشه گران، امیرحسین اقامیری و … ادامه داده است.

«منیر داوری» در این نمایشگاه از ۱۵ اثر خود که در دهه هشتاد روی آنها کار کرده، رونمایی کرد. تکنیک کارهای وی، رنگ روغن است.

در بیانه نمایشگاه «تجلیات» پیرامون موضوع نمایشگاه آمده است:

خالق، حقیقت مطلق است و تمام ذرات هستی، عکس رخ او در آینه هستی هستند و هر آنچه را که ما در پیرامون خود می نگریم، تجلی خداوند است.

“فاینما تولو فثم وجه الله”، “به هر طرف که رو کنی روی اوست” دریابیم تقدس ذره ذره تجلیات هستی را.

قابل ذکر است، این نمایشگاه تا ۲۰ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ در نگارخانه «نقش جهان» به آدرس نیاوران (باهنر)، خیابان همایونفر، کوچه سعدی، کوچه حافظ، خیابان آیت الله محمودی ۲، پلاک ۹ برقرار است.

اشکال من در نگارخانه مهروا

ga2

نگارخانه مهروا، تا ۲۵ اردیبهشت ماه، نمایشگاه امیربهادر فلاحتی را در معرض دید علاقمندان به گالری گردی قرار می دهد. در بیانیه نمایشگاه آمده است:

بی نظمی در نظم حکایت آفرینش دنیای پیرامون ماست که در جهان زنده است. این ما هستیم که بی نظمی را نظم می نامیم و در این دنیا ما به دنبال نظم خود می گردیم اشکال من تعریف من از دنیایی است که با خط و نقطه تعریف شده و در این قاب ها بیان می شود. اشکال من چیزی شبیح به اطاق آینه می ماند که همیشه من را آنگونه که می دید تعریف می کرد.

ga3

گالری مهروا در نشانی تهران – کریم خان زند – ( آبان جنوبی) شهید عضدی – شماره ۳۸ در دسترس است.

گالری سایه چه خبر؟

ga4

در نگارخانه سایه تهران، این روزها، نمایشگاه نقاشی شهناز نصیری برپاست که تا ۲۰ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت. در بیانیه نمایشگاه آمده است:

گذر از چهره بیرونی به درون و ثبت آن به مانند کشف و شهود در خود است، بازنمایی حس عاطفه بی دغدغه ی شباهت سازی، سفری است دیدنی به نادیدنی تصویر شده.

ga5

نگارخانه سایه در جمشیدیه،‌ خیابان امیدوار قرار دارد.

نگارخانه ماه

ga6

زهرا شفیع، تا دوم خرداد ماه، آثار خود را در نگارخانه ماه تهران در معرض دید عموم قرار داده است. وارونگی، عنوان نمایشگاه خانم شفیع اعلام شده است.

ga7

ga8

نگارخانه ماه در خیابان آفریقا، خیابان گلستان قرار دارد و برای کسب اطلاعات بیشتر به این درگاه مراجعه کنید.

نگارخانه والی

ga9

دختران سرزمین فیروزه، عنوان نمایشگاه انفرادی نقاشی است که تا بیست و ششم اردیبهشت ماه سال جاری در نگارخانه والی تهران در معرض دید عموم قرار دارد.

نگارخانه والی در میدان ونک، خیابان شهید خدامی قرار داشته و برای کسب اطلاعات بیشتر به درگاه آن مراجعه نمایید.

دماغ به دماغ

خبر بعدی اینکه، کارخانه آرگو مفتخرست که نخستین نمایشگاه اسلاوها و تاتارها در ایران را با عنوان «دماغ به دماغ» برگزار کند. دومین بخش از دوره‌ی میانی فعالیت‌های هنری این گروه، نمایشگاهی در کارخانه آرگو که به‌تازگی توسط بنیاد پژمان در مرکز تهران افتتاح شده‌است، به هر سه محور فعالیت‌شان می‌پردازد: انتشارات، سخنرانی اجرا و نمایشگاه.

ga10

در دهمین سال فعالیت این گروه، هنر به بستری برای ترجمه بدل می‌شود، ترجمه‌ی عضوی به عضوی دیگر، دل به ذهن، شکم به سر، به‌مثابه‌ی درکی از مفهوم مهمان‌نوازی. گستره‌ی فعالیت اورآسیایی این گروه، به بیان خودشان «حدفاصل دیوار قدیم برلین و دیوار بزرگ چین»، مانند زمینه‌ای عمل می‌کند برای درک خود به‌مثابه‌ی خویشتن چندگانه.

تمرکزشان در پایتخت و کشوری که تاریخ، آداب و رسوم و فرهنگش امروزه محکم‌ترین استدلال‌ها را ضد ملی‌گرایی جدایی‌طلبانه و در حمایت از تلفیق و تضارب آرا دارد، در این مورد برای مثال میان قلمروی فارسی‌زبانان، اعراب، روس‌ها و ترک‌ها، طنین ویژه‌ای می‌اندازد.

در این نمایشگاه، ترجمه‌ای تازه به زبان فارسی به مجموعه‌ی ترجمه‌های چیدمان چندزبانه‌ی «لِکتور» به زبان‌های بومی جاگورا، عربی، لهستانی، آلمانی، دانمارکی، فلمنکی و اسپانیایی اضافه می‌شود؛ همه، ردپاهایی زبان‌شناسانه از نمایش‌های پیشین. هم‌زمان با این نمایشگاه ترجمه‌ی فارسی «درباره‌ی گردآورنده‌ها» اثر «دیوید جوزلیت» که در مهر‌ماه منتشر شد، رونمایی می‌شود.

برای مشاهده آثار به نشانی:‌ تهران، خیابان فردوسی، خیابان تقوی، کوچه بهداشت، پلاک ۶ مراجعه کنید.

نگارخانه سیحون

ga11

نمایشگاه نقاشی نعمیه رزاقی ساکت با عنوان گل جامه گان در روز جمعه ۱۵ اردیبهشت از ساعت ۴ الی ۸ شب در گالری سیحون ۱ افتتاح شد . نعیمه رزاقی ساکت متولد ۱۳۵۲ در تهران است و فارغ التحصیل نقاشی از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران. وی تا کنون در بیش از ۳۶ نمایشگاه گروهی و در بیش از ۱۱ نمایشگاه انفرادی در گالری های سیحون، کاوه و نگارخانه سعد آباد شرکت کرده است.

در بیانیه نمایشگاه، هنرمند هدف خود را از برگزاری این نمایشگاه اینگونه بیان کرده است:

ستایش طبیعت و سرسبزی در سرزمینی سخت و خشک سبب راهیابی نمادهای حاصلخیزی چون درختان و گیاهان به آفرینش‌های هنری شد. نقوش گل و گیاه، سرو و انار و نارنج و باغ به جنبه‌هایی از حیات اشاره داشتند که هنرمندان مشتاق نشان دادن آنها در آثار خود بودند.

در زمان گذشته جامه‌ها، در کنار فرش و پارچه، معماری و گچ‌بری‌ها، چون بوم نقاشی، ماده‌ای برای این آفرینش هنری تلقی می‌شدند. در این نمایشگاه، با قرار دادن خود جامه چون سوژه‌ی غالب نقاشی‌ها، روایتی شخصی از این تلاش دیرین برای پاسداشت نمادین طبیعت، زندگی و انسان شکل گرفته است.

نگارخانه ویستا

ga13

در بی نهایت خود خواب دیدن، عنوان نمایشگاهی است که تا ۲۵ اردیبهشت ماه در نگارخانه ویستا تهران در معرض دید عموم قرار دارد.

کیوان عسگری، نمایشگاه نقاشی خود را در این گالری برپا کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر به این درگاه مراجعه کنید.

نگارخانه الهه

ga15

نمایشگاه نقاشی نوید فرد، تا ۲۵ اردیبهشت ماه در نگارخانه الهه در معرض دید عموم قرار دارد. او در بیانیه نمایشگاه گفته است:

مجموعه آثار سیاه و سفید من یک سرى کارهاى تجربى هستند که با اکریلیک و زغال بین سال هاى ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵ خلق شده‌اند. اکثر این نقاشى‌ها در حال و هواى آبستره -فیگوراتیو هستند.

پیدایش این مجموعه از ابتدا با تعیین موضوع خاصى آغاز نشده و این اولین بار است که در زندگى شخصى‌ام احساس کردم که کمى باید از چهار چوب‌هاى هنرى فاصله بگیرم و اجازه دهم که ناخودآگاهم با تکنیک‌ها و شگفتى‌هاى تجربى کار کردن دست به دست هم داده و آثارى متفاوت را خلق کنند.

اینکه این حس و حال من از کجا نشأت گرفته را باید از زندگى پرسید. بى‌تردید اتفاق‌هاى روزمره دنیاى شخصى‌ام در ارائه مفهوم تک تک کارها به شما بى نقش نبوده‌اند. براى پایان سخن شاید بی‌ارتباط نباشد اگر دست به دامان بخشى از رباعیات عارف قرن چهارم و پنجم‌مان ابوسعید ابوالخیر شوم …

هر چند ز کار خود خبر دار نى ام

بیهوده تماشاگر گلزار نى ام

بر حاشیه کتاب چون نقطه شک بیکار نى ام

اگر چه در کار نى ام …

برای کسب اطلاعات بیشتر به این درگاه مراجعه کنید.

سیگار در تبعید

ga16

نمایشگاه نقاشی رویا عبدوسی، تا ۱۱ خرداد ماه در نگارخانه هوم تهران در معرض دید عموم قرار دارد.

در بیانیه آمده است:

فراق، سرشار از ناتمامی و تنهاییست. فغانی بی صدا که حدّ و مرزی برای تخیّل و شکایت نمی شناسد. این شکایت پیشینه طولانی در پهنه هنر و ادبیات ایران داشته و در آثار «رویا عبدوسی» شکلی معاصر یافته است.

عناصر تصویری گل و مرغ سنّتی ایرانی سمبل راز گویی عاشقانه بوده و انتخاب عناصر تشکیل دهنده طبیعت بی جان فهرستی جدید از رمزگان را برابر مخاطب قرار می دهد.

هنرمند، جستجویی ویژه در فصل مشترک خود و شاعر را آغاز و بار دیگر این تجربه را در خود تکرار می کند؛ به طوریکه حسّ این تجربه در تمامی آثارش به چشم آمده و از آن هنرمند شده است.

جنس نمادهای لطیف و نوع چینش آن چه در مقام کلمه و چه در مقام تصویر با کیفیّتی معاصر از آن هنرمند و شاعر گشته اند و مطلبی جدید را برای خوانش پیش روی مخاطب قرار می دهد.

ترنج

ga17

نگارخانه کبیری، تا ۲۰ اردیبهشت ماه، نمایشگاه نقاشی زهرا عسگری را در معرض دید عموم قرار می دهد.

در بیانیه نمایشگاه آمده است:

از جمله پیامدهای زیست در فضای مجازی و مجازی‌شدن زندگی فردی و اجتماعی، گسست جمعی از زندگی طبیعی و طراوت طبیعت است. مجازی‌شدن واقعیت و محرومیت از لطافت و عطوفت طبیعت حقیقی زندگی، سرنوشتی است که فراسو و در کمین نسل‌های کنونی و آتی جامعه ماست.

این تقدیر در بطن خود و به گونه‌ای هم‌زمان واجد نیرویی است که می‌تواند بار دیگر، عطش و شهوت بازگشت به آغوش طبیعت و در آغوش گرفتن آن را زنده کند و زهرا عسگری در نخستین نمایشگاه انفرادی آثار نقاشی رنگ روغن خود با عنوان «ترنج»، با به تصویر کشیدن رنگ‌ها و جلوه‌هایی از طبیعت و یا انسان‌هایی که خود بخشی از این طبیعت‌اند و از این رو، به گونه‌ای نمادین، آن‌ها را شکوفه‌های ترنج نامیده است، سعی در زنده‌کردن این نیرو و احساس در ذهنیت مخاطب خود دارد.

البته، بخشی از این تلاش، بهره‌گیری و اقتباس از آثار اساتید نقاشی امپرسیونیست و اکسپرسیونیست همچون استاد عبدالحسین محسنی کرمانشاهی و استاد ودود موذن است و در کنار هم قرارگیری آن‌ها، امکانی است برای یادآوری عطش و اشتیاق فطری میل به زندگی طبیعی به مثابه راهی برای رهایی از آلام و آشفتگی‌های «کاربران» و در واقع، محکومان به زندگی مجازی.

میان دو پرده

ga18

نگارخانه آ، تا ۲۶ اردیبهشت ماه سال جاری، نمایشگاه شهرو خردمند را که با عنوان میان دو پرده نام گذاری شده است، در معرض دید علاقمندان به نقاشی قرار می دهد.

ga19

استاد خرمند، در سال ۱۳۲۰ و در خانواده‌ای اهل فرهنگ متولد شد. پدرش نقاش، مجسمه‌ساز و کارگردان و مادرش مدیر مدرسه بود. کودکی و نوجوانی‌اش سرشار از خاطرات کافه‌نشینی‌های پدر، تئاترها و واریته‌هایی است که در خیابان لاله‌زار به تماشای آن‌ها می‌نشستند.

او تحصیل در رشته‌ی پزشکی را نیمه‌کاره رها می‌کند و برای تحصیل نمایش به مدرسه‌ی الکساندر فرسن در رم می‌رود، اما مسیر تجربه‌هایش به رم ختم نمی‌شود. در سال ۱۳۴۷ به تهران بازمی‌گردد و همراه با ایرج انور ساختمان قدیمی را به کارگاه نمایش تبدیل می‌کند. اجرای سودابه و سیاوش در جشن هنر توس و تدریس تئاتر در دانشکده‌ی هنرهای زیبا، به دعوت بهرام بیضایی، از دیگر فعالیت‌های اوست.

ga20

نگارخانه فردا

ga21

نگارخانه فردا، تا ۲۱ اردیبهشت ماه، نمایشگاه آثار خوشنویسی عبدالله قهرمان در معرض دید عموم قرار می دهد.

این نمایشگاه در خیابان کریمخان زند قرار دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر به این نشانی مراجعه کنید.

۹۶ اثر ماندگار

ga22

گالری مس‌نگار؛ در نمایشگاهی گروهی با عنوان «۹۶ اثر ماندگار»، میزبان تعدادی از هنرمندان معاصر هنرهای سنتی و صناعی ایران خواهد بود و آثار فاخر و ماندگاری از ایشان را به نمایش می‎گذارد.

این مرکز فرهنگی در راستای آرمان و تعهد خود برای پایندگی و ماندگارسازی هنرهای سنتی و صناعی، در این نمایشگاه به تحسین و نکوداشت اساتید و مفاخر این حوزه و نیز معرفی هنرمندان شایسته و توانایی می‌پردازد که با نگاه و روش‌های نوآورانه خود، مشعل هنرهای سنتی ایران را فروزان نگاه داشته‌اند.

هنرمندان معاصر هنرهای سنتی، بازتابی از هویت و هنرهای ملی، فرهنگ و تمدن ایران هستند و در صورت کم رنگ شدن فعالیت هنرمندان در این حوزه، بخشی از پیشینه و هویت ملی ما از دست و از یاد خواهد رفت.

طرح‌های سنتی و باستانی، اصالت و خلوص رنگ‌ها، اجراهای بی‌نظیر و حیرت‌آور و البته فلسفه ذهنی هنرمند و داستانی که با اثر خود حکایت می‌کند، همگی مبین هویت و هنرهای ملی ایران هستند و گالری مس‌نگار با تمام توان تلاش کرده است با معرفی این گونه هنرمندان و آثارشان به علاقمندان و هنردوستان، سهمی در تشویق و حمایت این عزیزان و پرورش نسل تازه‌ای از هنرمندان هنرهای سنتی داشته باشد.

در این نمایشگاه سی و پنج هنرمند هنرهای سنتی و صناعی ایران شرکت کردند و نود و شش اثر فاخر از ایشان به نمایش در خواهد آمد؛ آثاری چون قلمزنی، گلیم، نقاشی های گل و مرغ، مینا، ملیله، پاپیه ماشه، و قطعاتی از هنرهای تلفیقی و کاربردی.

بازدید از این نمایشگاه جالب را به عزیزان توصیه می کنیم.

مشق عاشقی

ga23

اگر عاشق هنر خوشنویسی ایرانی هستید، تا ۲۴ اردیبهشت ماه، به نگارخانه صا تهران مراجعه کنید.

محمد گلرخ، جدیدترین رقص قلم خود را در معرض گالری گردهای اردیبهشت ماهی قرار داده است.

نگارخانه آتشزاد

ga24

آثار کامران نیکو که عکس های جذابی از طبیعت است تا ۲۴ اردیبهشت ماه در معرض دید عموم قرار می گیرد.

در بیانیه نمایشگاه آمده است:

بیانیه‌ی نمایشگاه:
نگاه تو را دوست دوست دارم…
نگاه تو را … در تمام زمین، در تمام زمان
نگاه تو را، تا دور دست های حیات بشر.
نگاه تو را، هر گاه که به میهمانی صحنه ای از خلقت بی نظیر هستی از منظر نگاه من بیایی.
بیایی تا بنشینیم و ببینیم و از زیبایی ها لذت ببریم و مهربانانه لبخند بزنیم.
و نیز بیایی که بر پلشتی ها، ناهنجاری ها و آلام بشر و طبیعت، به آرامی اشک بریزیم و آنگاه، … به امید طلوعی شکوهمند، یکدیگر را میهمان لبخندی کنیم و نگاهی از سر مهر.
نگاه تو را دوست دارم …
نگاه تو را از ورای سیاهی و سرخی و زردی و سفیدی پوستت.
راستی، من هرگز نتوانسته ام مهربانی را به رنگی اندیشه کنم.

ga25

مجموعه ای از عکس های کامران نیکو با عنوان «سایه روشن‌های خیال» در نگارخانه آتشزاد در معرض دید علاقمندان قرار می گیرد.

نشانی: تهـران، خیابان عباسپور ( توانیر ) شمالی، بعد از پل همت، نرسیده به میدان ونک، نبش کوچه هومان، پلاک ۲۳

نمایشگاه آبرنگ تهران

ga26

نمایشگاه آبرنگ تهران از نگاه سیاوش مظلومی پور تا ۲۰ اردیبهشت ماه در نگارخانه شکوه برپاست. در این نمایشگاه، آثار افرادی چون:

مینا آزما. شیده بشارتی. سودابه جبرائیلی. نسیم جعفری. مریم حبیبی. پروین حشمت دهکردی. گیلدا حکیمی. مرجان خردمند. هدیه دست شسته. منیژه دنگ پیایی. رویا دهقان. فرانک ربانی. سارا زارع. ریحانه زریباف. سعیده زمانی. زهره سلیمانی. ندا سینه سپهر. سعیده شجاعی. آناهیتا شمیده. الناز صابری. شقایق صادقی. مهناز طائفی مقدم. پیوند طاهری. عباس عارف. اعظم عشقی آذر. نگین غفاری فرزین. سپیده کاشانی منصور. آذر کریمی. ویدا کلانتری. امیرعلی کیانی. تکتم کیمیاوی. گیتی متولیان. شمسی محمدیون. ناهید والامنش در معرض دید قرار گرفته است.

نگارخانه نگر

ga27

نگارخانه نگر، نمایشگاه نقاشی انفرادی با عنوان «دو فتجان رسول یونان با کمی کلینت منسل» را تا ۲۱ اردیبهشت ماه در معرض دید عموم قرار داده است.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است:‌

شعر به شکل بیمارگونه ای در ذهن من تصویر آفرینی می کند و شعرهای  «رسول یونان» برای حالم خوب است. این نمایشگاه حاصل تجربه ی شکل گیری آنی و هیجان زده نقاشی بر اساس فضا سازی و تصاویر شعرهای «رسول یونان» با هماوازی موسیقی های «کلینت منسل» است. انگار که یک فیلم سینمایی را زندگی کرده باشم. فیلمی که فیلمنامه آنرا یونان نوشته باشد و آهنسازش منسل باشد. اوج لذتش برای من هنگام تکوین و شکل گیری آثار بود. کاش اثر تکوین یافته کمی از طعم حال نقاش در حین نقاشی را به بیننده بچشاند.

سایه درون

ga28

نگارخانه ساربان تهران،‌ تا ۲۵ اردیبهشت ماه، نمایشگاه سایه درون را در معرض دید عموم قرار داده است.

نیلوفر قادری‌نژاد، نقاش زبردستی است که تحولات اجتماعی و جنگ را تجربه کرده و دغدغه و رفتار مردمان گرفتار آن را موضوع آثار پیشین خود قرار داده، در سال‌های اخیر به انسان از منظری کلی‌تر نگاه می‌کند و در آثارش به عواطف و رابطه‌ی انسان با خود، به عنوان مضمون اصلی پرداخته است.

وی در مجموعه‌ی «سایه‌ی درون» رویکردی روان‌شناختی را پی گرفته و با استناد به نظر یونگ درباره‌ی کهن الگوی سایه، از نقش‌مایه‌های اسطوره‌ای بهره برده و انسان و حیوان را در یکدیگر به تصویر کشیده است.

ga30

در اغلب آثار این مجموعه، سایه که به تعبیر یونگ نیمه‌ی تاریک، وجه حیوانی و غیر اخلاقی و در عین حال خلاق و پرشور انسان است، با خطوط اکسپرسیو و تنوع رنگ‌های درخشان در قالب خود سایه و نیز حیوانات مختلف و نقش‌مایه‌های اسطوره‌ای جانوران افسانه‌ای نمود پیدا کرده است.

ga29

تمایل به رهایی از صورت‌های فیگوراتیو آشنا و حرکت به سوی بیانگری خط و انتزاع فرم، برآمده از همین سایه‌ی درون است؛ همه‌ی آنچه در ما هست و ما بر آن ناآگاهیم.

نگارخانه شیرین ۲

ga31

نگارخانه شیرین ۲، تا ۲۷ اردیبهشت ماه، پذیرای بازدید علاقمندان به هنر نقاشی است. رضا هدایت، جدید ترین آثار خود را به نمایش گذاشته است.

رضا هدایت با انبوه رنگ هایش بر سطح بوم، رفتاری پارادوکسیکال می کند. به این معنا که با ایجاد تیره ها روی روشنی ها و برعکس، روشنی را از منافذ پیش‌بینی‌ناپذیر تیرگی‌ها عبور می دهد. هدایت به طور خستگی ناپذیر، با هر فعل نقاشانه ای که منجر به ایجاد هارمونی و ریتم در تابلوهایش شود؛ به باروری سطح می‌پردازد. این نقاش، وسعت رنگ‌ها ی مهار شده را با پوششی مسطح به انقیاد در می آورد، تا عجالتا جهان رنگین بهائم و پرندگان و آدمیان را در صلحی بهشتی به تماشا بگذارد.

نگارخانه علیها

ga32

گالری علیها آدینه، از  پانزدهم اردیبهشت ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ میزبان آثار نقاشی هنرمند جوان راضیه وطنخواه است. آثار این هنرمند که نخستین نمایشگاه انفرادی خود را تجربه می‌کند، سبکی تلفیقی از سوررئالیسم و اکسپرسیونیسم انتزاعی دارد و به نوعی فضای ناخودآگاه هنرمند را به تصویر کشیده است.

راضیه وطن‌خواه درباره آثارش گفته بود که علاقه‌ی بسیاری به طبیعت دارد و تلاش کرده‌  با عناصر و رنگ‌هایی که در ضمیرناخودآگاهش اندوخته شده، روی بوم آورد.

نیلوفر علیها مدیر گالری در همین رابطه گفته است: در گالری علیها این افتخار را داشته‌ایم که معرفی کننده‌ی چندین هنرمند جوان به جامعه حرفه‌ای و هنری باشیم. این نمایشگاه تا روز سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ماه ادامه داشته و علاقمندان جهت بازدید می‌توانند همه روزه به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به نشانی خیابان شریعتى، کوچه ماهروزاده، کوچ رمضانیان، ابتدای احمدى مقدم پلاک ٣١، طبقه اول، نگارخانه علیها مراجعه نمایند.

عکس خانه شهر

نمایشگاه گروهی عکس با عنوان «کارگران»، روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت، در موزه عکسخانه شهر دایر شد و تا ۴ خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

پگاه بهروزفر، کیوریتور نمایشگاه است. در این نمایشگاه، ۲۱ قطعه عکس، از عکاسان معاصر کشور و سه چیدمان عکس قرار خواهند داشت. اسامی عکاسان از این قرار است؛ مُنا هوبه‌فکر، علی آقاربیع، مجید سعیدی، غلام‌رضا حافظ‌القرآن، محمدرضا سلطانی.

علاقمندان برای بازدید از آن می‌توانند به نشانی میدان هفتم تیر، میدان بهار شیراز، بوستان بهار شیراز، موزه عکسخانه شهر مراجعه کنند. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره‌ی تلفن ۸۸۸۴۸۹۹۳ تماس بگیرید یا به نشانی اینترنتی موزه مراجعه کنید.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود